Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@08:26:32 GMT

مهمترین دغدغه معلولان یزد اشتغال و مسکن است

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۷۳۶۶۲

مهمترین دغدغه معلولان یزد اشتغال و مسکن است

محمدحسین رادمنش روز سه شنبه در آستانه روز جهانی معلولان (۱۳ آذر) از طریق سامانه آنلاین خانه مطبوعات استان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با تمامی این وجود سه درصد استخدام معلولان در دستگاه‌های اجرایی رعایت نمی شود، و در آزمون استخدامی سال‌ ۹۹ استان فقط یک معلول در اردکان جذب شد. 

وی تصریح کرد: یکی از شرایط استخدام افراد در دستگاه‌های دولتی داشتن شرایط جسمانی سالم است به همین دلیل معلولان نمی توانند در آزمون یادشده ثبت نام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رادمنش اضافه کرد: تعدادی زیادی از معلولان استان یزد تحصیلات عالی دارند اما در شغل غیرمرتبط رشته تحصیلی خود به صورت روزمزد مشغول به کار هستند. 

وی مسکن را از دیگر مشکلات این گروه از جمعیتی استان بیان کرد و گفت: البته بهزیستی در این زمینه اقداماتی خوبی انجام داده و ۷۵ معلول در استان صاحبخانه شدند. 

رادمنش با اشاره به اینکه نگرش امروز مردم به معلولان نسبت به گذشته خیلی فرق کرده ،گفت : امروز با  فرهنگ‌سازی مطلوب و مناسب‌سازی شهر زمینه حضور این قشر در جامعه فراهم شده است.

وی یادآور شد: در سال های گذشته بسیاری از افراد، معلولان را در جامعه به عنوان افرادی نیازمند و ناتوان می دیدند و گاهی به آنها کمک‌های نقدی می‌کردند.

رادمنش خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تعامل شورای اسلامی شهر و شهرداری یزد مناسب سازی خوبی در معابر عمومی انجام شده است. 

وی به مناسب سازی ۲۰ دستگاه اتوبوس شهری یزد برای جابه جایی معلولان در مسیرهای مختلف اشاره کرد و افزود: به تازگی به مناسبت روز جهانی نابینایان، اولین اتوبوس گویای شهر یزد نیز راه‌اندازی شد.

این فعال اجتماعی از اقدام شهرداری یزد به استانداردسازی پیاده‌روهای شهر برای معلولان قدردانی کرد و در رابطه با موضوع مناسب سازی مبلمان شهری نیز گفت: قرار است چند ایستگاه و پایانه اتوبوس در شهر برای استفاده معلولان همانند سایر مردم مناسب‌سازی شود

وی در زمینه ابتلا معلولان به کرونا اظهار کرد: از همان ابتدای شیوع این ویروس ، آموزش‌ و آگاه سازی لازم در مورد بیماری کووید ۱۹ در جامعه معلولان صورت گرفته است.

رادمنش ادامه داد : متاسفانه سه نفر از معلولان استان در این مدت به دلیل ابتلا به بیماری کووید ۱۹  فوت کردند.

وی با اشاره به برگزاری هر ساله جنگ شادی برای معلولان به مناسبت روز جهانی ، خاطرنشان کرد: امسال با توجه به شرایط کرونا برگزاری این جشن که همواره با استقبال خانواده‌ها مواجه می‌شد چهارشنبه در فضای مجازی  برپا می‌شود.

۱۲ آذرماه ۱۳۹۷ جلیل عفتی مدیرکل وقت بهزیستی یزد بابیان اینکه سالانه ۲ هزار و۲۰۰ نفر بر اثر عوامل ژنتیکی و محیطی به تعداد معلولان استان افزوده می شود، جمعیت دچار معلولیت‌های بارز متوسط تا شدید را حدود ۵۰ هزار نفر برآورد کرد.

به گزارش ایرنا وی  افزود: تاکنون برای ۲۵ هزار و ۲۰۰ معلول پرونده تشکیل شده است و این افراد مستقیماً و بقیه نیز غیرمستقیم از خدمات سازمان بهزیستی در یزد بهره‌مند می شوند.

استان یزد در حال حاضر یک‌میلیون و ۲۰۰  هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۴  شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.

برچسب‌ها یزد روز جهانی معلولان اشتغال زایی مسکن سازمان بهزیستی کشور معلولان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد روز جهانی معلولان اشتغال زایی مسکن سازمان بهزیستی کشور معلولان یزد روز جهانی معلولان اشتغال زایی مسکن سازمان بهزیستی کشور معلولان اخبار کنکور مناسب سازی روز جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۳۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به نقش مهم آموزش در حفظ و توسعه صنایع دستی، گفت: آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری سازی در این حوزه است. - اخبار استانها -

مریم جلالی دهکردی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قشم، اظهار داشت: صنایع دستی علاوه بر آن که می‌تواند منتقل کننده فرهنگ یک منطقه باشد، نقش مهمی نیز در اشتغال‌زایی و تولید ثروت دارد.

وی ادامه داد: لازمه اشتغال‌زایی و تولید ثروت در این حوزه آموزش در جهت بازاریابی و تجاری‌سازی است که می‌توان با برنامه‌ریزی صحیح به آن دست یافت.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اهمیت حفظ و احیای صنایع دستی و آشنایی بیشتر نسل جوان با فرهنگ و صنایع دستی مناطق خود، تصریح کرد: احیای این صنایع با هدف ایجاد ثروت و معرفی هر چه بیشتر آن از جمله وظایف ما است.

جلالی دهکری ایجاد خانه‌های صنایع دستی را راهکاری در جهت تحقق این موضوع عنوان کرد و گفت: امیدواریم با کمک بخش خصوصی و ظرفیت‌های مردمی بتوانیم خانه‌های صنایع دستی را ایجاد و توسعه دهیم و آنها را محلی به منظور آموزش، نمایش و عرضه محصولات صنایع دستی تبدیل کنیم.

وی تاکید کرد: نسل جوان با پیوند نسلی می‌تواند دانشی که سینه به سینه در دل اجداد و بزرگان ما وجود دارد را به عرصه دانش، محل تحصیل و آموزش و پرورش منتقل کند.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • بنیه اقتصادی با تولید اصلاح می‌شود
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان قزوین
  • شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی
  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان
  • مهمترین فاکتورها برای تهیه لوله گازی چیست ؟
  • پشتوانه‌سازی و قهرمان‌پروری از مهمترین برنامه‌های هیات اتومبیلرانی خوزستان
  • کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران مهمترین دغدغه کشاورزان اسدآبادی
  • اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات