Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@01:32:40 GMT

ارتباط بین میکروب های روده و ویتامین D

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۷۸۱۶۲

ارتباط بین میکروب های روده و ویتامین D

به گزارش خبرنگار مهر، میکروبیوم های روده که متشکل از باکتری‌ها، ویروس‌ها و سایر میکروب‌های موجود در دستگاه گوارش هستند، نقش مهمی در سلامتی و خطر بیماری دارند.

محققان دانشگاه کالیفرنیا اثبات کردند ساختار میکروبیوم های روده با میزان ویتامین بدن مرتبط است. ویتامین D هورمونی مهم برای سلامت استخوان‌ها و سیستم ایمنی بدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویتامین D به چندین شکل مختلف وجود دارد اما تنها نوع غیرفعال آنکه قابل ذخیره شدن در بدن است از طریق آزمایش خون قابل تشخیص است. برای استفاده از ویتامین D بدن باید نوع غیرفعال را به فعال تبدیل نماید.

«دیبورا کادو»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «ما در مطالعات مان مشاهده کردیم تنوع میکروبیوم ها ی روده ارتباط نزدیکی با ویتامین D فعال دارد. این ارتبط در رابطه با ویتامین D غیرفعال مشاهده نشد.»

وی در ادامه می‌افزاید: «تنوع بیشتر میکروبیم های روده با سلامت عمومی بدن مرتبط است.»

مطالعات متعدد نشان داده است که افراد با میزان ویتامین D کم در معرض خطر بیشتر ابتلا به سرطان، بیماری‌های قلبی، عفونت شدیدتر کووید ۱۹ و سایر بیماری‌ها قرار دارند.

کادو عنوان می‌کند: «ارزیابی تشکیل و تجزیه ویتامین D ممکن است شاخص بهتری برای بیماری‌های زمینه‌ای باشد.»

محققان در این مطالعه، نمونه مدفوع و خون ۵۶۷ مرد با رده سنی ۸۴ سال را بررسی کردند. آنها با آزمایش‌های مختلف، انواع باکتری‌های روده و همچنین نوع متابولیت های ویتامین D را بررسی کردند.

آنها مشاهده کردند در بین مردان دارای میزان زیاد ویتامین D فعال، ۱۲ نوع باکتری خاص در میکروبیوم های روده شان وجود داشت. اکثر این ۱۲ باکتری، بوتیرات، یک اسید چرب مفید که به حفظ سلامت مخاط روده کمک می‌کند، تولید می‌کنند.

محققان معتقدند باید مطالعات بیشتری برای فهم بهتر نقش باکتری‌ها در متابولیسم ویتامین D انجام شود.

کد خبر 5085821

منبع: مهر

کلیدواژه: ویتامین D میکروب سیستم ایمنی ویروس کرونا پروتکل های بهداشتی ایدز آمار کرونا سیما سادات لاری کووید 19 وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دیابت علیرضا رئیسی سزارین دارو جامعه پرستاری ستاد ملی مقابله با کرونا زایمان میکروبیوم ها ویتامین D

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۸۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف مهم محققان برای تشخیص سرطان | ویدئو

دریافت 3 MB

به گزارش همشهری آنلاین، محققان، ابزاری آزمایشگاهی کشف کردند که از طریق آن می‌توانند بیماران مبتلا به سرطان لوزالمعده، معده و روده بزرگ را شناسایی کنند.

این ابزار جدید با روش یادگیری ماشینی و مبتنی بر هوش مصنوعی، محصولات جانبی سوخت و ساز در نمونه خون را تجزیه و تحلیل می‌کنند و می‌توانند در نهایت سه سرطان لوزالمعده، معده و روده بزرگ را تشخیص دهد.

کد خبر 848656 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها سرطان خبر مهم خون بیماری - بیمارستان

دیگر خبرها

  • این ویتامین‌هادر کاهش یبوست موثر هستند
  • کشف مهم محققان برای تشخیص سرطان | ویدئو
  • بیماری هزار چهره‌ای که همه را گرفتار می‌کند
  • یک گیاه ضد باکتری برای درمان برخی بیماری‌های عفونی
  • انتقال خون فارغ از گروه خونی ممکن می‌شود
  • باکتری روده گروه‌های خونی را حذف می‌کند/ تولید خون اهدایی جهانی
  • دانشمندان روسی به روشی ارزان برای استخراج طلا دست یافتند + جزئیات
  • نیچر: یک کشف مهم درباره سرطان روده بزرگ که به دهان مربوط می شود
  • گیاهی مفید برای مشکلات معده
  • نابودی سریع ۹۹ درصد میکروب‌ها با فناوری جدید فرابنفش