Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای دنبال کردن اخبار صندوق پالایش یکم، اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین – سهیل بانی؛ امروز و پس از گذشت بیش از سه ماه از پایان مهلت پذیره نویسی پالایش یکم، این صندوق ETF دولتی بالاخره با اعلام ناظر بازار بازگشایی شد. «پالایش یکم» در اولین روز معاملاتش در بازار ثانویه بورس اوراق بهادار تهران، از ساعت ۱۱:۴۵ تا ۱۲:۳۰ بدون دامنه نوسان معامله شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پالایش یکم در بازگشایی خود رشدی ۱۹درصدی را تجربه کرد و در پایان معاملات بورس امروز این عدد به ۱۳.۷درصد کاهش یافت.

طبق اعلام ناظر بازار، خریداران پالایش یکم می‌بایست برای خرید و فروش واحدهای این صندوق کد بورسی داشته باشند. همچنین اشخاصی که واحدهای صندوق به پرتفوی آنها اضافه نشده ، می‌توانند با ارسال درخواست تغییر کارگزار ناظر را برای کارگزار خود، اقدام به معامله واحدهای این صندوق کنند. 

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید

داستان پالایش یکم

در مرداد ماه امسال و پس از تجربه موفق «دارا یکم»، دولت قسمتی از سهام خود در پالایشگاه‌های تهران، اصفهان، تبریز و بندرعباس را در قالب دومین صندوقETF دولتی و با نام «پالایش یکم» پذیره نویسی کرد. مهلت خرید واحدهای این صندوق تا پنجم شهریور ماه ادامه یافت و در این مدت بیش از یک میلیارد و ۴۰۰میلیون واحد پذیره نویسی شد. ابتدا قرار بود این صندوق در ابتدای آبان ماه بازگشایی شود اما به دلیل افزایش سرمایه نمادهای پالایشی متشکل این صندوق و همچنین افت ارزش ذاتی این صندوق که تا بیش از ۲۳درصد زیر تخفیف دولت هم ادامه یافت، این بازگشایی به تاخیر افتاد. از ابتدای هفته جاری و پس از رشد پالایش یکم و سودده شدن این صندوق اخبار ضد و نقیضی از بازگشایی پالایش یکم دست به دست می‌شد تا اینکه سرانجام امروز این اتفاق رخ داد.  همچنین ارزش ذاتی(nav) پالایش یکم در پایان معاملات امروز به ۱۱۰,۸۶۰ریال رسید.

تاثیر محسوس بازگشایی بر بورس امروز

در دقایق ابتدایی بورس امروز، شاخص کل روندی نزولی را پیش گرفت اما با قطعی شدن بازگشایی امروز، معامله‌گران برای نمادهای پالایشی صف خرید تشکیل دادند و شاخص کل روند صعودی‌اش را ادامه داد و با رشد ۰.۵ درصدی به کار خود در بازار امروز پایان داد.

 

پربیننده ترین آخرین اخبار سهام عدالت/ دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود سالیانه اقدام کنند سقوط آزاد ارزش پالایش یکم/ گرفتاری خریداران پالایش یکم در منجلاب ناهماهنگی‌ها ارزش سهام عدالت من (۱۴ آبان ماه) قابل توجه سهامداران «شپنا»/ اخبار انتخابات آمریکا سهامداران «شپنا» را به صف خرید کشاند ارزش سهام عدالت من (۲۴ آبان ماه)

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اینجا پالایش یکم صندوق ETF دولتی بورس اوراق بهادار تهران دارا یکم دومین صندوقETF دولتی پالایش یکم پالایش یکم بورس فرابورس تحلیل بورس پیش بینی بورس صندوق ETF بورس امروز پالایشی یکم پالایش یکم صندوق پالایشی صندوق پالایشی یکم صندوق پالایش وضعیت بورس امروز وضعیت امروز بورس وضعیت بورس صندوق ETF پالایشی صندوق پالایش یکم بازار بورس امروز شاخص بورس امروز بورس آنلاین اخبار بورس امروز اوضاع بورس امروز تحلیل بورس امروز بورس فردا اقتصاد آنلاین بورس بورس امروز تهران وضعیت بازار بورس صندوق ETF دولتی سهام عدالت پالایش یکم سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۲۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش دادن به کارگران حمایت از آنهاست

