Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با بیان اینکه در هفت ماهه امسال ۸ هزار و ۸۹۶ واقعه ولادت در استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ درصد کاهش دارد گفت: در تاریخ نهم آذر (رندترین روز سال) در استان ۷۷ نوزاد متولد شده است. - اخبار استانها -

علیرضا مهرآور در گفتگو با خبرگزاری تسنیم در بیرجند، اظهار داشت: طبق آمار اعلام شده به ثبت احوال استان تاکنون در نهم آذرماه رندترین روز امسال 77 نوزاد در استان متولد شدند که بیشترین آنها در شهرستان بیرجند با 48 واقعه ولادت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: والدین از روز تولد تا 15 روز فرصت دارند تا به ادارات ثبت احوال سطح استان مراجعه و نسبت به تهیه شناسنامه برای نوزادان خود اقدام کنند.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: در هفت ماهه ابتدایی امسال 8 هزار و 896 واقعه ولادت در خراسان جنوبی به ثبت رسیده که از این تعداد 4 هزار و 658 نفر پسر و 4 هزار و 238 نفر دختر بودند.

مهرآور افزود: ولادت در استان خراسان جنوبی در هفت ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش 5 درصدی مواجه بوده است.

بیش از 6 هزار واقعه ولادت در لرستان به ثبت رسیدبیش از 26 هزار واقعه ولادت در لرستان به ثبت رسید؛ حسین و فاطمه بیشترین فراوانی نامثبت بیش از 7 هزار واقعه ولادت در لرستان؛ حسین و فاطمه بیشترین فراوانی نام در استان

وی با بیان اینکه در شش ماه امسال نیز 83 مورد دوقول زایی در استان ثبت شده است عنوان کرد: در این مدت نام‌های فاطمه، فاطمه زهرا، زینب، حلما و ریحانه در گروه دختران و نام‌های ابوالفضل، امیرحسین، امیرعلی، حسین و علی در گروه پسران دارای بیشترین فراوانی بوده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی یادآور شد: شهرستان بشرویه با 9.5 درصد رشد ولادت بیشترین میزان رشد و نهبندان با 15.5 درصد کاهش بیشترین میزان کاهش ولادت را در شش ماهه نخست امسال در شهرستان‌های استان داشته است.

انتهای پیام/  ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واقعه ولادت خراسان جنوبی ثبت احوال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۴۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجراشدن 65 طرح در محلات هدف بازآفرینی خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، اولین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان با حضور معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار برگزار شد.

دبیر ستاد بازآفرینی پایدار شهری و مدیرکل راه و شهرسازی استان در این جلسه  گفت: در حال حاضر در 9 شهر خراسان جنوبی  با جمعیت 333 هزار و 511 نفر که شامل 33 درصد از جمعیت استان می شود محلات هدف مستقر هستند.

مودی با بیان اینکه مجموع مساحت هدف بازآفرینی  در استان 654 هکتار است، افزود: 79 طرح در محلات در دست اقدام است که تاکنون 65 طرح تحویل شده و تعداد 8 طرح در حال انجام است که پیشرفت فیزیکی آن 94 درصد می باشد. 

همچنین دبیر ستاد بازآفرینی پایدار شهری در این جلسه ضمن بیان گزارشی از وضعیت بازآفرینی شهری استان  و پروژه های بند تبصره 11 قانون بودجه 1402 ، سند ملی توانمند سازی و سکونتهای غیر رسمی نیز  ارائه و دراین خصوص بحث و تبادل نطر صورت گرفت.

دیگر خبرها

  • بیشترین نرخ بیکاری متعلق به کدام استان؛ روندها رو به کاهش به چه معناست؟
  • بیشترین نرخ بیکاری متعلق به این استان کردنشین است
  • خراسان جنوبی به لحاظ افزایش ولادت چهارمین استان کشور است
  • اجراشدن 65 طرح در محلات هدف بازآفرینی خراسان جنوبی
  • ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در خراسان جنوبی ذخیره شد
  • محورهای مواصلاتی،متحمل بیشترین خسارت سیل در خراسان جنوبی
  • بیشترین خسارت سیل در خراسان جنوبی به محورهای موصلاتی وارد شد
  • پیکوه طبس رکورددار بیشترین بارندگی در خراسان جنوبی
  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • بیشترین خسارت سیل بهاری به راه‌ها | جزئیات خسارت از زبان سخنگوی مدیریت بحران