Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «عمر العبید» مشاور حقوقی سودانی‌های قربانی فریبکاری شرکت موسوم به «بلک شیلد» امارات، روز سه‌شنبه از آغاز مقدمات طرح پرونده‌های قضایی منطقه‌ای و بین المللی علیه ۱۰ شخصیت اماراتی، سودانی و لیبیایی به اتهام قاچاق انسان خبر داد.

بر اساس گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، العبید طی نشستی خبری در خارطوم گفت: «ما دیدبان حقوق بشر که مقر آن در نیویورک است در جریان فریبکاری شرکت بلک شیلد امارات  قرار دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تماس‌هایی هم از کمیته کارشناسان سازمان ملل درباره اوضاع لیبی دریافت کردیم و آنها به ما وعده دادند که در گزارش ژانویه خودبه این قضیه خواهند پرداخت.»

وی افزود: «متهمان این پرونده ۱۰ شخصیت اماراتی، سودانی و لیبیایی هستند که برجسته‌ترین آنها، محمد بن زاید ولی‌عهد ابوظبی، خلیفه حفتر فرمانده تشکیلات موسوم به ارتش ملی لیبی و افسرانی از این سه کشور و صاحبان شرکت بلک شیلد امارات و یک آژانس مسافرتی در سودان است».

مشاور حقوقی قربانیان سودانی با اشاره به اینکه هیچ پرونده کیفری در دادگاه‌های سودان درباره این قضیه تشکیل نشده است، گفت: «ما در چارچوب پرونده‌های قضایی منطقه‌ای و بین المللی کار می‌کنیم، زیرا این جرم به صورت سازمان یافته و فرامرزی است و ناقض منشور سازمان ملل، اتحادیه آفریقا و کشورهای عربی در زمینه مبارزه با قاچاق انسان است».

وی تاکید کرد  که در این خصوص قرار است به دادگاه کیفری بین المللی مراجعه کنند.

بهمن ماه سال ۱۳۹۸ بود که رسانه‌های سودانی اعلام کردند که هشتاد سودانی  پس از امتناع از ادامه کار با شرکت «بلک شیلد» امارات که آنها را طی قراردادهایی کاری برای استخدام به عنوان نگهبانان امنیتی در امارات فریب داده و در عوض، به منطقه تحت کنترل نیروهای ژنرال حفتر در لیبی فرستاده بود، از منطقه راس لانوف لیبی به خارطوم بازگشتند.

طی یک سال اخیر خانواده‌های قربانیان سوء استفاده شرکت بلک شیلد از جوانانشان و اعزام آنها به لیبی به جای کار در امارات با برپایی تظاهرات‌های متعدد مقابل سفارت امارات از مقامات ابوظبی خواستند ضمن عذرخواهی از ملت سودان، حقوق از دست رفته آنها را بازگرداند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: بلک شیلد امارات محمد بن زاید ولی عهد ابوظبی سودان بین المللی بلک شیلد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۸۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین پمپ بنزین رباتیک در امارات افتتاح شد

ایتنا - ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی، صاحب پمپ بنزین‌های روباتیک شد تا از این پس نیروی انسانی در سوختگیری دخالتی نداشته باشند.
شرکت ملی نفت ابوظبی یک بازوی روباتیک طراحی کرده که باک خودرو را در پمپ بنزین ظرف چند ثانیه پر می‌کند.

این بازوی روباتیک، در باک خودرو را باز کرده و بدون دخالت نیروی انسانی بنزین می‌زند. این روبات یک اپلیکیشن مکمل هم دارد که فرایند سوختگیری و میزان دریافت را برای مشتریان به ثبت می‌رساند.

زمانی که راننده وارد یکی از این پمپ‌بنزین‌های روباتیک می‌شود، با انتخاب نوع سوخت روی این اپلیکیشن یا یک نمایشگر لمسی کنار نازل کار را آغاز می‌کند.

پس از آن، بازوی روباتیک با یک نازل متناسب و حسگرهایی که تضمین می‌کند نازل موقع سوختگیری به‌طور صحیح در جای خود قرار گرفته است، کار سوختگیری را انجام می‌دهد. پس از پایان نیز روبات، نازل را از خودرو جدا می‌کند تا راننده بتواند محل را ترک کند.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • تماس‌های بی‌وقفه نتانیاهو با بایدن برای جلوگیری از صدور قرار دستگیری برای نتانیاهو
  • دیوان بین‌المللی کیفری بدون حمایت آمریکا نمی‌تواند علیه اسرائیل اقدام کند
  • اولین پمپ بنزین رباتیک در امارات افتتاح شد
  • هراس اسرائیل از صدور حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت از سوی دیوان کیفری بین‌المللی
  • اسرائیل صدور حکم بازداشت نتانیاهو در دیوان بین‌المللی کیفری را جدی می‎‌گیرد
  • زمزمه صدور حکم جلب دادگاه لاهه برای نتانیاهو
  • ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد
  • تاکسی هوایی امارات تا پایان 2025 به راه می افتد
  • راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