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله ابوالحسن مهدوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با جامعه کارگری نکاتی را مطرح کردند که در راستای تحقق شعار است، زیرا در صورتی که بخواهیم جهش تولید با مشارکت مردم محقق شود باید تمامی حرکت‌ها و تلاش‌ها بر این مولفه‌ها متمرکز شود.

وی ادامه داد: در این راستا رهبر معظم انقلاب فرمودند نقش اصلی در تولید را کارگران ایفا می‌کنند و ضرورت دارد کارگران نسبت ارزش کاری خود توجه داشته باشند، اکنون با توجه به شرایط تحریمی لازم است ارزش دادن به کارگران درواقع حمایت از این قشر است.

امام جمعه موقت اصفهان تاکید کرد: کارگران نیازمند دانش تخصصی هستند، در این راستا توانایی کارگران وابسته به دانایی است، همان‌طوری که در قرآن آمده است علم موجب توانایی خواهد شد، در این راستا امروز ضرورت دارد از دانش‌بنیان‌ها و دانشگاه‌های مهندسی حمایت شود، همچنین استفاده از جوانان متدین و همچنین حمایت از ابتکارات و مخترعین، گروه‌های جهادی باید در دستور کار مسئولین قرار گیرد.

وی با بیان اینکه امروز ضرورت دارد آموزش و پرورش نسبت به رعایت حجاب برتر در بین دانش آموزان دختر تشویق کند، افزود: باید توجه داشت که پیش از دین اسلام بانوان ایرانی حجاب کامل داشتند و از این‌رو این هویت ایرانی است که زمینه هویت اسلامی شده است.

آیت‌الله مهدوی تاکید کرد: همان‌طوری که رهبری فرمودند رعایت حجاب حکم شرعی، قانونی و موضوعی سیاسی است، در این راستا قانون کشور برای همه الزام‌آور است همچنین در حکم شرعی و عقلانیت حجاب تردید وجود ندارد.

وی با اشاره به اجرای طرح نور توسط نیروی انتظامی تصریح کرد: سال گذشته در خردادماه در تریبون نماز جمعه تاکید کردم انتظار داریم مسئولان استان اصفهان با پشتیبانی مردم، فکری برای این مسئله کنند، قطعاً اگر همه دستگاه‌های مسئول وظایف خود را در خصوص حجاب انجام دهند بلافاصله شاهد آثار مطلوب آن در جامعه خواهیم بود.

امام‌جمعه موقت اصفهان ادامه داد: حدود ۷ ماه است که رژیم صهیونیستی بیش از ۳۵۰۰۰ نفر در غزه را به شهادت رسانده است، متأسفانه برخی مدعیان امروز این جنایت رژیم‌صهیونیستی را حمایت می‌کند، یکی از برکات طوفان الاقصی و وعده صادق این است که امروز دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی به محل اعتراض علیه جنایات رژیم صهیونیستی شده است، این‌ها خسارات جبران ناپذیری رژیم صهیونیستی است که رهبر انقلاب چند ماه پیش فرمودند خسارات عملیاتی طوفان الاقصی قابل جبران برای رژیم غاصب نیست.

کد خبر 6089076

دیگر خبرها

  • کارگر یک عنصر با ارزش برای جامعه است
  • ارزش دادن به کارگران حمایت از آنهاست
  • فروش بیش از ۵۵ هزار تن گوگرد در پالایشگاه گاز ایلام
  • مزایده اموال شناسایی شده متهم پرونده کثیرالشالکی بهمئی
  • ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیات مدیره مشخص شد
  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
  • ۱۶۱ میلیارد تومان نقدینگی به بازار سهام تزریق شد
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • معاون وزیر اقتصاد: امروز استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند