Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@15:29:39 GMT

طرح یاوران حسینی درفضای مجازی مدارس البرز آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۷۲۶۶۶

طرح یاوران حسینی درفضای مجازی مدارس البرز آغاز شد

فرشته فهمیده روز سه شنبه درگفت و گو با ایرنا اظهارداشت: شهید سردارحاج قاسم سلیمانی بنیانگذارعتبات عالیات بود که توانست درجریان سازی محبت به اهل بیت (ع) درجامعه نقش موثری داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: فلسفه طرح یاوران حسینی درمدارس نیز همین جریان سازی است تا دانش آموزان محبت به اهل بیت (ع) را درسنگر علم و دانش در قالب یک برنامه گروهی و منسجم بیاموزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فهمیده  بیان داشت: فرآیند تعلیم و تربیت به دلیل شیوع ویروس کرونا درفضای مجازی جریان دارد لذا امسال برنامه ها و اهداف این طرح مهم فرهنگی – معنوی برای دانش آموزان دربسترشبکه شاد ارائه می شود.

وی رویکرد طرح یاوران حسینی برای دانش آموزان درفضای مجازی را تربیتی و مشارکت جویی دراهدا کمک های داوطلبانه به ستاد عتبات وعالیات استان البرزذکر کرد.

فهمیده ادامه داد: دوستی با سالار شهیدان، مشارکت و جامعه پذیری و تعمیق باورهای دینی از جمله اهداف این طرح فرهنگی و مذهبی است.

وی ترویج فرهنگ عاشورایی در بین دانش آموزان و خانواده ها را از دیگراهداف مهم این طرح برشمرد.

وی گفت: این طرح هر ساله با مشارکت حدود ۳۰۰ فرهنگی در مدارس البرز با عنوان رابطین عتبات و عالیات به اجرا در می آید تا دانش آموزان با این قیام ارزشمند و ماندگار آشنایی لازم را پیدا کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرزعنوان کرد: هرسال در بین دانش آموزان و فرهنگیان این استان، پاکت های کمک به ساخت و بازسازی عتبات عالیات توزیع می گردید که این مهم به دلیل تعطیلی مدارس به صورت اعلام شماره حساب و یا انتقال کارت دردستور کاری قرارمی گیرد تا کمک ها و نذورات مردمی برای بازسازی عتبات عالیات درحوزه آموزش و پرورش جمع آوری شود.

وی نقش قیام عاشورای حسینی را در پایداری دین مبین اسلام و تقویت روحیه دینی ، معنوی ، امر به معروف و نهی از منکر و جهادی در بین مسلمانان بسیار مهم دانست ویادآورشد:درسال تحصیلی گذشته  دانش آموزان و فرهنگیان البرز مشارکت خوبی دراجرای طرح یاوران حسینی داشتند.

فهمیده تاکید کرد: مشارکت در طرح یاوران حسینی یک فعالیت دلی است که نیاز به بخشنامه در مدارس ندارد که باید برای گسترش این طرح تربیتی در بین جامعه هدف از ظرفیت ها ی زیادی که در عرصه تعلیم و تربیت وجود دارد استفاده کرد.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز و ۲۴ هزار فرهنگی دارد.

برچسب‌ها مدارس البرز ستاد بازسازی عتبات عالیات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس البرز ستاد بازسازی عتبات عالیات مدارس البرز ستاد بازسازی عتبات عالیات اخبار کنکور طرح یاوران حسینی عتبات عالیات دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۲۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح پنج شنبه‌های طلایی و دوری دانش آموزان از فضای مجازی

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد گفت: طرح پنج شنبه‌های طلایی سبب تقویت بنیه علمی دانش آموزان پایه‌های اول تا ششم و راهکاری مناسب برای دوری از فضای مجازی برای آن‌ها است.

به گزارش مهر، محمد جمالی آرند بعدازظهر سه شنبه در نشست با خبرنگاران افزود: طرح پنج شنبه‌های طلایی سبب توانمندی سازی دانش اموزان و معلمان برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی بیان داشت: تلاش می‌شود که با توجه به آسیب‌های فضای مجازی، برنامه‌های محتوایی مناسب در آموزش و پرورش تولید و برای دانش آموزان اجرا شود.

جمالی آرند افزود: اجرای طرح پنجشنبه‌های طلایی با توجه به آسیب‌های اجتماعی موجود در فضای مجازی، نقش مهمی در ایجاد فضای شاد برای دانش اموزان خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • حدود ۳ هزار نفر جذب آموزش و پرورش البرز می شوند
  • پورثانی: کارنامه رشدی تربیتی دانش‌آموزان به‌زودی صادر می‌شود
  • صدور کارنامه رشدی تربیتی دانش‌آموزان؛ به زودی/ کاهش تنوع مدارس در دستور کار
  • از روستای مهمویی تا عتبات عالیات 
  • سومین نشست هم‌اندیشی سخنرانان اعزامی به عتبات عالیات برگزار شد
  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  •  تقویت زیرساخت‌های مرز بین المللی خسروی در دستور کار استانداری
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • کمک ۴ میلیاردی مردم لرستان برای بازسازی عتبات‌عالیات
  • طرح پنج شنبه‌های طلایی و دوری دانش آموزان از فضای مجازی