Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حال حاضر با افتتاح "مرکز طب سنتی شهید بهشتی" تمام خدمات درمانی طب سنتی در درمانگاه مجهز طب سنتی این مرکز توسط آقایان دکتر فصیحی، دکتر کرد افشاری و دکتر اسناعیلی همه روزه به بیماران کرونایی ارائه می‌شود. - اخبار اجتماعی -

دکتر سید سعید اسماعیلی؛ پزشک متخصص طب ایرانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان تسنیم درباره راه‌اندازی "مرکز طب سنتی شهید بهشتی" اظهار کرد: این مرکز که بعد از کرونا افتتاح شد همچنان مشغول به کار است که یک بخش از آن مربوط یه مشاوره تلفنی است که افراد و نیروهای جهادی در آن مشغول به ارائه خدمت به بیماران کرونایی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نیروهای جهادی طی دوره‌های مشخصی تحت آموزش‌‌های لازم قرار گرفته‌‌اند و بر اساس دستورالعمل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، در هر شیفت پزشک متخصص نیز حضور دارد و مشاوران ما در راستای انجام فعالیت‌ها از پزشک مشورت گرفته و راهنماییهای لازم را از او دریافت می‌کنند.

دکتر اسماعیلی تصریح کرد: بخش دوم مرکز طب سنتی شهید بهشتی، بخش درمانی است که یک درمانگاه مجهز طب سنتی ایجاد شده و آقایان دکتر فصیحی، دکتر کرد افشاری و بنده هر روز صبح در آنجا بیماران کرونایی را ویزیت می‌کنیم.

این متخصص طب ایرانی اظهار کرد: در بخش درمانی علاوه بر درمان، هدف ما آموزش پزشکان عمومی یا دوره دیدن پزشکان طب سنتی در بحث کرونا است و این پزشکان در کنار اطبا و اساتید  باتجربه‌تر آموزش می‌بینند تا بتوانند در مراکز دیگر، به درمان و پیشگیری از کرونا کمک کنند.

وی تصریح کرد:رونق این مرکز بسته به فعالیت رسانه‌ها است و بخش درمانی هنوز فعالیت لازم را دارا نیست و این در حالی است که مردم نیازمند به این بخش هستند و مرتب به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند؛ مراجعه بی‌مورد بسیاری از بیماران کرونایی به بیمارستانها برای آنها خوب نیست چرا که باعث می‌شود که تراکم جمعیت در بیمارستانها بالا رفته و بیمارستانها با توجه به تراکم نتوانند به صورت جامع و اصولی خدمات ارائه بدهند.

دکتر اسماعیلی با بیان اینکه آگاهی مردم از خدمات طب سنتی درمانی ارائه شده ویژه بیماران کرونایی در این مرکز نیازمند فعالیت و تلاش رسانه‌ها است، یادآور شد: در بخش مشاوره تلفنی این مرکز، الحمدلله هزاران تماس وجود دارد و بر اساس نتایج ارزیابیها، مردم از این بخش بسیار راضی بوده‌اند.

این متخصص طب سنتی تصریح کرد: بیش از 90 درصد رضایت مردم از این بخش فعلاً مشاهده  شده و ارائه خدمات طب سنتی به بیماران کرونایی در این مرکز رو به جلو است اما همچنان نیازمند فعالیت افرادی هستیم که می‌توانند به ما کمک کنند.

وی با بیان اینکه  به دلیل حجم بالای تماس‌ها، نیازمندیم نیروهای جدیدی را آموزش بدهیم، گفت: در بخش مشاوره تلفنی و راهنمایی مردم افرادی هستند که مراجعه می‌کنند و می‌خواهند مشاوره تلفنی به مردم بدهند؛ ما آماده آموزش کامل به این افراد هستیم و از حضورشان استقبال می‌کنیم.

دکتر اسماعیلی متذکر شد: لازم به ذکر است در بخش درمان طب سنتی این مرکز نیز نیازمند اطلاع مردم از وجود چنین مرکز و خدمات درمانی و مشاوره هستیم که می‌توانیم خدمات درمانی را به صورت اصولی و تخصصی در اختیار بیماران کرونایی قرار دهیم.

