Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر ، در توضیح جزئیات پیشنهاد طرح ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر ارائه کارت ملی از سوی مسافران در زمان استفاده از حمل و نقل عمومی به منظور غربالگری و پایش مبتلایان به ویروس کرونا با اشاره به این مطلب که ارائه کارت ملی و چک کردن آن با بانک اطلاعات وزارت بهداشت برای استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری امکان‌پذیر نیست گفت: به نظر می رسد منظور ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه کارت ملی برای استفاده از حمل و نقل برون شهری باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: برای ارائه کارت ملی از سوی مسافران در زمان استفاده از ناوگان حمل و نقل درون شهری باید ناوگان مجهز به سیستم مخصوص و متصل به سامانه وزارت بهداشت باشد تا از طریق آن بتوان متوجه شد که آیا فرد به بیماری کرونا مبتلا است یا خیر؟ 

علیخانی گفت: به نظرم ارائه کارت ملی از سوی مسافران برون شهری و چک کردن آن با بانک اطلاعاتی وزارت بهداشت در زمان دریافت بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس های بین شهری بیشتر قابلیت اجرا شدن را دارد.

علیخانی در پاسخ به این سوال که آیا ابلاغیه ای از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا در این زمینه به دست شهرداری تهران رسیده است یا خیر گفت: بر اساس پیگیری هایی که انجام داده ام، هنوز ابلاغیه ای در این زمینه به شهرداری تهران واصل نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پیشنهاد طرح ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر ارائه کارت شناسایی از سوی مسافران در زمان استفاده از حمل و نقل عمومی درون شهری در پایتخت قابلیت اجرا شدن دارد یا خیر گفت: از نظر من این موضوع قابلیت اجرایی شدن در ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری را ندارد و علت آن است که اتوبوس ها و قطارهای مترو مجهز به چنین سیستمی نیستند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: برای ارائه کارت ملی و چک کردن آن با سامانه وزارت بهداشت جهت استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی به تجهیزات بسیار زیادی نیاز است چون اولا تمام ناوگان حمل و نقل همگانی شهر تهران باید به سامانه وزارت بهداشت متصل باشند و همچنین از آنجایی که مسافران زیادی در هر ایستگاه با سرفاصله مشخصی سوار اتوبوس و یا مترو می‌شوند انجام چنین طرحی امکان پذیر نیست.

علیخانی ادامه داد: فرض کنید در هر ایستگاه با خروج عده ای مسافر عده ای دیگر سوار می‌شوند که کارت ملی آنها باید چک شود؛ همین چک کردن زمان بسیار زیادی می برد و باعث ازدحام مسافرین می شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تصریح کرد: بنابراین بعید می‌دانم منظور رئیس جمهور محترم و ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه کارت ملی جهت استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی، حمل و نقل درون شهری باشد.

پربیننده ترین کدام مشاغل از اول آذر فعال هستند؟ تعیین تکلیف استخدام ۳۰۰هزار پرسنل شهرداری‌ها/ مدل جدید پرداخت حقوق و مزایا به کارکنان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تهران تعطیل نشد ناوگان تاکسیرانی و آژانس‌ها مشمول منع تردد نمی‌شوند تعطیلی مراکز تعویض پلاک شهرهای قرمز به مدت دو هفته

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: حمل و نقل حمل و نقل عمومی شورای شهر مسافران هواپیما محمد علیخانی ویروس کرونا سهام عدالت رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر استفاده از ناوگان حمل و نقل ستاد ملی مقابله با کرونا ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده از حمل و نقل سوی مسافران ارائه کارت ملی وزارت بهداشت درون شهری شهر تهران چک کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۵۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحول در پایتخت با مدیریت شهری

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، لطف الله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه امروز در مجموعه شهرداری اتفاقات بزرگی رقم خورده، که باید برای مردم بازگو شود که آثار و برکات آن در زندگی همشهریان مشهود خواهد بود، اظهارداشت: به طور مثال قطعا هیچ کس نمی تواند موضوع آسفالت را منکر شود،درگذشته متوسط آسفالت 700 هزار تن بوده اما امروز به یک میلیون و هفتصد هزارتن رسیده است و یا افتتاح پی در پی پروژه ها در شنبه های امید و افتخار و گشایش هایی که در پروژه ها اتفاق افتاده و .....

فروزنده در ادامه افزود: همچنین نوسازی ناوگان حمل و نقل، اتوبوس برقی، تاکسی برقی، تقاطع همسطح، تکمیل پروژه های نیمه تمام یادگار، شوشتری و بعثت که اخیرا اضافه شده تمامی این موارد از جمله اقداماتی است که در حوزه شهر سازی انجام شده و حوزه مالی در همه موارد و مسائل نقش اساسی و کلیدی بر عهده داشته است.

وی به تحقق بودجه سال 1402 در دی ماه سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال 1402 برای اولین بار 30 همت متمم ارائه شده است و امسال حتما به رقمی بالاتر از این میزان خواهیم رسید.

معاون شهردار تهران گفت: برای امسال بودجه 151 هزار میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است که رقم 80 هزار میلیارد تومان فقط به پروژه های عمرانی اختصاص دارد، افق ما در زمینه بسیار روشن است هر چند این امر وظیفه ما را سنگین تر خواهد کرد اما به لطف الهی، همدلی،همراهی و صمیمیت همکاران خدوم شهرداری به تحقق این مهم دست خواهیم یافت، زیرا هدف نهایی ما ارائه خدمت بیش از پیش به مردم است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • (تصاویر) ناوگان جدید اتوبوسرانی تهران
  • ورود اتوبوس‌های نو­ به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت
  • اضافه شدن ۳۷ دستگاه ون و اتوبوس به ناوگان حمل و نقل بندرعباس
  • اعلام مشخصات تاکسی‌های برقی/ سقف تعداد تاکسی‌های برقی متناسب با زیرساخت شهر‌ها
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • تحول در پایتخت با مدیریت شهری
  • جابجایی بیش از ۵ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل
  • افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی احترام به شهروندان است
  • وعده‌های عملی نشده شهرداری و دولت درباره خودروهای برقی در حمل و نقل عمومی/ برقی شدن ناوگان به این زودی شدنی است؟ (فیلم)
  • تشدید گشت کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی استان همدان