Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@16:48:39 GMT

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۷۴۲۷۱

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

ایسنا: این تذکرات کتبی که در جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس توسط علی کریمی فیروز جایی قرائت شد، به شرح زیر است:

مقتدایی به رییس جمهور: لزوم تسریع در ارسال لایحه صیانت و امنیت بانوان، به رییس جمهور و وزیر کار: لزوم تدبیر و اقدام در خصوص بیمه زنان خانه دار.

پژمانفر به همراه ۱۳ نفر از نمایندگان به وزیر کشاورزی: چرا وزارت کشاورزی با صادرات شالی به شهرهای خارج از استان خورستان سرمایه گذاری شالی کوبی ها را در خطر قرار داده است و باعث رشد قیمت شالی شده است؟

محمد مهدی زاهدی به رییس جمهور و وزیر بهداشت: لزوم اجرای قرنطینه در کل کشور با توجه به گسترش سریع ویروس کرونا و درگیر شدن تعداد زیادی از هموطنان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پژمانفر به همراه ۳۱ نفر از نمایندگان به وزیر آموزش و وپرورش: چرا با تقسیم بازنشستگان آموزش و پرورش به گروه های بیست گانه‌ هر شخص با مدرک تحصیلی از یک حقوق برخوردار شده است و عملا مدرک در تعیین حقوق بلا اثر مانده است.

پزمانفر به همراه ۴۲ نفر از نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش: چرا وزارتخانه با تعیین سقف دریافت حقوق برای معلمان باعث شده نتوانند از مزایای جانبازی و ایثارگری خود بهره ببرند.

مقتدایی به همراه ۵۳ نفر از نمایندگان به رییس جمهور: ضرورت حضور نماینده ای از میان نمایندگان مجلس در ستاد ملی مبارزه با کرونا.

احمد مرادی به وزیر اقتصاد: لزوم رسیدگی به مشکلات اقتصادی منطقه آزاد قشم و بازنگری در جلوگیری از توسعه اسکله صیادی رمچاه.

حسین میرزایی به همراه ۲۲ نفر از نمایندگان به وزیر صنعت: لزوم تدبیر جهت تهیه قطعات یدکی پمپ های جایگاه های سوخت.

حسین میرزایی به همراه ۸ نفر از نمایندگان به وزیر نفت: لزوم بررسی کیفیت بنزین پالایشگاه اصفهان.


تذکر نماینده ماکو به وزیر صمت درباره تعلیق کارت پیله وری مرزنشینان روستایی

نماینده مردم ماکو و چالدران در مجلس خطاب به وزیر صمت گفت: کارت پیله وری ۴۵۰۰ روستانشین مرزی را از حالت تعلیق خارج کنید.

به گزارش ایسنا، محمد علیپور در جلسه علنی نوبت عصر امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از نمایندگان به خاطر برگزاری دو نوبت جلسه برای پیش بردن طرح لغو تحریم ها در تذکری به وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سابق بر این ساکنان روستاهای مرزنشین به منظور تأمین نیازهای معیشتی شان کارتی به نام کارت پیله وری داشتند تا از این طریق امرار معاش کنند. طی چند ماه اخیر وزارت صمت در تخصیص این کارت ها تجدیدنظر کرده است.

وی با بیان اینکه این روزها وزارت صمت در تمدید این کارت ها سخت گیری به خرج می دهد، افزود: این حقی است که از ابتدای انقلاب تا امروز به ساکنان روستاهای مرزی داده شده است. تقریبا ۴۵۰۰ روستانشین از این کارت استفاده می کردند. به نظرم باید دست کم جایگزینی با عنوان کارت مرزنشینان داشته باشیم تا معافیت ها و امتیازهای کارت پیله وری به کارت جدید منتقل شود. کارت پیله وری همه ۴۵۰۰ نفر روستانشین مرزی هم اکنون تعلیق شده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: تذکرات کتبی نمایندگان مسئولان اجرایی کشور نفر از نمایندگان به وزیر رییس جمهور کارت پیله وری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۴۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کارگران در شرایط جنگ اقتصادی