طب سنتی| با 17 خاصیت شگفت‌انگیز "حنا" آشنا شویدخسروپناه: تمسخر "طب سنتی" و چشم‌بستن بر قراردادهای جنایت‌بار "مافیای دارو"خاطره خیراندیش از حجامت‌کردن مقام معظم رهبری/ از انفجار مسجد ابوذر تا ورود به طب سنتی"طب سنتی" مهم‌ترین مزیت رقابتی ایران در درمان بیماران کرونایی استولایتی: برخی بدون اینکه "طب سنتی" را بشناسند با آن مخالفت می‌کنند!باید امکان استفاده از هر دو "طب سنتی و کلاسیک" برای درمان بیماران کرونا فراهم شود"افزایش جانباختگان کرونا" در ایران به‌دلیل کارشکنی در استفاده از روشهای درمانی طب سنتیآقای رئیس‌جمهور! علت عدم‌استفاده از طب سنتی برای درمان بیماران کرونایی چیست؟!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طب سنتی طب سنتی مرکز طب سنتی شهید بهشتی بیماران کرونایی بیماران کرونا مشاوره تلفنی بخش درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۸۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند

عباس مسجدی در جلسه شورای معاونین سازمان که با حضور دکتر سیدرضا مظهری رییس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، گفت: امکان دسترسی برخط به پرونده‌های بیمارستانی افرادی که برای تعیین خسارت به مراکز پزشکی قانونی مراجعه می‌کنند یکی از درخواست‌های جدی سازمان در سال‌های گذشته بود که خوشبختانه با همکاری مناسب وزارت بهداشت به تازگی امکان تبادل الکترونیک پرونده‌های بیماران محقق شده است.

وی افزود: درخواست پرونده‌های بیمارستانی از برخی مراجعین پزشکی قانونی که برای اعلام نظر کارشناسی نیاز به تکمیل پرونده دارند وقت زیادی از مردم تلف می‌کند، اما خوشبختانه با فراهم شدن امکان تبادل الکترونیک این پرونده ها، ضمن عدم نیاز به مراجعه حضوری مراجعین به مراکز درمانی برای دریافت تصاویر پرونده‌های بالینی، از اطاله دادرسی جلوگیری و سرعت در اظهار نظر کارشناسی افزایش می‌یابد.

دکتر مسجدی با اظهار امیدواری در خصوص ادامه دار بودن اجرای این طرح، خاطرنشان کرد: فراهم شدن این امکان برای کارشناسان سازمان در راستای پاسخدهی سریع­تر به مراجعین و تسهیل ارائه خدمت به آنان بسیار مهم است و مراجعین سازمان نیز که عمدتا افراد متألم و آسیب دیده هستند، از آن منتفع خواهند شد لذا امیدواریم زین پس همکاری‌های بین وزارت بهداشت و سازمان پزشکی قانونی کشور برای خدمت رسانی هرچه بهتر به مردم تداوم داشته باشد.

پیگیری‌های پزشکی قانونی برای تسهیل امور مراجعین قابل تقدیر است

در ادامه این جلسه دکتر سید رضا مظهری رییس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پیگیری و مطالبه پزشکی قانونی برای راه اندازی و فعال شدن سامانه دسترسی به پرونده‌های بیمارستانی مراجعین به منظور تسهیل امور مردم قابل تقدیر و قدردانی است.

وی افزود: موضوع تبادل اسناد بین وزارت بهداشت و سازمان پزشکی قانونی یکی از اهداف برنامه رگلاتور-اپراتور وزارت بهداشت در قالب برنامه پنج ساله هفتم است که به صورت پروژه‌ای مشترک با پزشکی قانونی اجرا خواهد شد.

دکتر مظهری اظهار داشت: در حال حاضر تمام زیر ساخت‌های لازم برای برقراری این تبادل فراهم شده است و پیش بینی می‌شود تا پایان ماه جاری (اردیبهشت ۱۴۰۳) امکان این دسترسی در مراکز پزشکی قانونی سراسر کشور فراهم شود.

به گفته رییس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در قالب این اقدام و از طریق این سامانه کارشناسان پزشکی قانونی که در خصوص میزان و نوع خسارت و آسیب‌های وارد شده به مراجعین اظهار نظر کارشناسی می‌کنند، می‌توانند به جزئیات پرونده‌های بیمارستانی و مراحل درمان او دسترسی داشته باشند و به این واسطه، پاسخدهی در زمان سریع تری به مردم صورت گیرد.

گفتنی است در این جلسه معاونین و جمعی از مدیران کل سازمان پزشکی قانونی کشور و دکتر حسن واعظی رییس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز حضور داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • ببینید | جزئیات جدید از طراحی ترور شهید آیت الله بهشتی در سال ۵۴
  • رشته روانشناسی از شکل سنتی فاصله می‌گیرد/ افزایش تعداد کلینیک‌های درمانی
  • اعضای بدن بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • زیرساخت‌های درمانی مرکز استان سمنان نیازمند توسعه
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • ۷ دادگاه علنی برخط در مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران برگزار می‌شود