Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - معاون دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: مردم سر خود به انجام سی تی اسکن می‌پردازند که باید بدانند، یک سی تی اسکن برابر با ۶۰ عکس رادیولوژی، اشعه به بدن وارد می‌کند و این بسیار خطرناک و سرطان‌زا است. - اخبار استانها -

فریدون رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، اظهار داشت: هر کس کوچکترین علامت از شبه آنفولانزا یا سرما خوردگی را داشت باید بنا را بر مبتلا شدن به کرونا بگذارد، یکی از اصلی‌ترین اقدامی که این فرد باید انجام دهد، در قرنطینه به سر بردن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این فرد باید مایعات زیادی مصرف کند و پس از سه روز از گذشت قرنطینه، به پزشک مراجعه کند و آزمایشات لازم انجام و داروهای مورد نیاز را دریافت کند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تصریح کرد: بیماری کرونا بسیار خطرناک نیست و نباید مکررا به پزشک مراجعه کرد، این بیماری درمان قطعی ندارد، اگر تست منفی بود اما همچنان علائم باقی باشد، فرد باید در قرنطینه به سر ببرد. اگر فرد تنگی نفس، سرفه‌های شدید و طولانی، عدم قطع تب پس از سه الی چهار روز، پیدا کرد مجددا باید به پزشک مراجعه کند که بسته به شرایط آن فرد، پزشک اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به مراجعات زیاد جهت انجام سی تی اسکن، گفت: مردم سر از خود به انجام سی تی اسکن می‌پردازند که البته باید بدانند، یک سی تی اسکن برابر با 60 عکس رادیولوژی قفسه سینه، اشعه به بدن وارد می‌کند چیزی در حدود 60 هزار اشعه وارد بدن می‌شود و این بسیار خطرناک و سرطان‌زا است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بیان داشت: معمولا فردی که به کرونا مبتلا می‌شود، هنوز از مبتلای چندباره او به کرونا اطمینان نداریم، مطالعات نشان داده در برخی افراد می‌تواند دوباره تکرار شود، اینکه برای سومین بار یا حتی چهارمین بار فرد مبتلا شود موارد بسیار کم گزارش شده است.

60 درصد تخت‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر خالی شدهمت مردم خراسان جنوبی در شکستن کمر کرونا/ کاهش موارد ابتلا نیازمند همراهی همه مردم استپرداخت 90 درصد هزینه‌‌های بیماران بستری کرونایی توسط بیمه سلامت

وی ادامه داد: به همه کسانی که مبتلا به کرونا شدند تاکید داریم تمام پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند چرا که خطر ابتلای دوباره به کرونا، آن‌ها را تهدید می‌کند.

رحمانی با اشاره به عوارض بیماری کرونا، گفت: این بیماری عوارض گوارشی، عصبی، درگیری ریه و ... را می‌تواند به جای بگذارد، اما به طور قطع در رابطه با اثرات آن تا چندین سال، نمی‌توانیم نظر دهیم.

وی خاطرنشان کرد: بیمار کرونایی با وضعیت پایدار بدون مشکلات تنفسی، می‌تواند حمام کند و پس از اتمام باید حمام ضدعفونی شود و بعد از دو ساعت فرد سالم می‌تواند از آن حمام استفاده کند. مواد شوینده به راحتی ویروس را از بین می‌برند، اگر لباس و ظروف فرد مبتلا به کرونا شسته شود، مشکلی ندارد و نیاز به استفاده از ظرف یکبار مصرف نیست.

وی عنوان داشت: اکنون به دلیل اجرای محدودیت‌ها و آموزش‌ها به مردم، همه متوجه هستیم که به هر میزان رعایت کنیم به همان میزان مرگ و میر و ابتلا کمتر می‌شود.اگر غفلت کنیم مجددا به سیر صعودی باز می‌گردیم، لازمه‌ اصلی حفظ سیر نزولی بیماری کرونا، رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم است.

وی در پایان خاطرنشان کزد: انتقال بیماری کرونا را با رفت و آمدها جدی بگیرید، شاید همه موارد را رعایت کنید اما رفت و آمد موجب انتقال این بیماری می‌شود.

انتهای پیام/7540/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیماری کرونا سی تی اسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۴۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسکن محوطه کمرزرین اصفهان انجام شد/ تلاش برای آغاز فصل دوم کاوش

به گزارش خبرنگار مهر، در ۲۰۰ متری مسجد جامع عتیق اصفهان که قدمت زیادی دارد، در جایی که قرار است ادامه پروژه مخرب میدانی در اصفهان باشد و در ادامه ساخت و سازها برای افزایش مراکز تجاری شهر تاریخی اصفهان، یافته‌هایی به دست آمده که بررسی آنها بخشی از تاریخ این شهر را ورق می‌زند.

کمرزرین نام منطقه‌ای است که در آن، باستان شناسان یافته‌های انسانی، باستانی و برخی اشیا پیدا کرده‌اند. فصل اول عملیات باستان شناسی در این محدوده انجام شده و حالا باستان شناسان آماده می‌شوند تا بتوانند فصل دوم را آغاز کنند.

علی شجاعی اصفهانی دکترای باستان شناسی کشور که سرپرستی پروژه کمر زرین اصفهان را بر عهده دارد به خبرنگار مهر گفت: فصل اول کاوش باستان شناسی در این محوطه انجام شد و آماده می‌شویم تا اسکن کامل از محوطه انجام شود و برای فصل دوم نیز برنامه ریزی می‌کنیم. فصل اول پربار بود و یافته‌های ارزشمندی از ادوار مختلف داشتیم و فکر می‌کنیم از دوران اسلامی و از قرن ۳ و ۴ هجری تا قاجار تاریخ این یافته‌ها باشد که البته باید بررسی دقیق‌تری شوند. کاوش‌ها در هفت متری زیر آسفالت انجام شده است. همچنان در این محوطه آثار داریم و هنوز به خاک بکر نرسیده‌ایم. حدس می زنم اگر ترانشه ای که برای لایه نگاری زده شده، کار شود، باز هم یافته‌های فرهنگی داشته باشیم و شاید بلتوانیم شواهدی از دوران قبل از اسلام هم پیدا کنیم.

وی گفت: گذری که در آن هستیم به نظر می‌رسد مجموعه کارگاه‌هایی برای پخت سفال بوده است چون کوره‌ای در اینجا به دست آمده که نمونه آن در اصفهان تا کنون پیدا نشده است. نمونه‌هایی که قبلاً به دست آمده مربوط به چند دهه پیش است که در خارج از اصفهان به دست آمده ولی این نمونه خیلی خوبی بوده است ولی گودبرداری و خاک برداری که در اینجا شده به آن آسیب زیادی وارد کرده است.

شجاعی اصفهانی ادامه داد: تنبوشه‌های سفالی با این ابعاد در محوطه‌های تاریخی نداشته‌ایم و نشان می‌دهد که این محوطه چقدر مهم بوده است. هر جای این منطقه که به آن دست گذاشته شود حتماً یافته‌های فرهنگی دارد چون در نزدیکی مسجد جامع عتیق است. این مسجد در شکل گیری شهر اصفهان و اتفاقاتی که برای آن افتاده بسیار مهم بوده است. تا کنون فکر می‌کنم ده لایه تاریخی شناسایی کنیم البته لازم است که سفال‌ها بررسی بیشتری شود.

این باستان شناس گفت: در کل مسیری که کاوش کردیم آثار داشته‌ایم بخش دیگر هم باید کاوش شود و مسیر دسترسی عابر پیاده تا مسجد نیز در این بخش ایجاد شود. بنابراین فعلاً در این بخش باید کار بیشتری انجام شود. من در جریان خطوط متروی اصفهان نیستم ولی می دانم که در نزدیکی مسجد جامع ایستگاه مترو وجود دارد! لایه‌های تاریخی زیادی در اینجا از بین رفته است اینجا پاساژ تجاری وجود دارد که تا چندین متر زیر زمین رفته است و همانطور که در اینجا ما لایه‌های فرهنگی و تاریخی زیادی داشته ایم حتماً زیر آن هم این لایه‌ها وجود داشته که با این پاساژ و گودبرداری‌های انجام گرفته از بین رفته است.

وی افزود: اسکن لیزر و نقشه برداری این محوطه تاریخی انجام شد و تمام جزئیات را با دقت بالا اسکن کردیم. این دستگاه مدرنی است که می‌تواند داده‌های زیادی به ما بدهد.

محوطه تاریخی کمرزرین با وجود اینکه در میان یک گذر قرار دارد و رو به رویش یک مجتمع تجاری بزرگ درحال ساخت است و در چند قدمی آن مسجد سلجوقی و مهم عتیق واقع شده، در خطر است. چون از آن طرف هنوز ساخت و سازها در اطرافش در حال انجام است. آیا کسی به این فکر می‌کند که ساخت و سازهای اخیر چقدر از داده‌های تاریخی این شهر را از بین برده است؟

کد خبر 6088865 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • اسکن محوطه کمرزرین اصفهان انجام شد/ تلاش برای آغاز فصل دوم کاوش
  • مسمومیت تعدادی از مردم به دلیل مصرف قارچ‌های سمی در لرستان
  • برگزاری نخستین اردوی جهادی مدیران دستگاه‌های اجرایی در شهرستان کیار
  • افزایش ‌مسمومیت ناشی از مصرف قارچ‌های سمی در لرستان طی هفته گذشته
  • تجلیل از ۱۰۰ فعال حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری
  • تجلیل از فعالان عرصه سلامت چهارمحال و بختیاری
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • معلمان نمونه استان چهارمحال و بختیاری معرفی شدند
  • افزایش تعداد پروازهای فرودگاه شهرکرد