امام جمعه قم با اشاره به جایگاه مهم شوراها گفت: شوراها باید مسئولیت‌پذیری بیشتری داشته و به محلی برای سوء استفاده از قدرت تبدیل نشوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز _ جمعه هفتم اردیبهشت _ در خطبه‌های نماز جمعه قم با اشاره به اهمیت جایگاه شوراها در قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: ۲۰ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی اصل مهم شوراها در قانون اساسی به مرحله اجرا درآمد و تا امروز هم نقش‌آفرین است.

وی افزود: مسئولیت‌پذیری از مهم‌ترین لوازم عضویت در شوراهای شهر و روستا بوده و انتظار خدمت گسترده از این شوراها برای مردم فراوان است.

امام جمعه قم گفت: شوراها باید از افراد دلسوز و متخصص انتخاب شوند چرا که دلسوزی برای مردم یکی از اصول مهم موفقیت شوراها است.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه گاهی دیده می‌شود اعضای شوراها دچار تخلفات و جرم‌هایی می‌شوند، اظهار کرد: الزام به قوانین و سو استفاده نکردن از قدرت از مهم‌ترین اصولی است که شوراها باید به آن پایبند باشند.

وی با تاکید بر اینکه شوراها باید توانمندی بسیار خوبی داشته باشند، گفت: افراد ناتوان صحنه شوراها را برای افراد توانمند باز کنند تا این شوراها با همکاری دولت بتوانند به مردم بهتر خدمت کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرارسیدن روز معلم تاکید کرد: هر ساعتی که برای تعلیم و تربیت نسل جوان صرف شود، عبادت است.

آیت‌الله حسینی بوشهری با تاکید بر اجرای سند تحول آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش ما از نظر بودجه باید تأمین بوده و نیروهای متوکل، صبور و متدین در آن به مردم خدمت کنند.

وی جایگاه کارگران در دین اسلام را جایگاهی بسیار رفیع دانست و از مسئولان خواست در شرایط جنگ اقتصادی حمایت بیشتری از قشر کارگر و تولید داشته باشند.

امام جمعه قم با اشاره به دستاوردهای عملیات وعده صادق افزود: نیروهای مسلح ما دل مردم را شاد کرده و ثابت کردند که با توکل به خداوند متعال می‌توان بر تمام قدرت‌های مادی چیره شد؛ همانطور که موشک‌های کشورمان از مرز پدافندهای هوایی کشورهای قدرتمند جهان عبور کرد و باید توجه داشت این عملیات موجب از دست رفتن حیثیت رژیم صهیونیستی دانست که جبران آن ممکن نیست.

وی با اشاره به اینکه مؤمنان تا پای جان برای حراست از حجاب ایستاده‌اند گفت: حجاب یک واجب شرعی است و نباید از آن کوتاه آمد؛ در مسئله حجاب نگاه‌های متفاوت فقهی نباید موجب سو استفاده دشمن شود و در این راستا طرح نور باید استمرار یافته و تمام اقشار مؤمن به آن کمک کنند.

کد خبر 748104

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزش عوامل اجرایی برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در قائمشهر برگزار شد
  • لزوم توجه ویژه مسئولان به بیمه و امنیت شغلی کارگران
  • لزوم توجه مسئولان به معیشت کارگران
  • لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کارگران در شرایط جنگ اقتصادی
  • احتمال محرومیت نمایندگان لالیگا از حضور در رقابت‌های اروپایی
  • جزئیات دانلود و بارگذاری فیش حقوقی بازنشستگان
  • وزیر ورزش: دخالتی در امور اجرایی سرخابی ها نداریم
  • درخواست آرژانتین از پاکستان: وزیر کشور ایران را بازداشت کنید!
  • امروز آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسۀ کنکور
  • وزیر نفت به همراه رئیس‌جمهوری عازم سریلانکا شد