Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@03:05:45 GMT

۷ رشته گرایش در دکتری ۱۴۰۰ حذف شد

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۷۹۸۵۳

۷ رشته گرایش در دکتری ۱۴۰۰ حذف شد

تغییرات دفترچه راهنمای ثبت نام در آزمون دکتری تخصصی سال ۱۴۰۰ نشان می دهد که رشته گرایش ها در چند گروه آموزشی دستخوش تغییر شده اند و به علوم شناختی توجه ویژه صورت گرفته است.

به گزارش مشرق، آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۰ برای پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: آخرین مهلت ثبت نام در کنکور دکتری ۱۴۰۰

مهلت ثبت‌نام برای آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۰ از یکشنبه ۲ آذر آغاز شد و با توجه به تمدید مهلت ثبت نام، این زمان تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۱۲ آذر ادامه دارد.

بررسی دو دفترچه ثبت نام آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۰ و سال ۱۳۹۹ نشان می دهد امسال سه مجموعه رشته به مجموعه رشته پذیرش برای رشته «علوم شناختی - روانشناسی» اضافه شده است.

بیشتر بخوانید: جدیدترین آمار ثبت نام در کنکور دکتری ۱۴۰۰ اعلام شد

در حالی که در سال ۱۳۹۹ تنها مجموعه روانشناسی دارای رشته گرایش علوم شناختی بود اما در دفترچه دکتری ۱۴۰۰ چهار مجموعه به این رشته پرداخته اند.

مجموعه علوم اجتماعی با رشته علوم شناختی - روانشناسی و گرایش شناخت اجتماعی، مجموعه روانشناسی با رشته علوم شناختی - روانشناسی با گرایش های روانشناسی شناختی و شناخت اجتماعی، مجموعه  مهندسی کامپیوتر ـ هوش مصنوعی علوم شناختی – مدل سازی شناختی علوم شناختی – علوم اعصاب شناختی گرایش های «مغز و شناخت» و «رایانش و هوش مصنوعی»، مجموعه زبان شناسی به رشته علوم شناختی - زبان شناسی شناختی به این موضوع می پردازند.

تغییرات مجموعه رشته های دکتری تخصصی نسبت به سال گذشته

ردیف کد مجموعه عنوان مجموعه دفترچه آزمون دکتری سال ۱۴۰۰ تغییرات ۱ ۲۱۲۵ علوم اجتماعی علوم شناختی - روانشناسی با گرایش شناخت اجتماعی اضافه شد ۲ ۲۱۳۰ فقه و مبانی حقوق اسلامی

فقه سیاسی گزارش فقه روابط بین الملل

اضافه شد ۳ ۲۱۳۱ ادیان و عرفان  «مطالعات تطبیقی مذاهب اسلامی» و «عرفان و تصوف» حذف شد ۴ ۲۱۳۳

فلسفه و کلام اسلامی

مذاهب اسلامی – تقریب اضافه شد ۵ ۲۱۳۷

فلسفه منطق

«فلسفه منطق» و «منطق با رویکرد فلسفی»

حذف شد ۶ ۲۱۵۰

روانشناسی 

علوم شناختی - روانشناسی با گرایش های روانشناسی شناختی و شناخت اجتماعی

اضافه شد ۷ ۲۱۵۵ حقوق جزا و جرم شناسی

فقه و حقوق جزا (پذیرش منحصراً در دانشگاه شهید مطهری)

حذف شد ۸ ۲۱۶۳ مدیریت دولتی

مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی (پذیرش فقط برای دانشگاه آزاد اسلامی)

حذف شد ۹ ۲۱۷۱ مالی بیمه (پیش از این به عنوان گرایش بود) اضافه شد ۱۰ ۲۲۳۷

نانوفیزیک

تغییر عنوان علوم و فناوری نانو ـ نانوفیزیک به «نانوفیزیک» تغییر عنوان ۱۱ ۲۲۴۱ ژئوفیزیک تغییر عنوان ژئوفیزیک - زلزله شناسی به «ژئوفیزیک» تغییر عنوان ۱۲ ۲۲۴۲ ژئوفیزیک ـ ژئو الکتریک و الکترومغناطیس

ژئوفیزیک

حذف شد ۱۳ ۲۳۵۶ مهندسی کامپیوتر ـ هوش مصنوعی

علوم شناختی – مدل سازی شناختی

علوم شناختی – علوم اعصاب شناختی گرایش های «مغز و شناخت» و «رایانش و هوش مصنوعی»

