Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، در تاریخ 4 آذر ماه سال جاری «رستم امامعلی» رئیس مجلس ملی و شهردار شهر «دوشنبه» پایتخت تاجیکستان در رأس یک هیأت از مقامات عالی رتبه این کشور  به روسیه سفر کرد.

این اولین سفر رسمی امامعلی پس از به قدرت رسیدن در مسند ریاست مجلس ملی این کشور است که با هدف گشایش در حوزه اقتصادی این کشور و بهتر شدن وضعیت مهاجران کاری در روسیه صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر گونه پیشرفت در بهبود وضعیت مهاجران کارگری به عنوان بازتاب سیاسی برای رئیس مجلس تاجیکستان از اهمیت بالایی برخوردار است.

پس از شیوع ویروس کرونا، روسیه محدودیت های زیادی برای اتباع کشورهای دیگر به خصوص اتباع آسیای مرکزی ایجاد کرد که باعث شد تعداد زیادی از شهروندان تاجیک به کشور خود برگردند و توان بازگشت دوباره به روسیه برای کار را نداشته باشند.

این مسئله در تاجیکستان که اقتصاد آن به شدت به حواله ها مهاجران کاری وابسته است ، یک نگرانی اساسی است و اینکه رستم امامعلی به مسکو رفته نشان می‌دهد وی به تدریج در مناصب و کرسی‌های بالاتر قرار خواهد گرفت.

در مسکو، رستم امامعلی 32 ساله با « والنتینا ماتوینکو» رئیس شورای فدراسیون روسیه «الکسی اورچوک» معاون نخست وزیر و «سرگئی سوبیانین» شهردار مسکو و سایر مقامات ارشد این کشور دیدارهایی انجام داد.

نکته ثابت این جلسات نیاز به بهبود شرایط و ایجاد فرصت های اضافی برای مهاجران کاری تاجیک بود.

امامعلی در گفتگو با اورچوک در مورد برقراری مجدد سفرهای هوایی عادی بین روسیه و تاجیکستان مطالبی را عنوان کرد. در حال حاضر فقط پروازهای چارتر انجام می شود و دولت های هر دو کشور محدودیت هایی برای ورود به کشور اعمال کرده اند.

طبق گفته وزارت کار و حمایت اجتماعی جمعیت تاجیکستان، در نتیجه محدودیت های اعمال شده در زمینه بیماری همه گیر COVID-19 ، ورود مهاجران به روسیه در سال 2020 در حدود 57 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

بانک مرکزی روسیه نیز اعلام کرده حواله های صادر شده از این کشور به تاجیکستان در نیمه اول سال جاری تقریبا 40 درصد کاهش یافته و به 681 میلیون دلار در مقایسه با مدت مشابه سال 2019 که این رقم بیش از یک میلیارد و 111 میلیون دلار بوده است، رسیده است.

در جریان مذاکرات با ژوکوف ، امامعلی همچنین از مقامات روسی خواست برای شهروندان تاجیکستان که تا 15 دسامبر سال جاری قادر به تکمیل اسناد نیستند، ملاحظاتی در نظر گرفته شود.

علاوه بر این، در همه جلسات امامعلی در مورد لزوم ایجاد فرصت های اضافی برای یادگیری زبان روسی در تاجیکستان و همچنین در مورد بالا بردن وضعیت شهروندان تاجیکی که در روسیه مشغول به کار و زندگی هستند، مذاکراتی را صورت داد.

سفر رستم امامعلی بر عمق وابستگی اقتصادی تاجیکستان به روسیه تأکید می‌کند. همچنین برای آینده سیاسی شخص رستم نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

اما دستیابی به موفقیت در مورد هر یک از موضوعاتی که وی در مسکو مطرح کرد، به احتمال زیاد به عنوان شاخصی از تأثیرگذاری رستم به عنوان مذاکره کننده و تقویت شانس وی برای گرفتن قدرت از پدرش، «امامعلی رحمان» که اکنون 68 سال دارد، تقویت می‌شود.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: روسیه رستم تاجیکستان رئیس مجلس رستم امامعلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۰۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌تأیید درخواست ۲۱۱۱ نفر متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ممسنی و رستم

ناصر رضایی از پروژه نهضت ملی مسکن شهرستان‌های رستم، ممسنی و کوه‌چنار بازدید و ضمن شرکت در جلسه شورای مسکن شهرستان‌ها گفت: در شهرستان رستم ۱۱۱ نفر از متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن تأیید شده‌اند که ۶۳ نفر واریز وجه داشته‌اند و برای ۶۳ واحد نیز پروانه صادر شده و در حال ساخت است.

او تصریح کرد: در شهرستان ممسنی نیز ۲ هزار نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن تأیید نهایی شده‌اند که ۸۹۴ نفر واریز وجه داشته‌اند و تاکنون ۸۵۲ واحد نیز پروانه ساختمانی آنها اخذ و ۵۸۸ واحد در حال ساخت است.

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی فارس تصریح کرد: در شهرستان کوه‌چنار ۵۰۹ نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن تایید نهای شده‌اند و تعداد ۱۴۷ نفر نیز واریز وجه داشته‌اند.

در پایان جلسات شورای مسکن شهرستان‌ها صورتجلساتی در خصوص رفع مشکلات و موانعی که در پیشرفت پروژه‌ها وجود دارد صادر و ابلاغ شد و ضمنا در جریان بازدید مدیران و پیمانکاران که در جریان اجرای پروژه‌ها دچار ضعف و تعلل بودند برکنار شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • سلاح‌ های جدید کلاشینکف، آسمان را تسخیر می‌کنند (+عکس)
  • (ویدئو) تجربه فریدون زندی از اقتصاد ایران
  • قدرت از غرب به شرق در حال انتقال است
  • ائتلاف تهران مسکو، محوری در نظم جدید جهانی
  • واکنش روسیه به مانور نظامی ناتو در نزدیکی مرز روسیه
  • رشد اقتصادی روسیه رقم خورد
  • اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه
  • ‌تأیید درخواست متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ممسنی و رستم
  • ‌تأیید درخواست ۲۱۱۱ نفر متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ممسنی و رستم
  • هشدار آشکار؛ اولین مانور شبیه سازی ماشه هسته‌ای با هدایت شخص کیم جونگ اون انجام شد | کره شمالی برای چه چیزی آماده می شود؟