Web Analytics Made Easy - Statcounter

شامگاه امشب مراسم امضای تفاهم نامه اجرای بزرگترین سیل بند جنوب استان توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا سپاه با حضور سردار محمد فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا، زینی وند استاندار کرمان وسردار معروفی فرمانده محترم سپاه ثارالله در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان در این نشست محمد رستمی مدیرعامل شرکت مهندسی سپاسد اظهار کرد: طرح انتقال آب از جنوب کرمان به شهر کرمان شامل چند پروژه است، از سد شهیدان امیر تیموری تا شهر کرمان بدنه سد تکمیل شده و مشکل ما در حال حاضر جاده جایگزین و معارضین است که با حل این موارد آبگیری سد آغاز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از سد تا تونل ۱۱ کیلومتر خط انتقال آب است که بایستی در دستور کار قرار گیرد، تونل هم معضلاتی دارد که حل شده و در هفته آینده آغاز به کار می کند.

مدیرعامل شرکت مهندسی سپاسد ابراز کرد: با تکمیل این پروژه ۲۲ کیلومتر مربع بر ثانیه آب برای شهر کرمان فراهم می شود، البته قرارگاه خاتم تاکنون بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان طلب دارد.

چالش های اخذ پروانه در معادن جنوب کرمان سبب فرار سرمایه گذاران شده است

در ادامه این نشست سید رضا شاهچراغی مدیر هلدینگ صنعت و معدن قرارگاه خاتم عنوان کرد: استان کرمان ۲ کارخانه در حوزه مس و فولاد دارد و در جنوب کرمان در محدوده  ۴۰۰ کیلومتر مربعی این قرارگاه اقدام به اکتشاف منگنز، کروم و مس کرده، در این راستا هزار و ۲۰۰ نفر نیروی شاغل در این چند پروژه در حال فعالیت هستند.

وی افزود: چالش های اخذ پروانه در حوزه معادن جنوب کرمان وجود دارد که باعث گریز سرمایه گذار از منطقه شده است.

مدیر هلدینگ صنعت و معدن قرارگاه خاتم تصریح کرد: قطب معادن ایران، کرمان است اما بسیاری از معادن ثبت شده فعال نیستند، قرارگاه آمادگی دارد در استخراج این معادن ورود کند و بسیاری از مشکلات اشتغال جنوب استان را حل کند.

بهره برداری از تقاطع امیر کبیر تا پایان سال جاری

جواد فلاح مدیر عامل مرکز شهید رجایی این قرارگاه در ادامه گفت: در شهر کرمان تاکنون ۴ پروژه را به اتمام رساندیم و ۲ پروژه دیگر در حال ساخت است، تقاطع امیر کبیر تا پایان سال به بهره برداری می رسد و در سال آینده با شرط رفع معارض تقاطع هوانیروز به بهره برداری می رسد.

در خاتمه مهران عالم زاده شهردار کرمان اظهار کرد: پروژه های ۶ گانه قرارگاه خاتم در شورای شهر پنجم آغاز شده بود اما تامین مالی این پروژه ها انجام نشد و همین امر سبب بروز مشکلاتی در روند اجرای این پروژه ها شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به عدم تامین مالی، پروژه ها را اولویت بندی کرده تا یک به یک به بهره برداری برسند، البته در مورد تامین مالی همدلی مناسبی بین شهرداری کرمان و قرارگاه خاتم الانبیا صورت گرفته و بدهی شهرداری به قرارگاه صفر شده است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: قرارگاه خاتم بهره برداری جنوب کرمان شهر کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۶۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: در سال جاری همه دستگاه‌ها باید با برنامه ریزی صحیح و استفاده از همه امکانات و ظرفیت‌های خود نسبت به رفع مشکلات نقاط حادثه خیز بر اساس وظایف قانونی خود پیگیری و اجرایی کنند و هر گونه کوتاهی و یا ترک فعل دستگاه‌های متولی برخورد قانونی می‌شود.

 به گزارش گروه استان تا خبرگزاری دانشجو، سید مهدی قویدل در نشست تخصصی پیشگیری از تصادفات که با حضور مسئولین مربوطه برگزار شد، گفت: این جلسه درراستای اجرای مصوبه شماره ۲ جلسه کارگروه پیشگیری از تصادفات در دی ماه سال قبل جهت ایجاد هماهنگی و هم افزایی بیشتر بین دستگاه‌ها برگزار شده است و مصمم هستیم موضوعات مهم کلیدی را در زمینه پیشگیری از تصادفات پیگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته اقدامات خوبی با همکاری همه دستگاه‌ها و پیگیری‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم انجام شد، خاطر نشان ساخت: در اوایل سال جاری ۳۵ نقطه حادثه خیز و پر تصادف مصوب کشوری درشمال و جنوب استان کرمان شناسایی که تاکنون ۱۴ نقطه آن رفع شده است وکاهش ۴۰ درصدی نقاط حادثه خیز را در پی داشت.

