Web Analytics Made Easy - Statcounter

خود کسری بودجه نیز متاسفانه نتیجه هزینه‌های زائد دولت است. دولت در واقع نان‌خورهای اضافی دارد که به بودجه دولت آویزان هستند.

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

**********

کیهان

به همه اهداف‌مان در برجام رسیدیم - مثلاً چی؟ هیچ!


سخنان معاون اول جهانگیری مبنی بر این که «از برجام نفع نبردیم»، رد دیرهنگام ادعاهای وی و هم‌طیفانش در بزک برجام است.
جهانگیری اخیراً در نشست نخست‌وزیران کشورهای عضو سازمان شانگهای گفت: برجام یکی از دستاوردهای مهم دیپلماسی بین‌المللی دهه اخیر است. این توافق به رغم رویکرد برجام‌ستیزانه ترامپ و اعمال تحریم‌های ظالمانه و بی‌عملی کشورهای اروپایی، به واسطه سیاست صلح‌طلبانه و صبر راهبردی ایران تاکنون پایدار مانده؛ هر چند ایران منفعت قابل توجهی از اجرای آن نبرده است.


این اعتراف روشن اما دیرهنگام در حالی است که آقای جهانگیری 12 اردیبهشت 96 در جریان مناظره‌های انتخاباتی گفته بود: ما به همه اهداف‌مان در برجام رسیدیم. دولت، کاری کرد کارستان. الان دنیا عاشق کار کردن با ماست(!).


یادآور می‌شود درست همزمان با ایراد این اظهارات انتخاباتی و تبلیغاتی، دولت آمریکا سرگرم اجرای تحریم‌های ویزا و آیسا و سیسادا بود و بر دایره تحریم‌ها می‌افزود، چنان که ظریف 20 ماه پس از اجرای برجام در جمع وزرای خارجه کشورهای عضو برجام (در نیویورک) گفت هنوز نمی‌توانیم حتی یک حساب بانکی در لندن افتتاح کنیم؛ یا سیف رئیس وقت بانک مرکزی تصریح می‌کرد عایدی ایران از برجام «تقریباً هیچ» بوده است.
به بیان دیگر، نه فقط پس از خروج ترامپ از برجام، بلکه همان زمان هم که آمریکا (ترامپ/اوباما) ظاهراً در برجام بودند، توافق کمترین عایدی‌ها را نداشت بلکه در حال ریل‌گذاری برای ابراز خسارت‌های بزرگ بعدی بود.


با همه این اوصاف، سؤال از امثال آقای جهانگیری این است که حفظ برجام با همه خسارت‌هایش و بدون هیچ منفعتی، چه توجیهی دارد؟

فائزه هاشمی: مردم از اصلاح‌طلبان نا امید هستند


عضو مرکزیت کارگزاران می‌گوید خاتمی تحت تأثیر حزب پدرخوانده «اتحاد ملت» است. فائزه هاشمی همچنین گفته مجمع روحانیون ویژگی خاصی ندارد که بخواهد لیدر اصلاح‌طلبان بشود.
وی در گفت‌وگو با خبرآن‌لاین و در پاسخ این سؤال که «در افکار عمومی جا افتاده حزب شما، حزب خانوادگی است و می‌خواهد نقش پدرسالاری در جریان اصلاح‌طلبان ایفا کند، پاسخ شما چیست؟» گفت: کارگزارانی که چندین سال است تقریباً در جریان اصلاحات تصمیم‌گیر مؤثر نیستند چگونه می‌خواهند نقش پدرسالاری را ایفا کنند. با این نظر موافق نیستم. درست است که وزرا یا معاونان بابا این حزب را تأسیس کردند و شعارها و اهداف حزب کارگزاران از تفکرات توسعه‌ای بابا بود، ولی به خاطر ندارم که بابا به آنها گفته باشد این کار را کنید یا نکنید، مگر اینکه خودشان مشورت می‌کردند و بابا هم نظر خودش را می‌گفت، اینطور نبود که این حزب توسط بابا هدایت شود.


هاشمی افزود: اینکه کارگزاران نقش پدرسالارانه را در جریان اصلاحات بازی می‌کنند درست نیست. جریانی که پدرسالار است حزب اتحاد ملت است که نزدیکترین به آقای خاتمی است، جریان اصلاحات را آقای خاتمی هدایت می‌کند و ایشان هم بیشتر تحت تأثیر نظرات و افکار این حزب است. مواردی بوده که کارگزاران با آقای خاتمی در یک موضوعی بحث کرده‌اند، پیشنهاد دیگری داده‌اند اما ایشان بدون منطقی آن را قبول نکرده یا منطق ضعیفی داشته که قابل قبول نبوده است.
وی همچنین گفته است: کارگزاران و اصلاح‌طلبان مدتی است از اصلاحات فاصله گرفته‌اند.
اصلاح‌طلبان هم بعد از پیروزی‌ها در سه انتخابات قبل از 1398 عملکرد قابل دفاعی نداشتند، پس از اینها هم راضی نیستیم. بدین ترتیب رأی ما یک نمایش و ابزار شده است برای بهره‌برداری در مسیر نادرست.


لذا مهمترین راهی که وجود دارد عملکرد است و نه شعار و حرف، یعنی اگر قرار است اصلاح‌طلبان مردم را راضی کنند تا رأی دهند باید عملکردشان طوری باشد که مردم باور کنند که خودشان روند دموکراتیک و توسعه یافته و شاخص‌های اصلاح‌طلبی را دارند. نشان دهند که حاضرند بخاطر شاخص‌های اصلاح‌طلبی هزینه بدهند. منظور من جدل و براندازی نیست، ولی اگر اصول و آرمانی داریم باید پای آن بایستیم و نمی‌توانیم از آن عبور کنیم.
اگر در عمل نشان داده شود که بعید می‌دانم در این فرصت کوتاه چنین شرایطی محقق شود شاید عده‌ای رأی دهند. من معتقدم که رأی ندادن در 1398 نتیجه خشم از اصولگرایان نبود. متأسفانه اصلاح‌طلبان جامعه را ناامید کردند.


عضو کارگزاران تصریح کرد: اصلاح‌طلبان در این چند سال اخیر در مجلس و شهرداری‌ها و شورای شهر و ریاست جمهوری عملکرد خودشان را نشان دادند. به نظر می‌رسد هدف اصلی برای مدیران بیشتر بقا است تا توجه به شاخص‌های توسعه وپیشرفت. دچار سوءمدیریت هستیم و با این شاخص‌های مدیریتی موجود حتی در دولت آقای روحانی هم کمتر مدیر شایسته‌ای انتخاب شد و حتی در شهرداری‌ها هم انتهای مدیریت ما همین است، من اعتقاد ندارم که آقای روحانی فقط دچار فشارها و موانعی بوده که اصولگراها برای او ایجاد کردند، بخشی از آن هم به سوء مدیریتی برمی‌گشت که در دولت وجود داشت.


فائزه هاشمی در ادامه می‌گوید: متأسفانه خود اصلاح‌طلبان هم دموکرات نیستند و در درون خودشان اعتقاد واقعی به دموکراسی ندارند، این موضوع به لیدری آقای خاتمی هم برمی‌گردد، در شورای عالی اصلاح‌طلبان افراد بیشتر براساس سلیقه آقای خاتمی حضور دارند، سیستمی وجود ندارد که چند درصد زنان، چند درصد جوانان و کلاً چه ترکیبی آنجا باشند، بخشی از ناامیدی اصلاح‌طلبان از جمله خودم همین جا است، همچنین این روند دموکراتیک در احزاب هم کمتر وجود دارد.
او درباره نقش لیدری مجمع روحانیون معتقد است این‌ها حزبی هستند مثل سایر احزاب اصلاح‌طلب، برجستگی ویژه‌ای ندارند که بخواهند لیدر باشند یا دیگران آنها را بعنوان لیدر بپذیرند.

ادبیات عصبانی و انتساب اتهام خود به منتقدان


یک روزنامه حامی دولت، سخنان اخیر ظریف را عجیب، عصبانی و به دور از معیار توصیف کرد.
هفت‌ صبح نوشت: «انتشار مصاحبه ظریف با سایت انتخاب مطابق انتظار و به نوعی عجیب بود. مطابق انتظارمان بود چون به هر حال دولت با روی کار آمدن بایدن، کمی اعتماد به نفس خود را بازیافته و از لاک دفاعی بیرون آمده ولی عجیب بود چون ظریف در این مصاحبه حرف‌هایی زد که شاید از زبان وزیر خارجه در این موقعیت، انتظار شنیدن آن را نداشتیم.


ظریف همان ابتدا دو شیوه متفاوت سخن گفتن را به نمایش می‌گذاشت. خشمگین و مسلط و مهاجم در مصاحبه‌های انگلیسی و در دفاع از کشور و اما در داخل و در گفتارهای به زبان فارسی متشتت و گیج‌کننده. به نظر می‌رسد سال‌های طولانی اقامت ظریف در آمریکا او را از ادبیات کلاسیک نظام در واکنش به نیروهای خارجی دور کرده است. و برعکس هرگاه به زبان انگلیسی و در خارج از کشور سخن می‌راند از سطح انتظارات فراتر می‌رود. این لغزش‌های زبانی را در ماجرای توصیف مبالغه‌آمیز از قدرت ارتش آمریکا در سال‌های ابتدای وزارتش دیدیم و یا در همین چند ماه پیش وقتی می‌خواست با ادبیاتی حماسی از شهادت سردار سلیمانی حرف بزند. حالا هم انتشار مصاحبه‌ای از او با سایت انتخاب دو لبه متفاوت از شیوه سخن گفتن او را به نمایش می‌گذارد. یک بخش حمله خشمگینانه به کسانی است که سعی می‌کنند او را به گفتمان سازش متهم کنند و دیگری ادبیاتی است که در مقابل نیروهای معارض خارجی به نمایش می‌گذارد. در اولی او خشمگین و احساساتی و صریح است و در دومی از ادبیات معیار نظام دور است هرچند تمام تلاش خود را می‌کند تا به آن ادبیات مسلط شود. شگفت‌انگیز است که از ظریف به زبان انگلیسی چه در مصاحبه و چه در توئیتر همه لذت می‌برند اما ظریف به زبان فارسی این‌گونه اختلاف‌برانگیز می‌شود. ماجرا شاید بخشی بر سر ادبیات باشد».


این تحلیل در حالی است که مشکل آقای ظریف فقط ادبیات عصبانی وی نیست، بلکه گفتار خلاف واقع وی است؛ چنانکه به دروغ و بی‌سند منتقدان را متهم به گرا دادن به آمریکا برای مذاکره و مصرف انتخاباتی می‌کند؛ و حال آنکه خود وی، متهم قطعی این ماجراست و چه در شورای روابط خارجی آمریکا و چه در گفت‌وگو با البرادعی، با خروج از آداب و خط قرمزهای دیپلماتیک، به طرف خارجی یادآور می‌شود که مراعات وی و طیف متبوع وی را به خاطر انتخابات پیش رو بکنند و در واقع نگرانی‌های مشترک با بیگانگان را یادآور می‌شود!!


اشاره این روزنامه حامی دولت به تسلط ظریف بر زبان انگلیسی هم در حالی است که متن برجام، پر از کلاهبرداری حقوقی در قالب ادبیات دوپهلو است و آقای ظریف در جلسات مجلس پس از یادآوری برخی نمایندگان متوجه شده که چه کلماتی در برجام درج شده است.

علت اصلی کسر بودجه و تورم هزینه‌های زاید دولت است


سایت فرارو، از سایت‌های حامی دولت تصریح کرد دولت کسری خود را با دست کردن در جیب مردم رفع و رجوع می‌کند.
این پایگاه خبری از قول یک کارشناس اقتصادی می‌نویسد دوستان اقتصاد خوانده اغلب می‌گویند دلیل تورم، نقدینگی است و باید نقدینگی کم شود تا این مسئله حل شود. اما خود این نقدینگی معلول است؛ معلول کسری بودجه است. اما در کسری بودجه هم نباید درجا زد. خود کسری بودجه نیز متاسفانه نتیجه هزینه‌های زائد دولت است. دولت در واقع نان‌خورهای اضافی دارد که به بودجه دولت آویزان هستند. تعداد قابل توجهی سازمان، دستگاه و حتی نیروی انسانی هستند که از این بودجه ارتزاق می‌کنند بدون آنکه نقش مثبتی در فرآیند تولید و افزایش تولید داشته باشند. این یکی از دلایل کسری بودجه است هزینه‌های دولت از این طریق زیاد شده است. یکی دیگر هم بهره‌وری پایین دستگاه‌های دولتی است که به ناکارآمدی سیستم اداری، اجرایی و نحوه انتصاب مدیران و کارمندان مربوط است. این به معنای این است که پولی که به این افراد می‌دهند به اندازه‌اش به تولید ملی اضافه نمی‌شود. مجموعه این دو تا عامل، باعث شده است تا کسری بودجه زیاد شود. دستگاه‌های دولتی هم تا دلتان بخواهد ریخت و پاش دارند. مصارف اضافه دارند. از سفرهای اضافه تا سمینارهای اضافه.


