Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان استاندار لرستان از بررسی راهکارها برای تسهیلاتی که تاکنون جذب استان نشده است، خبر داد.

سید موسی خادمی در حاشیه جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری لرستان که یازدهم آذرماه برگزار شد، اظهار کرد: سه منبع مهم تسهیلات در استان وجود دارد که به‌طور کامل جذب نشده‌اند و این جلسه با دستور کار بررسی راهکارهای جذب این منابع برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: منبع اشتغال روستاییان که قریب به ۹۰ درصد از اعتبارات آن جذب استان شده و مبلغی در حدود ۳۶ میلیارد تومان از آن باقی‌مانده که طبق بررسی‌های انجام شده تا پایان آذرماه جذب استان خواهد شد.

استاندار لرستان اعتبارات مستقل برای سیل را دیگر منبع مهم تسهیلات در استان یاد کرد و افزود: اعتبارات حوزه سیل استان حدود ۱۵۰ میلیارد تومان بوده که ۶۸ میلیارد باقیمانده از تخصیص آن، با پیگیری‌های صورت گرفته تا پنج‌شنبه هفته آینده جذب استان می‌شود.

خادمی خاطرنشان کرد: در سال گذشته اعتباری بالغ‌بر ۱۳۶ میلیارد تومان برای نهادهای حمایتی استان مانند کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد شهید و امور ایثارگران اختصاص داده شد که ۱۲ میلیارد تومان باقی‌مانده از این مبلغ، به‌صورت اعتبار شناور در اختیار دستگاه‌هایی که توان جذب آن را دارند، قرار گرفت.

وی با اشاره به طرح پیشنهادی بنیاد مسکن استان برای اجرا در منطقه زز و ماهرو شهرستان الیگودرز، اضافه کرد: زز و ماهرو یکی از محروم‌ترین نقاط استان لرستان است که این طرح به‌صورت دقیق و کارشناسی شده، بر مبنای استعدادها و مزیت‌های آن طراحی شده است.

ایثنه مسئول با بیان اینکه طرح موردنظر، پروژه‌های عمرانی و اقتصادی پیش‌بینی‌شده در منطقه را با برنامه‌ریزی اجرایی خواهد کرد، بیان کرد: به دنبال تلفیق و هماهنگ کردن برنامه‌های بنیاد مسکن، بنیاد علوی و بنیاد مستضعفین هستیم تا یک اقدام ارزشمند در زز و ماهرو انجام شود و با بهره‌گیری از توان و امکانات منطقه، در راستای بهبود وضعیت اقتصادی مردم و اجرای مؤثر پروژه‌های عمرانی اقدام کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی بنیاد علوی بنیاد مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران بهزیستی استاندار لرستان تسهيلات اشتغالزايي میلیارد تومان جذب استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۷۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۳۳ میلیون متر مکعبی حجم آب حوضه کارون بزرگ در لرستان

داریوش حسن‌نژاد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیشترین تغییرات افت مربوط به دشت ازنا-الیگودرز با حدود ۱.۱متر افتِ سطح آب وکسری مخزن حدود ۲۱.۲میلیون مترمکعب در اسفند ماه سال ۱۴۰۲ نسبت به اسفند ماه سال گذشته است.

وی بیان کرد: براساس آماربرداری دوره سوم منابع انتخابی، شبکه بهینه سنجش آب زیرزمینی توسط ۱۰ هزار و ۲۲۱ دهنه چشمه با خروجی سالانه حدود ۹۰۲ میلیون مترمکعب و ۱۶۶۳ رشته قنات با خروجی سالانه حدود ۸۰ میلیون مترمکعب و چاه‌های بهره برداری حدود ۷۰۲ میلیون مترمکعب از منابع آب زیرزمینی در سال تخلیه می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان در خصوص وضعیت منابع آب زیر زمینی استان گفت: متوسط سطح آب زیرزمینی محدوده‌های بیلان استان در اسفند ماه سال ۱۴۰۲ نسبت به اسفند ماه سال گذشته حدود ۰.۳متر افزایش داشته است که معادل حجمی حدود ۱۱ میلیون متر مکعب است.

حسن‌نژاد بیان کرد:حجم افزایش سطح آب‌های زیرزمینی در حوضه کرخه در اسفند ماه ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن حدود ۲۱.۸ میلیون مترمکعب است و بیشترین افزایش در حوضه کرخه در همین زمان نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن مربوط به دشت کوهدشت با حدود ۱.۳ متر افزایش سطح آب و افزایش مخزن حدود۷.۳ میلیون متر مکعب است.

وی با اشاره به اینکه کمترین حجم بارندگی‌ها در اسفند ماه سال آبی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در محدوده ازنا-الیگودرز اتفاق افتاده است، افزود: حجم افت در حوضه کارون بزرگ حدود ۳۳ میلیون مترمکعب بوده و بیشترین تغییرات افت در این حوضه مربوط به دشت ازنا-الیگودرز با حدود ۱.۱متر افتِ سطح آب و کسری مخزن حدود ۲۱.۲میلیون متر مکعب در اسفند ماه سال ۱۴۰۲ نسبت به اسفند ماه سال قبل از آن است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • تخصیص یارانه دارو به خوبی انجام نمی شود / تلاش دولت برای تثبیت قیمت نان در 1403 با سه برابر کردن یارانه
  • گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از میزان تخصیص بودجه عمومی به رسانه‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۳/ صداوسیما ۲۴ هزار میلیارد تومان
  • کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان
  • سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟
  • کاهش ۳۳ میلیون متر مکعبی حجم آب حوضه کارون بزرگ در لرستان
  • استاندار لرستان: وضعیت اعتبارات مصوباتی که به اتمام نرسیده‌اند، پیگیری می‌شوند
  • ضرورت توزیع عادلانه اعتبارات برای شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ
  • تأکید استاندار بر پیگیری اعتبارات طرح‌های نیمه تمام لرستان
  • اعتبارات جبران خسارت‌های سیلاب ۹۸ در حوزه راه پرداخت نشده است
  • ضرورت ایجاد درآمدهای پایدار برای استان همدان