او افزود: طبق گزارش ادارات کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای شمال و جنوب استان کرمان در حال حاضر ۱۴۹ دستگاه دوربین کنترل سرعت و ۲۸ دستگاه دوربین نظارتی در جاده‌های استان وجود دارد که در سال جاری ۴۴ دستگاه از این دوربین‌ها بروز رسانی و یا تعمیر شده اند.

 

*لزوم ایجاد پد بالگرد

قویدل در ادامه سخنانش در خصوص موضوع ایجاد پد بالگرد گفت: در اجرای مصوبات کار گروه پیشگیری از تصادفات جهت انتقال مصدومین به مراکز درمانی پد بالگرد در ۳ نقطه احداث و در ۲۶ نقطه دیگر نیز برای مصوبات باید ایجاد وآماده شود است البته باید ۲۰ نقطه هم در جنوب استان شناسایی و اجرایی شود که با توجه به اهمیت آن باید به صورت ویژه پیگیری گردد.

معاون قضایی اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با اشاره به کاهش ۱۶ درصدی میزان پرونده‌های مرتبط با تصادفات طی سال گذشته عنوان کرد: میزان ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی با اتهام ایراد صدمه بدنی غیر عمدی ناشی از تصادف سال ۱۴۰۲ در حوزه‌های قضایی هدف به ترتیب، کرمان، جیرفت، بم، زرند، بردسیرکه بیشترین ورودی پرونده‌های تصادفات را داشتند و در مجموع در کل استان ۳ درصد در زمینه ورودی پرونده‌های مرتبط با تصادفات کاهش داشتیم.  

وی همچنین از تشکیل بانک اطلاعاتی رانندگان پرخطر و ارسال پیامک به آن‌ها خبر داد و ادامه داد: طرح توقیف خودر‌های با سرعت بالای ۱۴۰ کیلومتر در ایام نوروز با همکاری داستان‌های سراسر استان اجرا شد.

قویدل با تاکید بر اینکه امسال باید مصوبات وموضوعات مطرح شده در این جلسات پیگیری و به مرحله اجرا برسد، افزود: در سال جاری همه دستگاه‌ها باید با برنامه ریزی صحیح و استفاده از همه امکانات و ظرفیت‌های خود بر اساس وظایف قانونی خود پیگیری و اجرایی کنند و به صورت مستمر هر دو ماه یک مرتبه گزارش آن رامعاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم ارسال نمایند کما اینکه درصورت مشاهده هر گونه کوتاهی و یا ترک فعل با دستگاه‌های متولی برخورد قانونی می‌شود.

معاون قضایی دادگستری استان کرمان در این جلسه بر اجرایی شدن مصوبات تاکید کرد و افزود: به جهت اجرای دقیق مصوبات و همچنین بررسی مشکلات و چالش‌ها به صورت میدانی تیم تخصصی متشکل از کارشناسان دستگاه‌های عضو کار گروه تشکیل، به صورت میدانی وضعیت نقاط حادثه خیز و دوربین‌ها و سامانه‌های ثبت تخلفات و سایر موضوعات کلیدی بررسی و گزارش آن در جلسات کار گروه مطرح و اجرایی شود.

 

*ضرورت ایجاد شانه خاکی استاندارد

وی ادامه داد: با توجه به گزارش پلیس راه مبنی بر اینکه ۶۱ درصد از فوتی‌ها ناشی از واژگونی خودر‌ها در جاده‌های استان می‌باشد، ادارات کل راهداری شمال و جنوب و پلیس راه شمال و جنوب استان کرمان کلیه مسیر‌هایی که نیاز به ایجاد شانه خاکی استاندارد دارند شناسایی و راهداری شمال و جنوب نسبت به رفع این نقاط و ایجاد شانه خاکی استاندارد اقدام نماید.

قویدل خاطر نشان کرد: با توجه به پیشنهاد پلیس راهور استان مبنی بر برگزاری جشنواره رسانه و ترافیک در استان کرمان در راستای ارتقاء فرهنگ ترافیک و حساسیت زایی موضوع پیشگیری از تصادفات در جامعه و مطالبه گری از مسئولین دستگاه‌های متولی مقرر گردید؛   اداره فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان کرمان طرح پیشنهادی خود را  ارائه تا ضمن بررسی آن اقدامات بعدی آن در دستور کار قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • عملیات احداث زیرگذر سرخون آغاز شد
  • پیشنهادی برای تداوم اجرای طرح شیر مدارس
  • تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود
  • پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد
  • تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است
  • به دنبال مسئول سازی، اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌ها هستیم
  • اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران
  • از همه منابع برای تامین آب پایدار در روستاها استفاده شود
  • مجتمع کُک طبس باید به حداکثر ظرفیت تولید برسد
  • تامین مالی ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان