Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بند ۲۳۰ قانون اینترنت را تهدیدی برای امنیت ملی این کشور دانست.

بر این اساس، رئیس‌جمهور آمریکا در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: بند ۲۳۰ (قانون اینترنت) که هدیه‌ای از سوی آمریکا به غول‌های فن‌آوری برای مصونیت از مسئولیت‌پذیری است، تهدیدی جدی برای یکپارچگی امنیت ملی و انتخابات ماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر اجازه دهیم این بند باقی بماند، کشور ما هرگز نمی‌تواند امنیت داشته باشد. بنابراین، اگر این بندِ ۲۳۰ بسیار خطرناک و ناعادلانه به عنوان بخشی از لایحه اختیارات دفاع ملی به طور کامل پایان نپذیرید، یقینا مجبور خواهم بود این لایحه را وقتی (برای امضا) برای رئیس‌جمهور فرستاده می‌شود، وتو کنم.

پیش‌تر نیز رودی جولیانی، وکیل ترامپ در این باره گفته بود: به منظور حفظ امنیت ملی بند ۲۳۰ قانون حمایت از ارتباطات باید فورا ملغی شود.

بر اساس بند ۲۳۰ قانون حمایت از ارتباطات در امریکا ارائه دهندگان سرویس‌های اینترنتی تعاملی مانند توئیتر از نظر قانونی مسئول نوع استفاده مصرف کنندگان از خدمات شان نیستند. این بدان معناست که در صورت نشر اطلاعات یا هر گونه استفاده کاربران از این شبکه‌های اجتماعی، خود کاربران مسئول خواهند بود و مراجع قانونی نمی‌توانند این شرکت‌ها را تحت پیگرد قرار دهند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دونالد ترامپ امنیت ملی آمریکا حمایت از ارتباطات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۸۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور آمریکا قانون شامل فیلترشدن تیک‌تاک را امضا کرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ به نقل از سی ان ان، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا، لایحه‌ای را امضا کرد که روی کمک نظامی به اوکراین تمرکز دارد اما به فیلترشدن تیک‌تاک هم مربوط است. به‌موجب این قانون، شرکت بایت‌دنس مالک تیک‌تاک باید نهایتاً در 9 ماه آینده این شبکه اجتماعی را به شرکتی دیگر بفروشد. اگر چنین اتفاقی رخ ندهد، تیک‌تاک در آمریکا فیلتر خواهد شد.

لایحه ممنوعیت یا فروش تیک‌تاک اکنون قانونی رسمی است تا شمارش معکوس برای بایت‌دنس شروع شود. این شرکت ۹ ماه فرصت دارد تا اقدامات اولیه مربوط به فروش تیک‌تاک را انجام دهد. با‌ این‌حال، رئیس‌جمهور آمریکا می‌تواند ضرب‌الأجل را سه ماه دیگر تمدید کند.

پیش از این مجلس سنای آمریکا این لایحه‌ای را با ۷۹ رأی موافق در مقابل ۱۸ رأی مخالف تصویب کرده بود.

 

دیگر خبرها

  • بایدن لایحهٔ ممنوعیت تیک‌تاک را امضا کرد
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟
  • رئیس‌جمهور آمریکا قانون شامل فیلترشدن تیک‌تاک را امضا کرد
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد