Web Analytics Made Easy - Statcounter

خدابنده با تاکید بر تلاش در جهت اصلاح برخی عملکرد های بی ثمر در آموزش و پرورش به کمک نیروی انسانی جوان و با انگیزه، گفت:بهترین موقعیت برای آموزش و فراگرفتن مهارت ها و صلاحیت های حرفه ای برای تبدیل شدن به یک معلم توانمند دوره کارورزی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «قاسمعلی خدابنده» عصر(۱۱ آذر) در جلسه کیفیت بخشی به کارورزی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان با ابراز امیدواری نسبت به ایجاد تحولات سریع و با شتاب در آموزش و پرورش استان همزمان با ورود دانشجو معلمان مشغول تحصیل در دانشگاه فرهنگیان به جمع معلمین سراسر استان اظهار داشت: دوره کارورزی یک دوره تمرین و ممارست عملی است که باعث می شود دانشجو معلمان با قرارگرفتن در موقعیت جدید و واقعی کلاس درس قابلیت های خود را شناسایی و در جهت ارتقا آن ها برآیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه دانشجو معلمان در دوره کارورزی با تقاط قوت و ضعف خود آشنا و با تعامل با اساتید و مبادلات اطلاعات، دانش و آگاهی در جهت از بین بردن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت و افزایش توانمندی هایشان بر خواهند آمد گفت: مهم ترین فایده دوره کارورزی ایجاد پیوند بین اصول نظری و روش های عملی و مورد نیاز حرفه معلمی و فرآیند تعلیم و تربیت است.

 

وی دوره کارورزی را فرصتی برای تمرین روش های ارتباطی در محیط واقعی کلاس توصیف کرد و گفت: دانشجو معلمان در این دوره مهارت های ارتباط کلامی، رفتاری و گفتاری مورد نیاز برای برقراری ارتباط سازنده با مخاطبین خود را فرا می گیرند.

 

خدابنده تصریح کرد: عدم وجود انگیزه کافی در مدیران مدارس و همکاران با سابقه برای پذیرش کارورزان یکی از چالش های مهم این دوره می باشد، نگرش و ذهنیت دانشجومعلمان از حرفه معلمی و آینده کاری خود در این دوره شکل می پذیرد، لذا با توجه به جذب رتبه های برتر کنکور سراسری در دانشگاه فرهنگیان و سطح مطلوب انگیزه و سواد علمی این دانشجویان نباید اجازه دهیم با برخی صحبت های دلسردکننده، آنان نسبت به آینده شغلی خود بی انگیزه شوند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه دانشجو معلمان بایستی با فضای واقعی مدرسه، نحوه تعامل و مواجهه با دانش آموزان و اولیا آنها، تفاوت های فردی دانش آموزان و انتظارات متفاوت دانش آموزان و خانواده های آنها آشنا شوند تا با علم به آن خودشان را برای پاسخگویی به این نیازها توانمندتر سازند، افزود: معلم رکن اصلی تعلیم و تربیت است و عملکرد وی در تدریس، کلید فعالیت های یاددهی و یادگیری است.

 

وی برگزاری دوره کارورزی در نقاط مختلف استان را یک فرصت دانست و گفت: شخصیت حرفه ای معلمان در دوره کارورزی شکل می گیرد، لذا در مدارس یایستی شرایطی فراهم آید تا شخصیتی تکامل یافته، موثر، مفید و کارآمد از این معلمان شکل گیرد.

 

خدابنده با بیان اینکه دوره کارورزی بایستی سبب شود تا دانشجومعلمان بتوانند ثمربخش ترین روش ها و شیوه های تدریس را در سخت ترین شرایط کاری اتخاذ نمایند اظهار داشت: بهترین موقعیت برای آموزش و فراگرفتن مهارت ها و صلاحیت های حرفه ای برای تبدیل شدن به یک معلم توانمند دوره کارورزی است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با تاکید بر تلاش در جهت اصلاح برخی عملکرد های بی ثمر در آموزش و پرورش به کمک نیروی انسانی جوان و با انگیزه بیان کرد: کارورزی تنها عنصر محو کننده شکاف بین دانستن و توانستن است.

 

وی با تاکید بر لزوم استفاده از دانش به روز این نیروهای جوان اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود می توان از تخصص این نیروهای جوان در راستای تولید محتوای الکترونیکی و تهیه خودآموز و درسنامه ها بهره برد.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی کارورزی دانشجو معلم آموزش و پرورش دانشجو معلمان دوره کارورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۹۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن به دنبال کم رنگ کردن ارزش حجاب است

آیت الله حسینی بوشهری،خطیب نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته قم با اشاره به نهم اردیبهشت و روز شورا گفت: شورا‌ها جایگاه مهمی در دین و قانون اساسی دارد و کسانی که وارد شورا می‌شوند باید پایبند به قانون، پاکدست و توانمند باشند و در ارائه خدمت به مردم کوتاهی نکنند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه شورا‌ها با مسئولین هم افزا هستند افزود: شورا بخاطر امکانات و قدرتی که در اختیار دارد نباید محل سو استفاده برخی قرار گیرد و وجود افراد خوش سابقه و دلسوز برای مردم، ابزار موفقیت شوراهاست.

وی در ادامه به شهادت استاد مطهری و روز معلم اشاره کرد و گفت: شهید مطهری معلمی بود که برای همه سطوح جامعه باید الگو باشد چرا که در علم و اخلاق در قله بود و نام گذاری روز شهادتش بعنوان روز معلم بسیار پرمعنی است و معلمان باید برای دانش آموزان و دانشگاهیان الگو باشند.

امام جمعه قم آموزش علم و یاد دادن تفکر عمیق برای جلوگیری از سطحی نگری و آموزش عملی اخلاق را سه رکن معلمی دانست و افزود: اگر می‌خواهیم در جامعه تحویل ایجاد شود باید از آموزش و پرورش آغاز کنیم.

وی افزود: بودجه آموزش و پرورش باید تامین باشد و معلمان با عشق و علاقه سرکلاس حاضر شوند و درگیر رتبه بندی و معیشت نباشند همچنین سند تحول باید مو به مو اجرا شود تا شاهد تحول در نظام آموزشی کشور برای تربیت انسان تراز انقلاب اسلامی باشیم .

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • کارگران بازوان توانمند اقتصاد کشور هستند
  • معلمان نسبت به مسائل مهم کشور حساسیت ویژه داشته باشند
  • دشمن به دنبال کم رنگ کردن ارزش حجاب است
  • واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان
  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • مرادصحرایی: امتیاز ویژه دانشجو معلمانی که زودتر از فارغ‌التحصیلی سرکلاس درس می‌روند
  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟
  • نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود