Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دانشگاه آزاد از ظرفیت ۴۰ درصدی پرستارانِ دانش آموخته در دانشگاه آزاد خبر داد که همگی شاغل در حوزه بهداشت و درمان کشور خاصه در شرایط کرونایی، هستند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، احمد حیدری سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی در برنامه رادیویی «خیابان فرصت» با اشاره به آغاز دهه چهارم حیات این دانشگاه، آن را تنها مولود انقلاب اسلامی دانست که از ابتدا در راستای اصل ۴۴ آغاز به کار کرده است و گفت: تشکیل دانشگاه آزاد بر اساس یک ضرورت بود و جوانان با وجود نبود امکانات کافی برای گسترش دانشگاه دولتی، به دانشگاه نیاز داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به هدایت و رهبری امام (ره) و رهبری، دانشگاه آزاد را درختی تناور و علمی توصیف کرد و گفت: دانشگاه آزاد بر اساس ضرورت‌های گسترش علم و فرهنگ ایجاد شد و باید پژوهش را در کشور جاری می‌ساخت و لذا امروز بیش از ۶ میلیون فارغ التحصیل تحویل جامعه داده است.

حیدری امکانات دانشگاه آزاد اسلامی را غیر متمرکز و گسترده در بیش از ۴۰۰ واحد دانشگاهی در دور‌ترین نقاط تا تهران دانست و افزود: دانشگاه آزاد حتی تا شهر‌های مرزی گسترش یافته و این نوع گستردگی بسیار ارزشمند است که بدست دانشگاه آزاد اتفاق افتاده است. در حال حاضر بیش از یک میلیون دانشجو در تمام مقاطع داریم که شامل پزشکی، مهندسی، علوم انسانی، هنر، زبان‌های خارجی و... می‌باشد.

وی همچنین ۳۸ درصد آموزش عالی کشور را در اختیار دانشگاه آزاد عنوان کرد و گفت: دانشگاه آزاد بعنوان یک شبکه علمی پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی در کشور فعالیت می‌کند.

معاون مجلس و امور اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تربیت ۴۰ درصد ظرفیت پرستاری کشور طی این سال‌ها توسط دانشگاه آزاد، گفت: در شرایط کرونایی که ۸ ماه بر کشور سایه افکنده و امیدواریم هرچه زودتر این بلا از جهان و بشریت جدا شود، اگر دانشگاه آزاد نبود، ۴۰ درصد ظرفیت پرستاری کشور تربیت نمی‌شد و با کمبود نیروی انسانی روبرو می‌بودیم.

حیدری با اعلام اینکه دانشگاه آزاد حتی یک ریال سرمایه دولتی را استفاده نکرده است، این دانشگاه را تماما مردمی خواند و تصریح کرد: دانشگاه آزاد حتی هزینه‌های بیمه و مالیات را می‌پردازد و ۶۰ هزار نفر هیئت علمی و کارمند در دانشگاه آزاد مشغول به کار هستند که بیش از یک میلیون دانشجو را در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، آموزش و پژوهش تربیت می‌کنند.

وی همچنین روند آموزشی دانشگاه آزاد را در شرایط کرونایی مثبت ارزیابی کرد و افزود: ما آموزش را به همه مقاطع بصورت آنلاین ارائه می‌دهیم و این از ثمرات انقلاب اسلامی است.

حیدری دانشگاه آزاد را بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری منطقه معرفی کرد و خاطرنشان ساخت: این دانشگاه جز سه الی چهار دانشگاه بزرگ جهان محسوب می‌شود و افتخارات خوبی در مجامع بین المللی داشته است. دانشگاه آزاد هر ساله جزء دانشگاه‌های برتر جهان از نظر ارائه مقاله و حوزه‌های علمی و پژوهشی شناخته می‌شود و در همه مسابقات علمی و سمینار‌های جهانی، نام ایران توسط دانشگاه آزاد می‌درخشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه آزاد احمد حیدری پرستاری تربیت پرستار بیمارستانی دانشگاه آزاد ۴۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۲۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   جلسه‌ای با هدف  بررسی راهکارهای عملیاتی شدن طرح جامع جهاد علمی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه برگزار شد.

 در این جلسه راهکارهای اجرایی سازی  طرح جامع جهاد علمی بر مبنای تفاهم نامه همکاری پژوهشی وتحقیقاتی فیمابین دانشگاه آزاد اسلامی وموسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در این جلسه گفت: تعامل سازنده با نهادهای موثر در حوزه فناوری و نوآوری برای سرعت بخشیدن به جریان تحقیقات واز بین بردن انحصارطلبی در تحقیقات و نوآوری، جذب ذهن‌های برتر و استفاده از ظرفیت استادان، دانشجویان، نخبگان و نوآوران به منظور حل مساله صنعت و جامعه از اهداف و اولویت های دانشگاه آزاد اسلامی استان   بر مبنای رسالت و اسناد بالادستی دانشگاه آزاد اسلامی در سال جاری است.

یاشار زهفروش  افزود:امیدوارم با حمایت مرکز نوآوران شهید فهمیده پروژه‌های تحقیقاتی و کاربردی مورد نیازصنایع دفاعی تا مرحله تبیین دانش فنی پیش رود تا با جهت دهی فعالیت‌های علمی نخبگان در راستای نیازهای طرفین و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در مراکز رشد بتوانیم نقش دانشگاه را در راستای حل مساله علمی کشور به منصه ظهور برسانیم.

 

در ادامه جلسه رئیس دفتر شهید فهمیده با معرفی پتانسیل‌های همکاری مشترک با مجموعه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروی های مسلح، به تشریح طرح جهاد علمی نیروهای مسلح که بخشی از آن نیز در وزارت دفاع در حال انجام است پرداخت و

آیدین صنم نژاد افزود:زمینه‌ها و حمایت‌هایی که در قالب این طرح از دانشگاه‌ها و موسسه‌های پژوهشی صورت می‌گیرد شامل حمایت از پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی با موضوعات مرتبط با نیازهای صنایع دفاعی کشور، حمایت از پروژه های نوظهور و بدیع، حمایت از طرح‌های پژوهش و فناوری مورد نیاز صنایع دفاعی، حمایت از فرصت‌های مطالعاتی داخل و خارج از کشور مرتبط با نیازهای صنایع دفاعی است.

وی افزود:  حمایت از برگزاری رویدادهای علمی و فناوری، حمایت از ایجاد مراکز فناوری مشترک، حمایت از انجمن‌های علمی و هسته‌های پژوهشی از دیگر محورهای همکاری مشترک است که  دانشجویان، نخبگان و مخترعان می‌توانند با مراجعه به دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه از حمایت‌های مادی و معنوی دفتر شهید فهمیده استان بهره‌مند شوند.

در پایان جلسه نیز از برخی امکانات آموزشی و آزمایشگاهی دانشگاه بازدید شد.

 

 

دیگر خبرها

  • ماراتُن علمی متقاضیان آزمون سراسری برای تصاحب صندلی‌های دانشگاه‌ها
  • توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی
  • مقوله حجاب اولویت دانشگاه است
  • اجرایی کردن طرح جامع جهاد علمی
  • بازگشت دوباره رشته پرستاری به دانشگاه آزاد بوشهر
  • افزایش تولیدات علمی و فرهنگی دانشگاه در راستای تحقق شعار سال
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • دانشگاه آزاد دامغان جنبه‌های علمی و فرهنگی شاخصی دارد
  • طرح پویش؛ از بین‌برنده شکاف دانشگاه و صنعت
  • ۳۹ سالگی دانشگاه آزاد در زعفرانی‌ترین شهر جهان