سفرهای داخل و خارج را خیلی کم کردند، اما هنوز هم خیلی بالاست. واحدهایی که از بودجه ارتزاق می‌کنند ریخت‌وپاش‌های بسیار زیادی دارند و این به صورت یک عادت درآمده است.
 

ایران


روزنامه‌نگار امریکایی: ترور فخری‌زاده یک جنایت جنگی است

   خبر اول اینکه،  یک  روزنامه‌نگار امریکایی گفت: واشنگتن در ترور دانشمند ایرانی دست داشته. مقامات امریکایی با پول مالیات مردم، بدترین اقدامات تروریستی را انجام می‌دهند. ترور یک غیرنظامی تنها به جرم «دانشمند بودن» جنایت جنگی است. به گزارش نور نیوز، او در این زمینه گفته است: شاید عاملان این ترور هرگز شناخته نشوند اما براحتی می‌توان گفت که واشنگتن نیز در این حمله نقش داشته است. اگر امریکا یا اسرائیل یا هر دوی اینها این ترور را انجام داده باشند، به هر حال حقیقت آن است که تروریسم دولتی با پول مالیات‌های ما در حال انجام گرفتن است. ابی مارتین افزوده است: هر چند امریکا هم اکنون درگیر جنگ نظامی با ایران نیست اما ترور یک غیرنظامی تنها به جرم دانشمند بودن بر اساس قوانین بین‌المللی یک جنایت جنگی است. فقط تصور کنید اگر ایرانی‌ها یک دانشمند هسته‌ای را در اینجا یعنی در امریکا ترور می‌کردند، نه تنها رسانه‌ها بلکه تمامی صاحبنظران از هر حزبی این اقدام را محکوم می‌کردند و آن را بدترین اقدام تروریستی ممکن معرفی می‌کردند و همه می‌گفتند باید انتقام این اقدام گرفته شود و خون عاملان آن ریخته شود. اما آنچه که برای دانشمند ایرانی اتفاق افتاده، گویا هیچ اهمیتی ندارد. این روزنامه‌نگار امریکایی در پایان تأکید کرده است: این اقدام تجاوزگرانه علیه ایران با وجود اینکه این کشور به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیست، واقعاً آزاردهنده و ناراحت کننده است. بویژه آنکه اسرائیل تنها کشور خاورمیانه است که سلاح هسته‌ای دارد و امریکا هم بیشترین بمب هسته‌ای را در دنیا دارد و تنها کشوری است که از آن استفاده کرده است.

اولین آثار منفی مصوبه مجلس

  خبر دیگر اینکه،  مصوبه دیروز مجلس یازدهم که در حکم خروج ایران از تعهدات برجامی خود و مشخصاً لغو اجرای پروتکل الحاقی است، در همان ساعات اولیه تأثیر خود را روی بازارها گذاشته و قیمت دلار را تا کانال ۲۶ هزار تومان بالا برده است. به‌گزارش «انتخاب»، در اولین ساعات پس‌از این مصوبه، تأثیر آن روی بازارها دیده شده و قیمت دلار و سکه بالا رفت. سکه هم تا حدود 12 میلیون تومان رفت. مشخص نیست با ادامه این روند، چه اتفاقی خواهد افتاد و وضعیت اقتصادی به کدام سو خواهد رفت.نکته قابل تأمل اینکه مجلس یازدهم با شعارهای پرطمطراق حمایت از معیشت مردم روی کار آمده اما در چند ماهی که از فعالیت آن می‌گذرد، نه تنها هیچ اقدامی در راستای این شعار خود نکرده بلکه با مصوبه دیروز، عملاً معیشت مردم را به‌طور مستقیم بیش از پیش به خطر انداخته است.

بازداشتی‌های جدید در قوه قضائیه

  دست آخر اینکه، در ادامه برخوردها با متخلفان درون قوه قضائیه، روزنامه فرهیختگان وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی خبر داده که دو نفر دیگر از مسئولان قوه قضائیه نیز دستگیر شده‌اند. «م.ش» قاضی بازنشسته و «ا.ض» رئیس اسبق حفاظت اطلاعات دادگستری استان‌های سمنان و تهران به‌همراه چند تن دیگر از معاونان حفاظت اطلاعات دادگستری تهران و برخی وکلای دادگستری به اتهام تشکیل شبکه ارتشا و اعمال نفوذ دستگیر شده‌اند تا همچنان جریان برخورد با مدیران و مسئولان متخلف و فاسد در قوه قضائیه ادامه داشته باشد.

خراسان

مشاور لیسانس در ادارات ممنوع شد


بر اساس بخشنامه جدید یک نهاد مسئول دولتی خطاب به همه اعضای کابینه، از آن ها خواسته شده است در صورت انتصاب فردی در جایگاه مشاور برای دستگاه اجرایی مربوط، صرفا از افرادی استفاده کنند که دارای مدرک تحصیلی مرتبط با حوزه تخصصی مشاوره آن هم در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد یا دکترا بوده و علاوه بر توانایی تحلیل و حل مسئله و تسلط بر قوانین و مقررات مرتبط، ویژگی های مهمی چون صبر و حوصله، امانت داری و خلاقیت را دارا باشند.

آرمان ملی

استفاده از نام «پرسپولیس» بامجوز

فعالیت تجاری با نام های استقلال و پرسپولیس عادی شده در حالی که در خارج از ایران، این کار غیرقانونی است. در همین حال باشگاه پرسپولیس در اطلاعیه‌ای نوشت: «‌این باشگاه هیچ رسانه مکتوبی با نام و نشان تجاری خود ندارد و رسانه‌هایی که با این نام یا اسامی مشابه فعالیت می‌کنند، مستقل از باشگاه هستند. همچنین از این پس هر فرد، گروه یا ارگانی قصد استفاده از برند، نام یا نشان پرسپولیس را داشته باشد، طبق باید مجوزهای لازم را دریافت کند.»

شجاعی مشکوک به کرونا

مسعود شجاعی به دلیل اینکه مشکوک به کروناست، از بعد از بازی با سپاهان در تمرینات شرکت نکرده و در قرنطینه خانگی است. به همین دلیل کاپیتان تراکتور به کرمان سفر نکرده است و در بازی با مس غایب خواهد بود. این در حالی است که علاوه بر شجاعی، تست کرونا مهدی تیکدری و محمد مسلمی‌پور همچنان مثبت است و این دو بازیکن هم در قرنطینه هستند.

انهدام باند هرمی در رامسر

فرمانده انتظامی شهرستان رامسر از انهدام یک باند یک شرکت هرمی خبر داده است. سرهنگ علی قیصری در این باره گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت یک شرکت هرمی در شهرستان رامسر، موضوع در دستورکار پلیس آگاهی قرار گرفته است. وی افزود: ماموران پس از بررسی‌ها موفق به شناسایی محل اختفای متهمان شده‌اند. سرهنگ قیصری تصریح کرد: این افراد که در قالب یک باند 20 نفره از استان های مختلف عضوگیری برای یکی از شرکت‌های هرمی می‌کردند که در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شدند.

ضرب و شتم مامور طبیعت

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خرامه در مورد ضرب و شتم مامور طبیعت گفت: متخلفی که با استفاده از یک دستگاه تراکتور در حال تخریب اراضی ملی بوده پس از مواجهه با ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی به ضرب و شتم شدید با ماموران پرداخته و یکی از آنها را مصدوم و روانه بیمارستان کرده است. محمد هدایت فرد ضمن قدردانی از پشتیبانی دادستان خرامه در عملیات شناسایی فرد ضارب اظهارکرد: با هماهنگی‌های انجام شده در نهایت وی دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده است.

شایعه‌ برای فضاسازی

یک منبع آگاه شایعه هدف قرار گرفتن یک فرمانده سپاه در مرز سوریه و عراق را تکذیب کرد. نورنیوز در این باره نوشت؛ شبکه خبری المیادین این شایعه را رد کرده بود. رسانه‌های وابسته به رژیم سعودی، رژیم صهیونیستی و شبکه‌های اجتماعی وابسته به مرکز اعتدال عربستان پس از ماجرای ترور شهید محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای ایران به دنبال فضاسازی و عملیات روانی به منظور تحریک افکار عمومی بوده و شایعاتی را منتشر کرده‌اند که این موضوع یکی از آنها بوده است.

سفارش کمپوت برای بعد از انتخابات

جلسه سخنگویی دولت با حاشیه جالبی همراه شده که برنا آن را روایت کرده است. موقعی که خبرنگاری با اشاره به اظهارات یکی از نمایندگان مخالف دولت در مجلس از علی ربیعی پرسید: «نماینده‌ای اعضای دولت را پادوهای غرب خطاب کرد و وعده داد که در خرداد ماه 1400 آنها را از این کشور به سلول‌های زندان برای بازجویی درباره این جاسوسی‌ها خواهد انداخت»، بفرمایید واکنش شما به این اتهامات چیست؟ سخنگوی دولت قبل از پاسخ به این سوال خطاب به آن خبرنگار گفت: پس کمپوت یادتان نرود! این حرف با خنده حاضران در نشست همراه شد.

ترامپ بی‌خیال نمی‌شود!

دونالد ترامپ بار دیگر با رد پذیرش شکست خود در انتخابات ریاست‌جمهوری در پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: «برایان کمپ (فرماندار ایالت جورجیا) کاری بکن. اجازه داده‌ای در ایالت تو تقلب انجام شود. باید امضا و پاکت‌های نامه را با شمار آرا بررسی کنیم. سپس انتخابات لغو شود. نیازی به آن نخواهد بود. پیروز می‌شویم.» وی در توئیتی دیگر با اشاره به توئیت «اپک تایمز» در مورد آرای غیرقانونی در میشیگان نوشت: «در میشیگان با اختلاف زیاد پیروز شدیم.»

مقایسه ترامپ و اوباما

یک نماینده مجلس مقایسه‌ای بین ترامپ و اوباما انجام داد که عجیب بود. سیدمحمود نبویان نماینده تهران که در برنامه شبکه افق حاضر شده بود به دفاع از ترامپ پرداخت و گفت: «من رفته‌ام شمرده‌ام، اوباما 12 بار دستور تحریم داده و این همه که می‌گوییم ترامپ، تنها سه بار دستور تحریم داده است.» وی افزود: «شاید بگویید اوباما 8سال رئیس‌جمهور بود و ترامپ 4 سال، اگر ترامپ چهار سال دیگر رئیس‌جمهور بود، سه ضرب در دو می‌شود 6 بار!»

به امید بایدن ننشینید

احمد نجفی در برنامه پشت‌صحنه رادیو تهران درمورد شهید فخری‌زاده گفت: من حرف سیاسی می‌زنم چون دلم می‌سوزد. یک آدم دانشمند شهید شده، به عمد هم کردند و اتفاقی هم نبوده است. صدها میلیارد خرج شده که تا یکی مثل این دانشمندان به وجود بیاید. آقایان بس کنید و به امید بایدن هم ننشینید. ما جواب می‌خواهیم به‌عنوان آدمی که در سینما فرصت پیدا کرد حرف بزنم می‌گویم، باید جواب بدهید وگرنه این آش همان آش همیشگی است.

بازرسان آژانس بروید به سلامت!

نماینده تهران در مجلس تاکید کرد: ان‌شاءا... با تایید شورای نگهبان، در سالگرد شهادت حاج ‎قاسم سلیمانی، اجرای داوطلبانه نظارت‌های فراپادمانی از جمله ‎پروتکل الحاقی خاتمه خواهد یافت. مالک شریعتی نیاسر سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «بازرسان آژانس! به سلامت!»

کرونا به کمیسیون قضائی مجلس زد

نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس از ابتلای دو عضو هیات‌رئیسه کمیسیون متبوع خود به کرونا ویروس خبر داد. حسن نوروزی گفت: سیدکاظم دلخوش سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس و هاجر چنارانی دبیر این کمیسیون به ویروس کرونا مبتلا شدند.

