Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@18:20:09 GMT

مشکلی در تأمین کالاهای ضروری در سمنان وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۷۳۶۳۰

مشکلی در تأمین کالاهای ضروری در سمنان وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی‌رضا آشناگر ظهر امروز در جلسه ویدئوکنفرانسی ستاد تنظیم بازار استان سمنان اظهار کرد: در بحث تنظیم بازار، اقشار مردم توقع به‌حق نظارت‌های بیشتر تأمین و توزیع کالاها را دارند که باید نظارت در بخش‌های مختلف تشدید شود.

وی خاطرنشان کرد: در بحث تأمین گوشت مرغ و تخم‌مرغ مشکلی وجود ندارد و تولید مازاد این اقلام غذایی از سمنان به دیگر استان‌های کشور صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار سمنان بابیان اینکه استان سمنان یکی از قطب‌های تولید گوشت مرغ و تخم‌مرغ است، گفت: نیاز استان سمنان روانه ۳۰ تُن است و ۵۰ تُن دیگر از تولید تخم‌مرغ از سمنان به دیگر استان‌های کشور ارسال می‌شود.

آشناگر ادامه داد: کاهش جوجه ریزی می‌تواند برای ماه‌های آینده مشکلاتی را در روند توزیع یا قیمت گوشت تخم‌مرغ ایجاد کند و لازم است سازمان جهاد کشاورزی و سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان سمنان از اکنون برای رفع این دغدغه با مسئولان کشوری رایزنی داشته باشند.

استاندار سمنان با اشاره به راه‌اندازی سامانه‌ای برای درج قیمت کالاها گفت: در کنار ایجاد این سامانه قیمت‌ها به‌صورت برچسب همانند روال گذشته بر روی کالا نصب شود.

در تأمین گوشت قرمز و مرغ در استان سمنان کمبودی نداریم

علی تشنه‌دل، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در این جلسه اظهار کرد: در راستای اجرای برنامه‌های ابلاغی و اهداف موردنظر در امر تنظیم بازار، کنترل قیمت و رصد و پایش بازار، طرح‌های نظارتی مختلفی از قبیل درج قیمت، طرح نظارتی لوازم خانگی و لوازم یدکی و طرح نظارتی حبوبات و خشکبار در سطح استان انجام شده است.

وی بیان کرد: در این طرح‌های نظارتی و با حضور بازرسان سازمان صمت استان، بالغ‌بر ۱۵۰۰ مورد بازرسی انجام شده است که ۱۹۵ مورد تخلف گران‌فروشی، عدم درج قیمت و غیره تشکیل شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: وضعیت توزیع گوشت مرغ و تخم‌مرغ در سطح استان مناسب است و هیچ‌گونه کمبودی در سطح استان نیست و گوشت مرغ با قیمت مصوب ۲۰ هزار ۴۰۰ تومان در سطح واحدهای صنفی عرضه می‌شود.

تشنه‌دل تأکید کرد: اولویت واحدهای تولیدی گوشت مرغ و مرغداری‌ها گوشتی و تخم‌گذار باید رفع نیاز گوشت مرغ و تخم‌مرغ در سطح استان باشد و سپس محصولات مازاد از استان خارج شود.

وی افزود: با توجه به اجرای طرح نظارتی درج قیمت، تمامی واحدهای صنفی و خدماتی موظف به نصب نرخ‌نامه و درج قیمت کالا هستند و با واحدهای متخلف برابر قانون نظام صنفی برخورد می‌شود.

کمبود تخم‌مرغ در بازار استان سمنان وجود ندارد

سیدحسن میرعماد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز در این جلسه گفت: تولید تخم مرغ در استان سمنان ۸۰ تُن در روز و سالانه ۲۹ هزار و ۵۰۰ تن است و کمبود تخم‌مرغ در بازار ایجاد جو روانی در فضای مجازی است.

وی افزود: متأسفانه با تهیه فیلم‌های کوتاه در فضای مجازی در واحدهای مرغ تخم‌گذار که باید براساس زمان‌بندی باید از رده خارج شوند، جو روانی کمبود تخم مرغ را به وجود می‌آورند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد: تأمین نهاده‌های دامی برای مرغ‌های تخم‌گذار به طور ویژه در دست انجام است و بیش از ۹۰ درصد نهاده‌های این واحدها در زمان مشخص توزیع می‌شود.

 میرعماد گفت: اتحادیه مرغ‌های تخم گذار موظف به تأمین روزانه ۳۰ تُن تخم مرغ برای تنظیم بازار هستند که این رویه در حال انجام است.

وی عنوان کرد: تمایل به جوجه‌ریزی در واحدهای تولیدی افزایش پیدا کرده و اکنون یک هزار تن گوشت مرغ آماده عرضه در بازار است.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: استاندار سمنان علیرضا آشناگر تنظیم بازار رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان واحدهای تولیدی مرغ های تخم گذار رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان سمنان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان سمنان گوشت مرغ و تخم مرغ سطح استان رئیس سازمان تنظیم بازار استان سمنان تخم مرغ تخم گذار درج قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۳۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟

امتداد - نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن تاکید بر بازگشت قیمت جهانی طلا از مسیر صعود به دلیل کاهش تقاضای سرمایه‌گذاری بر روی طلا در بازارهای جهانی، روند نزولی نرخ ارز در داخل را در کنار کاهش قیمت اونس جهانی طلا، دو عامل موثر بر کاهش قیمت سکه و طلا در بازار داخل عنوان کرد و گفت اما از سویی افزایش تقاضا برای قطعات کوچکتر (ربع سکه و سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی) عاملی شد که مسیر این قطعات کوچکتر را از مسیر کاهشی سکه و طلا جدا کرد.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ،  محمد کشتی‌آرای درباره وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا اظهار کرد: قیمت جهانی طلا که طی دو ماه اخیر سیر صعودی به خود گرفت و به رقم‌های بی سابقه دست پیدا کرده بود، در این هفته سیر نزولی داشت و در حقیقت جاذبه خرید طلا در بازارهای جهانی از دست رفت؛ علت آن نیز این بود که باتوجه به بهتر شدن شرایط سیاسی جهان و آرامش ایجاد شده در برخوردهای نظامی خاورمیانه، طبیعتاً تقاضا برای خرید طلا به جهت سرمایه‌گذاری کاهش پیدا کرده است. بر همین اساس این هفته، قیمت جهانی طلا با ۴۰ دلار کاهش، روز گذشته (پنجشنبه) به ۲۲۹۷ دلار برای هر اونس طلا و رسید.

نایب‌رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با ایسنا ادامه داد: از سوی دیگر در یک هفته اخیر که سیر نزولی قیمت اونس جهانی را داشتیم، نرخ ارز در اخل نیز روند کاهشی داشت؛ هرچند که در برخی روزها، نوسان افزایشی را هم تجربه کرد اما در مجموع طی یک هفته اخیر نرخ ارز کاهشی پیش امد؛ بنابراین این دو عامل سبب شد که تغییراتِ کاهشی مختصری در قیمت سکه و طلا را شاهد باشیم.

تک‌روی سکه‌های کوچکتر نسبت به سایر قطعات سکه و طلا

وی در رابطه با آخرین قیمت انواع قطعات سکه و مصنوعات طلا در بازار و تغییرات آن نسبت به ابتدای هفته، گفت: روز گذشته (پنجشنبه) در آخرین معاملات، سکه تمام طرح قدیم ٣٨ میلیون و ٢٠٠ هزار تومان بود و به نسبت ابتدای هفته ٣٠٠ هزار تومان کاهش داشت. قیمت سکه تمام طرح جدید که در جریان نوسانات تا ۴١ میلیون و ٨٠٠ هزار تومان (در این هفته) نیز بالا رفته بود، در آخرین معاملات روز پنجشنبه ۴١ میلیون و ٨٠٠ هزار تومان بود که به نسبت اول هفته، تغییری نداشت. نیم سکه نیز با ٢٠٠ هزار تومان کاهش هفتگی در آخرین معاملات به ٢۴ میلیون و ٣٠٠ هزار تومان رسید.

اوتصریح کرد: علیرغم روند نزولی قیمت‌ سکه و طلا اما افزایش تقاضا برای قطعات کوچکتر سکه (ربع سکه‌ و سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی) سبب شد که این قطعات کوچکتر نسبت به ابتدای هفته، افزایش بها را تجربه کنند. ربع سکه با ٣٠٠ هزار تومان افزایش هفتگی به ١۵ میلیون و ۵٠٠ هزار تومان رسید. سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز به نسبت ابتدای هفته با ٢٠٠ هزار تومان افزایش قیمت همراه و در آخرین معاملات، هفت میلیون و ٣٠٠ هزار تومان دادوستد شد.

کشتی‌آرای ادامه داد: قیمت هر مثقال طلای آب شده (١٧ عیار)، با نوسانات معمول بازار ٢٠٠ هزار تومان کاهش هفتگی داشت و در پایان هفته قیمت هر مثقال طلای ۱۷ عیار ١۵ میلیون و ٣٠ هزار تومان بود.

علی‌رغم کاهش قیمت‌ها، حباب سکه بزرگ‌تر شد

نایب‌رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: همانطور که اشاره شد، افزایش تقاضا برای خرید سکه، سبب شد که حباب سکه نیز این هفته با افزایش همراه باشد و ۵٠٠ هزار تومان افزایش پیدا کند؛ در آخرین معاملات پایانی هفته، قیمت هر قطعه سکه هفت میلیون و ٨٠٠ هزار تومان دارای حباب بود.

وی خاطرنشان کرد: ناگفته نماند که این روزها در اتاق ارز و طلا، سکه نیز حراج و واگذار می‌شود اما نکته جالب اینجاست که هیچ‌یک از این سکه‌هایی که در اتاق ارز و طلا به فروش می‌رسد، تاکنون به بازار برنگشته است؛ بنابراین بازار تقاضای طبیعی خود برای خرید سکه را دارد و از همین روی هم هست که حباب سکه این هفته با افزایش همراه شده است. سکه‌هایی که در فروردین ماه توسط بانک مرکزی فروخته‌ شد، هنوز به بازار عرضه نشده و هرکسی که خریداری کرده، نزد خود نگه داشته است.

به گفته‌ی این کارشناس بازار سکه و طلای کشور، در حال حاضر، باتوجه به سیر نزولی نرخ ارز در بازار و فاصله از عددهایی که پیدا کرده بود، سطح دادوستدها در بازار عادی، به دور از هرگونه التهاب و کاملا منطقی بوده است و هیجان خاصی برای خرید و فروش مشاهده نشده است.

کشتی‌آرای برای هفته پیش‌رو نیز پیش‌بینی کرد: بنظر می‌رسد که هفته ابتدا نیز شرایط به همین صورت باشد. قیمت جهانی طلا تا این لحظه (جمعه) نوسان خاصی نداشته و بازار ارز هم که در ثبات نسبی به سر می‌برد؛ بنابراین پیش‌بینی می‌شود که قیمت‌ سکه و طلا در همین محدوده‌ها باقی بماند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟
  • صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت
  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟ 
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت
  • قیمت جدید دام زنده اعلام شد
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۳:۰۰
  • تولید 90 تن گوشت مرغ در عباس آباد
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول