Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک افسر سابق سیا بر این باور است که ترور شهید محسن فخری زاده اقدامی از سوی تل آویو بود و شیرین ترین انتقام در واکنش به این ترور مرگ اسرائیل صهیونیستی خواهد بود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بعدازظهر روز جمعه عناصر تروریست مسلح خودروی حامل محسن فخری‌زاده، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را مورد حمله قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جریان درگیری تیم حفاظت ایشان با تروریست‌ها آقای محسن فخری‌زاده به‌شدت مجروح شد و به بیمارستان منتقل گردید. متأسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیای ایشان موفق نبود و این  دانشمند ایرانی  پس از سال‌ها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

«روبرت دیوید استیل» افسر سابق سازمان سیا در این رابطه و در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم گفت: رژیم تل آویو اقدام به ترور محسن فخری زاده، دانشمند هسته‌ای ایرانی کرده تا تهران را برای حمله متقابل و تلافی جویانه تحریک کند. به نظر من شیرین‌ترین انتقام برای ترور این فیزیکدان، مرگ اسرائیل صهیونیستی خواهد بود.

وی در پاسخ به سوالی درباره حق ایران برای اقدام تلافی جویانه برای مجازات عاملان اصلی این جنایت و این که ایران چگونه باید به این اقدام تروریستی پاسخ دهد؟ گفت: گرچه هر کشوری حق اقدام تلافی جویانه و دفاع از تمامیت ارضی و حاکمیت خود را در تمامی زمینه‌ها دارد ولی یک راهبرد بزرگ و اصلی مستلزم هوشیاری زیاد و صبر و تحمل و بردباری کامل است؛ دو ویژگی مهمی که به نظر من رهبر انقلاب اسلامی از آن برخوردارند.

وی توصیه کرد که تهران در مرحله اول به عوض اقدام در خارج از کشور، در داخل ایران، عوامل اصلی مرتبط با رژیم صهیونیستی را شناسایی و مجازات کند و گفت: این کار باید انجام شود.

وی با ذکر هوشمندی ایران در نوع واکنش به اقدام آمریکا در زمان ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در عراق در حالی که ایشان در یک ماموریت دیپلماتیک اعلام شده بود، تدبیر کشور و رهبری در نوع واکنش تهران در آن زمان را ستود.

وی گفت: هنری کیسینجر در سل 2012 گفت که اسرائیل – رژیم جنایتکار آپارتاید صهیونیستی که نباید هرگز با یهودیت اشتباه گرفته شود- در سال 2022 به پایان عمر خود خواهد رسید. من و دیگرانی که به ایران احترام می‌گذاریم هنوز به این جدول زمانی اعتقاد داریم. به نظر من شیرین‌ترین انتقام برای ترور این فیزیکدان، مرگ اسرائیل صهیونیستی خواهد بود.

تحلیلگر آمریکایی: فخری‌زاده بی‌شک توسط اسرائیل ترور شده است/ باید در کوتاه‌مدت پاسخ گستاخی صهیونیست‌ها را داد

 

وی همچنین درباره این که چرا کشورهای غربی در قبال این ترور سکوت اختیار کرده‌اند، گفت:  هر کسی درک می‌کند که صهیونیست‌ها از اکثر سیاستمداران غربی باج گیری می‌کنند.

استیل همچنین رهبران آلمان و فرانسه را مطیع مجلس اعیان شیطان پرست در بریتانیا و دولت بنیامین نتانیاهو در رژیم صهیونیستی توصیف کرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهید محسن فخری زاده شهید محسن فخری زاده محسن فخری زاده مرگ اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۳۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ گزارش داد که بعد از نشست روز جمعه مقامات دفاعی ایران و روسیه در آستانه پایتخت قزاقستان و تاکید دو طرف بر تقویت همکاری‌های نظامی، رژیم صهیونیستی از تبعات گسترش روابط دفاعی میان مسکو و تهران در هراس است.

در این گزارش به نقل از شای هار تزیوی مسئول سابق وزارت امور راهبردی رژیم صهیونیستی آمده است: به نظر می‌رسد روسیه قصد دارد جنگنده‌های سوخو س و-۳۵ و سیستم دفاع هوایی اس ۴۰۰ به ایران تحویل دهد. مسکو در زمینه‌های جنگ الکترونیک و تبادل اطلاعات نیز با تهران همکاری دارد.

وی اضافه کرد: روسیه دشمن تل آویو است چرا که از محوری که بر علیه ما می‌جنگد حمایت می‌کند. اهمیت نقش روسیه با افزایش این درگیری‌ها بیش از گذشته مشخص می‌شود.

عاموس گلعاد یکی از مسئولان سابق وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نیز گفت: روسیه و ایران بیش از هر زمان دیگری به هم نزدیک شده اند. روس‌ها می‌توانند به ایرانی‌ها تکنولوژی‌های مهمی ارائه دهند که توان آنها را افزایش می‌دهد.

پیش از این مقامات روسیه و چین در حاشیه نشست سازمان همکاری‌های شانگهای در قزاقستان بر آمادگی خود برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران تاکید کرده بودند.

کد خبر 6089642

دیگر خبرها

  • نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
  • بصیرت رهبری و سپاه پاسداران در پاسخ ایران به اسرائیل باعث درخشش جهان اسلام شد
  • مقام سابق موساد: ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد
  • تراکتور از ذوب‌آهن انتقام گرفت
  • نظر مقام سابق موساد از شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران
  • مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
  • ایران مقتدرانه قهرمان شد/ درخشش ووشوکاران ایرانی با کسب ۲۰ مدال رنگارنگ
  • کنایه تلخ فوتبالیست دوست‌داشتنی سابق درباره قیمت دلار | فیلم
  • قطعنامه جانبدارانه و ضد ایرانی پارلمان اروپا | واکنش به حمله اسرائیل؛ فقط تاسف!
  • عملکرد فرمانداران استان تهران در امور مردمی سازی ارزیابی می‌شود