اضافه شد ۱۴ ۲۴۱۷ مهندسی صنایع چوب و فرآورده های سلولزی ـ حفاظت و اصلاح

مهندسی صنایع چوب و فرآوردههای سلولزی حفاظت و اصلاح

حذف شد ۱۵ ۲۵۰۲

معماری

معماری اسلامی اضافه شد ۱۶ ۲۵۰۳ شهرسازی

پیش از این به عنوان گرایش مطرح بودند اما در پذیرش دکتری ۱۴۰۰ به رشته بدل شدند: شهرسازی، طراحی شهری، شهرسازی اسلامی

تغییر عنوان ۱۷ ۲۷۰۹ بیوشیمی بیوشیمی از مجموعه گروه دامپزشکی حذف شد ۱۸ ۲۷۲۶ بیهوشی و مراقبت های ویژه دامپزشکی بیهوشی و مراقبت های ویژه دامپزشکی (دستیاری) اضافه شد ۱۹ ۲۸۰۸ زبان شناسی علوم شناختی - زبان شناسی شناختی اضافه شد

همچنین از دفترچه آزمون دکتری سال ۱۴۰۰ رشته های «مطالعات تطبیقی مذاهب اسلامی»، «عرفان و تصوف»، «فلسفه منطق»، «منطق با رویکرد فلسفی»، فقه و حقوق جزا (پذیرش دانشگاه شهید مطهری)، مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی (پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی) ژئو الکتریک و الکترومغناطیس، مهندسی صنایع چوب و فرآورده های سلولزی حفاظت و اصلاح، بیوشیمی (دامپزشکی) حذف شده اند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا شهید محسن فخری زاده علوم شناختی دفترچه کنکور دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه پیام نور دامپزشکی مشرق اسلامی فناوری شناخت اجتماعی تغییر عنوان علوم شناختی هوش مصنوعی زبان شناسی دکتری ۱۴۰۰ سال ۱۴۰۰ اضافه شد ثبت نام حذف شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۹۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله فناورانه با چالش‌های استارت‌آپی/ کسب‌وکارهای نو در رشته‌های روانشناسی و مامایی ایجاد شد

خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ یک هسته فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان در زمینه ارائه خدمات مشاوره مامایی و روانشناسی فعالیت می‌کند.

این هسته فناور فعالیت خود را از ۱۹ دی‌ ۱۴۰۲ در زمینه مشاوره مامایی و روانشناسی آغاز کرده و متخصصان بسیاری از سوی هسته فناور به ارائه خدمات تخصصی به مردم و دانشجویان می‌پردازند.

مخاطبان این هسته فناور فقط دانشجویان نیستند، بلکه مردم نیز جزئی از تشکیلات و مجموعه هسته فناور هستند تا برمبنای مشورت با متخصصان حوزه روانشناسی و مامایی دغدغه‌های خود را در این زمینه مطرح کرده و به پاسخ‌های درست و اصولی دست پیدا کنند.

همچنین دانشجویان علاوه بر طی دوره‌های آموزشی در دوره‌های تکمیلی هم حضور پیدا می‌کنند و اتاق فکر هسته ساماندهی شده تا مطالب علمی دانشجویان در زمینه‌های روانشناسی و مشاوره مامایی منتشر شود.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

خبرنگار خبرگزاری آنا در راستای بررسی جزئیات فعالیت‌های هسته فناور «ویسپهر» مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان گفت‌و‌گویی را با فاطمه شیرمحمدی مدیر این هسته فناور ترتیب داده است.

ارائه راهکار برای ایجاد کسب و کارهای نوین در حوزه روانشناسی و مامایی

شیرمحمدی که عنوان فارغ‌التحصیل رشته‌ میکروبیولوژی و مدیر هسته‌ فناور روان برخط «ویسپهر» را با خود دارد، اظهار کرد: این هسته فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان و استان گلستان است.

وی اضافه کرد: هسته فناور روان برخط ارائه‌کننده خدمات مشاوره مامایی و روانشناسی به تمامی افراد در نقاط مختلف ایران است که به صورت برخط (آنلاین) واز طریق وب‌سایت است.

مدیر هسته‌ فناور روان برخط یادآور شد: هسته فناور همچنین برگزارکننده‌ دوره‌های آموزشی و کارگاه به صورت حضوری (در شهر گرگان) و غیرحضوری (آنلاین) با حضور متخصصین و استادان برتر است.

شیرمحمدی متذکر شد: ویزیت مشاوره‌ای به صورت آنلاین و در بستر گوگل‌میت، اسکایپ یا تماس تلفنی انجام می‌شود و انتخاب هرکدام از روش‌ها برعهده‌ کاربر است و دانشجویان می‌توانند برای دسترسی به خدمات ما و ثبت نوبت مشاوره به آدرس اینترنتی www.veyspehr.com مراجعه کنید.

وی با بیان اینکه با متخصصان حوزه روانشناسی و مامایی در استان‌های گلستان، مازندران، تهران، اصفهان، خراسان شمالی، ایلام، یزد و ... همکاری می‌کنیم، ادامه داد: این همکاری با شیوه به‌روز و جدیدترین متدها انجام می‌شود و استادانی که اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها هستند دانشجویان را با به‌روزترین مطالب آشنا می‌کنند.

مدیر هسته‌ فناور روان برخط درباره اینکه آیا دانشجویان در زمینه مقاله‌نویسی هم تبحر پیدا می‌کنند؟ چنین پاسخ داد: بله. دانشجویان رشته‌های مامایی و روانشناسی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد آموزش مقاله‌نویسی را هم فرامی‌گیرند تا بتوانند پس از تکمیل دوره‌های آموزشی و کارآموزی با همراهی و کمک استادان متخصص در اتاق فکر هسته به انتشار مطالب علمی در بخش مقالات سایت بپردازند.

شیرمحمدی تشریح کرد: در تلاشیم از طریق بستر هسته بهترین مشاوران و متخصصان را به افراد معرفی کنیم و تاکنون موفق به ویزیت مشاوره‌ای آنلاین در بخش مامایی و روانشناسی بوده‌ایم و توانسته‌ایم کارگاه‌های حضوری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان برگزار کنیم.

هسته فناور «ویسپهر» با متخصصان حوزه روانشناسی و مامایی در استان‌های گلستان، مازندران، تهران، اصفهان، خراسان شمالی، ایلام، یزد و ... همکاری دارد و دانشجویان مطالب را با جدیدترین متدها فرامی‌گیرند

وی افزود: با توجه به قرارداد ۶ ماهه هسته فناور روان برخط  با دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان به مدت دو سال، ۱۰ درصد از هر فعالیتی که برای هسته سود مالی داشته باشد، متعلق به دانشگاه است.

مدیر هسته‌ فناور روان برخط اضافه کرد: هزینه و صرف زمان زیاد برای رفت و آمد به مراکز و کلینیک‌های مشاوره در شهر‌های بزرگ، دغدغه‌ بسیار مهمی برای افراد به شمار می‌رود.

شیرمحمدی عنوان کرد: برخی دانشجویان علاقه‌مند هستند در کارگاه و دوره‌های اساتید برتر کشور در بخش روانشناسی و مامایی شرکت کنند و در نتیجه افراد با استفاده از سایت می‌توانند در سریع‌ترین زمان به متخصصان متصل شوند و از خدمات مشاوره‌ای ما استفاده کنند.

وی گفت: همچنین دانشجویان در تمامی استان‌های کشور می‌توانند از کارگاه و دوره‌های آموزشی ما از طریق سایت مطلع شده و به صورت آنلاین شرکت کنند.

مدیر این هسته‌ فناور اضافه کرد: ازمهم‌ترین چالش‌های استارت‌آپ و کسب و کار‌های نو، نحوه‌ درست تبلیغات و معرفی خود به دیگران بوده؛ بنابراین ساخت مسیر درست تبلیغات در ابتدای مسیر بسیار مهم است.

شیرمحمدی مطرح کرد: مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان کارگاه‌های متعددی را درراستای آموزش واحد‌های فناور با موضوعات و عناوین مختلف (تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان و فناورانه، چگونه محصول شرکت‌ها را تجاری‌سازی کنیم؟) به صورت رایگان برگزار می‌کند.

وی با قدردانی از حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان و واحد گرگان و دادگر مسئول مرکز رشد این دانشگاه و مرضیه عزیزی عضو هیئت علمی روانشناسی بیان کرد: امیدوارم بتوانیم همکاری گسترده‌تر در سطح کشور با متخصصین روانشناسی و مامایی در بخش ویزیت آنلاین داشته باشیم و دوره‌های حضوری در سایر شهر‌ها برگزار کنیم.

مدیر هسته‌ فناور روان برخط «ویسپهر» در ادامه توضیح داد: از مسئولان درخواست می‌‌کنیم برای کسب و کار‌های نو و آنلاین وام‌هایی با مبالغ مشخص در نظر بگیرند تا بنوانیم با استفاده از این مبالغ به بهبود سطح فنی و کیفی سایت بپردازیم.

انتهای پیام/

حسین بوذری

دیگر خبرها

  • مقابله فناورانه با چالش‌های استارت‌آپی/ کسب‌وکارهای نو در رشته‌های روانشناسی و مامایی ایجاد شد
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تمدید شد
  • مهلت انتخاب رشته دکتری تمدید شد
  • رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد
  • تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ تا هشتم اردیبهشت
  • فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تمدید شد
  • دهمین همایش بین‌المللی علوم شناختی برگزار می‌شود
  • امشب؛ آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
  • امشب آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
  • ۲۷ رشته تخصصی جدید به دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه می‌شود