Web Analytics Made Easy - Statcounter

 در نامه غلامحسین مظفری به عیسی کلانتری آمده است: طی دو هفته گذشته، لاشه دو نهنگ در سواحل جزیره کیش رویت شد، که پدیدار شدن لاشه دومین نهنگ در فاصله کمتر از پانزده روز، موجب نگرانی فعالان و علاقمندان محیط زیست شده است.

 مظفری با تاکید بر اهمیت بررسی جوانب مختلف وقوع این پدیده کم سابقه در جزیره کیش تاکید کرده است: با عنایت به نامعلوم بودن علت مرگ دو نهنگ در فاصله زمانی کم و همچنین نگرانی دوستداران محیط زیست خواهشمند است نسبت به اعزام گروهی از کارشناسان و متخصصان جهت بررسی علل این پدیده در اسرع وقت اقدام لازم صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عصر دیروز، لاشه دومین نهنگ به فاصله کمتر از ۱۴ روز از نهنگ قبلی در سواحل جزیره کیش مشاهده شد. 

این لاشه نهنگ که  طبق تخمین محیط بانان در ساحل پر تردد شرقی به گل می نشست، با تلاش دست اندرکاران محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش و برای پیشگیری از انتشار بوی نامطبوع و رفاه حال ساکنان و گردشگران، به ساحل خلوتی انتقال یافت.

رئیس اداره محیط زیست منطقه آزاد کیش نیز با اشاره به نامعلوم بودن علت مرگ نهنگ گفت:  با توجه به اینکه دفن لاشه در خاک بر کیفیت و مقاومت استخوان های نهنگ تاثیر منفی دارد، این بار و با حمایت بخش خصوصی اسکلت نهنگ در آب از لاشه جدا شده و در ساحل به هم وصل می شود تا جهت استفاده های آموزشی و پژوهشی به موزه پژوهشکده دریایی کیش منتقل شود.

مریم محمدی افزود: در این روش مشکل تولید بوی نامطبوع به واسطه دفن لاشه کامل در سواحل ماسه ای نیز برطرف می شود.

این در حالی است که نهنگ قبلی که به طول ۱۴ متر و از گونه "براید" در ساحل سیمرغ کیش به گل نشسته بود،‌ در سواحل ماسه ای دفن شد.

برچسب‌ها کیش جزیره کیش سازمان منطقه آزاد کیش سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی کیش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کیش جزیره کیش سازمان منطقه آزاد کیش سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی کیش کیش جزیره کیش سازمان منطقه آزاد کیش سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی کیش اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۸۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: تیم پایش با همکاری واحد حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست یزد دو واحد آلاینده شن و ماسه را در جاده یزد بافق با حکم قضایی و همراهی ماموران پاسگاه انتظامی فهرج پلمب نمود.


سید رضا نورانیان افزود: واحد‌های فوق ضمن قرار داشتن در لیست صنایع آلاینده استان و علی رغم اخطار‌ها و مهلت‌های داده شده، اقدام اصلاحی مؤثری انجام نداده و آلودگی ذرات آنها استمرار داشته است.


وی ادامه داد: بر همین اساس تا رفع کامل آلایندگی از ادامه فعالیت آنها جلوگیری می‌شود.

دیگر خبرها

  • قدردانی از معلمان حامی محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری
  • تجلیل از معلمان حامی محیط‌زیست در چهارمحال و بختیاری
  • ببینید | یک باتری می‌تواند جنگل را به آتش بکشد
  • اهدا بیش از پنج هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • برداشت جلبک‌های دارویی از سواحل صخره ایی منطقه رمین چابهار
  • برگزاری جشنواره سیلینگ در ساحل جزیره هرمز
  • توقف ساخت اسکله شناور در سواحل غزه از سوی آمریکا+فیلم
  • توقف ساخت اسکله شناور در سواحل غزه از سوی آمریکا
  • پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد
  • تخریب سازه‌های بتونی غیر مجاز و آزاد سازی سواحل نور