Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@08:09:13 GMT

تحریم های غیر قانونی علیه سوریه لغو شود

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۷۹۱۶۲

تحریم های غیر قانونی علیه سوریه لغو شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، دومین روز از چهارمین نشست کمیته قانون اساسی سوریه روز گذشته در ژنو با حضور هیأت سوری و نمایندگان مخالفان برگزار شد.

بر اساس این گزارش، هیأت مذاکره‌کننده دولت سوریه در دومین روز این نشست بر دو اصل ملی مهم یعنی مسائل انسانی و موضوع لغو تحریم‌های غیرقانونی علیه ملت سوریه تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیأت سوری هم چنین از تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه دمشق انتقاد کرد و گفت که برخی کشورها از همان ابتدا، از سلاح تروریسم و تحریم برای شکستن اراده مردم سوریه استفاده کردند.

اعضای هیأت سوری بیان کردند که این کشورها به دنبال تحمیل نقشه‌های خود بر مردم سوریه هستند.

روز دوشنبه، چهارمین دور از نشست های کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو آغاز به کار کرد. پیش از این، «گیر پدرسون» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، اعلام کرده بود که دور پنجم این نشست‌ها در ماه ژانویه برگزار خواهد شد.

کد خبر 5085931 فاطمه صالحی

منبع: مهر

کلیدواژه: ژنو سوریه دمشق کمیته قانون اساسی سوریه محسن فخری زاده رژیم صهیونیستی ایران ایالات متحده امریکا ترور دانشمندان هسته ای عراق فلسطین عربستان سعودی سوریه دونالد ترامپ لبنان جو بایدن تروریسم ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۹۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند

کیم سونگ، سفیر کره شمالی در سازمان ملل متحد، ایالات متحده، ژاپن و ۴۷ کشور دیگر را متهم کرد که به دنبال اجتناب از مقررات این سازمان در مورد کشورش هستند که مصمم به ارائه قوانین آنها هستند.

به گزارش خبرگزاری مرکزی کره (KCNA)، در بیانیه سفیر کره شمالی آمده است: «نیرو‌های متخاصم ممکن است در آینده دومین و سومین پنل کارشناسی را علیه ما راه اندازی کنند، اما همه آنها با گذشت زمان با خود ویرانگری مواجه خواهند شد». 

کیم در پایان گفت: اگر ایالات متحده و پیروانش به‌جای عبرت گرفتن از پرونده اخیر، سیاست خصمانه نابهنگام را در قبال کره شمالی (جمهوری دموکراتیک خلق کره) پیگیرانه دنبال کنند، با شکست استراتژیک بدتری مواجه خواهند شد.

پیش از این، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی گفته بود پیونگ یانگ در واکنش به استفاده واشنگتن از حقوق بشر به عنوان ابزاری برای تهاجم و رفتار خصمانه علیه کره شمالی، گزینه‌های سختگیرانه و قاطعی برای حفاظت از حاکمیت و امنیت خود خواهد داشت. واشنگتن همواره از حقوق بشر برای اقدامات تحریک‌آمیز سیاسی و توطئه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند. او گفت: ما به تحریم‌های آمریکا عادت کرده‌ایم و توان و قدرت بالایی برای ایستادن در مقابل هر گونه تحریم شدیدی داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • نشست اضطراری رئیس سیا با نخست وزیر قطر با محوریت حماس و اسرائیل
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • رئیس جمهور در نشست مشترک هیأت دولت با استانداران: دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است
  • نشست مشترک هیأت دولت با استانداران آغاز شد
  • حضور طالبان در نشست کشورهای اسلامی
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • سنتکام به کشتن کشاورز سوری به جای سرکرده القاعده اعتراف کرد + عکس
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان صهیونیست
  • تصویب یک طرح برای جرم‌انگاری انتقاد از اسرائیل در آمریکا
  • تشدید تحریم‌های انگلیس علیه شهرک‌نشینان افراطی اسرائیلی