همه از مصوبه مجلس خوشحالند

محمود احمدی بیغش در جلسه علنی مجلس در جریان بررسی طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت حقوق ملت ایران» گفت: مجلس خاتمه اجرای پروتکل الحاقی و صیانت از حقوق مردم را تصویب کرد. این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: همه مردم ایران از کار مجلس خوشحال هستند اما متاسفانه سخنگوی دولت این طرح را خلاف قانون عنوان کردند، به همکاران پیشنهاد می‌کنم از قبل از ورود به صحن و ساعت زدن از دولت اجازه بگیرید!

کنایه ابوطالبی به قالیباف

حمید ابوطالبی، مشاور سیاسی پیشین دفتر رئیس‌جمهور، در حساب توئیتری خود نوشت: «مجلس در رأس امور هست، ولی تمامِ امور در دست مجلس نیست؛ مجلس صرفا در رأس همان اموری است که در دست مجلس است! مجلس انقلابی که ظاهرا دکترین تازه‌ای دارد، می‌تواند هر قانونی خواست وضع کند، ولو درخصوص مسائل هسته‌ای؛ ولی نمی‌تواند هرچه تصویب کرد را اجرا نماید، حتی در مسائل اقتصادی. قانون اساسی و تصمیمات این سال‌ها را دوباره بخوانید!»

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا شهید محسن فخری زاده برجام قوه قضاییه تورم دولت روزنامه های کشور اخبار ویژه روزنامه ها اصلاح طلبان جریان اصلاح کسری بودجه قوه قضائیه آقای خاتمی تحریم ها هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۹۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس

گزارش کمیسیون تلفیق درباره جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در دستورکار هفته آینده مجلس شورای اسلامی قرار دارد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، جلسات مجلس شورای اسلامی در هفته آینده در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه تشکیل می‌شود که موارد کاری آن به شرح زیر است:

لایحه دو فوریتی اصلاح قانون تعزیرات حکومتی به مجلس می‌رود

گزارش کمیسیون تلفیق در مورد بخش دوم لایحه بودجه 1403

گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (ایرادات شورای نگهبان)

گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح اصلاح برخی از احکام مالیاتی جهت  تسهیل فعالیت‌های اقتصادی کشور در سال جهش تولید با مشارکت مردم

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار

گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و ‌توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند (اس.تی.سی) به داوری

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح استفساریه ماده 48 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی به مقررات مالی دولت (1)

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح استفساریه تبصره 2 ماده واحده قانون اصلاح بند و ماده 44 قانون برنامه پنجم توسعه

گزارش کمیسیون فرهنگی درباره لایحه موافقتنامه بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری پرتغال در حوزه های زبان، آموزش، فرهنگ، ورزش، جوانان، گردشگری و رسانه های جمعی

گزارش کمیسیون کشاورزی درباره طرح استفساریه جزء یک بند الف ماده 9 قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 1400

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره طرح تاسیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه

گزارش کمیسیون شوراهای درباره طرح اصلاح جدول حوزه های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آنها

گزارش کمیسیون برنامه و بودجه درباره لایحه الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (3)

گزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه اصلاح ماده (8) قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه

گزارش کمیسیون حقوقی و قضایی درباره طرح اصلح قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه اصلاح تبصره 5 الحاقی به ماده واحده قانون سرباز قهرمان

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه نحوه مدیریت تعارض منافع در انجام وظایف قانونی و ارائه خدمات عمومی

گزارش کمیسیون فرهنگی درباره لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در سازمان توسعه زنان سازمان همکاری های اسلامی

گزارش کمیسیون عمران درباره طرح الحاق 7 تبصره به ماده 7 اساسنامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بابت تسهیل روند ساخت و ساز روستایی برای بومیان روستا و حمایت از دولت در جهت ساخت یک میلیون مسکن در سال

گزارش کمیسیون کشاورزی درباره لایحه پروتکل ارزیابی اثرات زیست محیطی فرامرزی الحاقی به کنوانسیون چهارچوب حفاظت از محیط زیست دریایی دریای خزر

گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد طرح اصلاح موادی از قانون معادن کشور

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره لایحه ارجاع اختلاف قراردادی با کشور سودان به داوری

گزارش کمیسیون مشترک درباره طرح نظام قانونگذاری، تعیین حدود اختیارت و صلاحیت مراجع وضع قوانین و مقررات

گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد طرح تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش

گزارش کمیسیون اقتصادی درباره لایحه موافقت نامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت ژاپن درباره کمک و همکاری متقابل اداری در امور گمرکی

گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور

بررسی طرح تشدید مجازات همکاری کنندگان با اقدامات کشورهای متخاصم علیه امنیت و منافع ملی

گزارش کمیسیون عمران در مورد  طرح اصلاح ماده(100) قانون شهرداری‌ها

گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات درباره طرح یک تبصره به ماده 4 قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد لایحه اصلاح قانون نحوه استفاده از خانه‌های سازمانی ارتش جمهوری اسلامی ایران

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درمورد طرح اصلاح قانون بسیج سازندگی

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح تبیین وضعیت شاخص‌های اقتصادی در پایان هر دولت

گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح تأسیس شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی و یا استانی

گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد لایحه اصلاح تبصره (1) ماده (2) قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد لایحه مبارزه با قاچاق انسان و اعضای بدن و مجازات عبوردهندگان غیرمجاز افراد از مرزهای کشور

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح قانونی استفساریه ماده (6) قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور

گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری درمورد طرح ساماندهی نظارتی دانشگاه آزاد اسلامی

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح ممنوعیت خروج مسئولین و مدیران نظام جمهوری اسلامی پس از اتمام مسئولیت از کشور تا سپری شدن مراحل قانونی

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد لایحه اصلاح قانون به کارگیری سلاح توسط مامورین نیروهای مسلح در موارد ضروری

گزارش کمیسیون انرژی در مورد طرح توسعه بهره برداری صلح آمیز از فناوری هسته ای

گزارش کمیسیون عمران درباره لایحه اصلاح قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت

گزارش رد کمیسیون آموزش و تحقیقات درباره طرح تبدیل وضعیت استخدامی معلمین

گزارش کمیسیون فرهنگی درباره لایحه نظام جامع باشگاه‌داری در جمهوری اسلامی ایران

گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی درباره لایحه ارجاع اختلاف بین بانک توسعه صادرات ایران و شرکت اسپیتمن‌اویل تاجیکستان به داوری

گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی درباره لایحه معاهده بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت مالزی در زمینه معاضدت حقوقی متقابل در امور کیفری

گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی درباره لایحه موافقت‌نامه معاضدت حقوقی متقابل در امور مدنی و تجاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری هند

گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی درباره لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به موافقت نامه وین درباره تأسیس طبقه بندی بین المللی عناصر تصویری علایم و موافقتنامه استراسبورگ درباره طبقه بندی بین المللی اختراعات

گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی درباره لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به سند ژنو موافقتنامه لیسبون درباره اسامی مبدا و نشانه های جغرافیایی

گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی درباره لایحه موافقت‌نامه ترجیحی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اندونزی

موارد زیر نیز در دستور کار هفته آینده مجلس قرار دارد:

گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه برنامه هفتم توسعه (اعاده شده از شورای نگهبان)

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره نقض و استنکاف در اجرای قانون خرید تضمینی خرید محصولات کشاورزی با اصلاحات و الحاقات بعدی

گزارش کمیسیون انرژی در مورد اجرای ناقص تکالیف قانونی مربوط به جمع آوری گازهای همراه تولید نفت و مشعل

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به استفاده سوخت مازوت توسط نیروگاه‌ها

بررسی تقاضای عده ای از نمایندگان درباره رسیدگی به  طرح ساماندهی و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی و تعیین تکلیف آن پس از فوت مالک مطابق اصل 85

گزارش رییس دیوان محاسبات در مورد تفریغ بودجه سال 1401 کل کشور

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: تورم ۱۲۶ درصد بالا رفت، حقوق ۱۱۹ درصد
  • دو ضربه مهم به بودجه‌نویسی کشور؛ یکی در دولت احمدی‌نژاد و یکی در دولت رئیسی
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از حمله و آزار و اذیت پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از برحورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد | مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • بانک‌هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/ مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • دولت توانسته بخش قابل توجهی از اهداف خود برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی را محقق کند
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مروری بر بودجه در سال ۱۴۰۳؛ دست دولت در جیب مردم برای جبران کسری!
  • طی مدتی که معاون اول قوه قضاییه بودم، ارتباطات خوبی را با مجلس و دولت برقرار کردیم