Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-05-06@21:29:26 GMT

لیبرای فیس‌بوک به دیم تبدیل شد

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۸۱۲۴۵

لیبرای فیس‌بوک به دیم تبدیل شد

ایتنا - پروژه رمزارز لیبرا که مورد حمایت فیس‌بوک قرار دارد، در تلاش برای نشان دادن استقلال این پروژه و کسب تاییدیه رگولاتوری، نامش را به دیم (Diem) تغییر داد.
طرح رمزارز لیبرا سال گذشته از سوی فیس بوک مطرح شد و پس از این که رگولاتورها و بانک‌های مرکزی نسبت به تاثیر آن روی ثبات مالی، تضعیف کنترل روی سیاست پولی و تهدید شدن حریم خصوصی ابراز نگرانی کردند، این پروژه در آوریل تضعیف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا از ایسنا، استوارت لوی، مدیرعامل انجمن دیم که پروژه سکه دیجیتالی دیم را دنبال می کند، اعلام کرد تغییر نام در راستای تلاش برای تاکید روی یک ساختار ساده‌تر و بهسازی شده صورت گرفته است.

وی به رویترز گفت: نام ابتدایی که به مسیر اولیه پروژه مرتبط بود، در پذیرش از سوی رگولاتورها با مشکل روبرو شد و ما آن پیشنهاد را تغییر دادیم. دیم در لاتین به معنای "روز" است و اکنون ما قصد داریم یک سکه دیجیتالی تحت حمایت دلار عرضه کنیم.

استوارت لوی به زمان عرضه این سکه دیجیتالی اشاره نکرد اما روزنامه فایننشیال تایمز هفته گذشته اعلام کرده بود این پول دیجیتالی ممکن است تا ژانویه عرضه شود و عرضه آن به موافقت دیده بان بازارهای سوییس مشروط است.

فیس‌بوک که در ماه مه نام واحد پرداخت پول خود را از "کالیبرا" به "نووی فایننشیال" تغییر داد، یکی از ۲۷ عضو انجمن دیم مانده که سابق بر این انجمن لیبرا نام داشت. دیوید مارکوس، مدیر نووی یکی از پنج عضو هیات مدیره دیم است.

استوارت لوی درباره ادامه حضور فیس‌بوک در این پروژه گفت: شرکت فیس بوک یکی از اعضای مهم این انجمن است. ما به دنبال این نیستیم که همه ارتباطاتمان را قطع کنیم. هدف از تغییر نام برای نشان دادن این بوده که ما به صورت خودمختار و مستقل عمل می کنیم.

وی همچنین گفت: دیم قصد دارد با متمرکز شدن به جنبه‌های مورد نگرانی رگولاتورها و دولتهای غربی نظیر کنترل تحریم‌ها و جرایم مالی، خود را از همتایانش متمایز کند.

بر اساس گزارش رویترز، این پروژه اعلام کرده که سیاست‌هایی را برای مقابله با پولشویی، فاینانس تروریسم و پایبندی به تحریم‌ها طراحی خواهد کرد و طرحهای اولیه خود را برای این که اجازه دهد هر کسی به شبکه اش ملحق شود را کنار گذاشته است.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: فیس بوک لیبرا رمزارز ارز مجازی فیس بوک فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۱۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود

ایسنا/البرز نماینده ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی گفت: طی سال‌های گذشته قرار بود برخی لکه‌های صنعتی در نواحی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شوند که این اتفاق تاکنون نیفتاده است.

علی حدادی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه سال‌های سال است که تولید کنندگان، کارآفرینان و فعالان اقتصادی در سه شهرستان نظرآباد، طالقان و چهارباغ فعالیت دارند ولی آن طور که باید و شاید از آنها نشده است.

وی با بیان اینکه این فعالان امروز برای توسعه واحد تولیدی و صنعتی خود با مشکل مواجه هستند، توضیح داد: ما جلسات و پیش نویس مصوباتی با وزیر قبلی و فعلی صمت داشته‌ایم تا وضعیت این واحدها در البرز تغییر کند.

وی افزود: بر این اساس قرار بود برخی لکه‌های صنعتی در نواحی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شوند که این اتفاق تا کنون نیفتاده است.

این مسئول اظهار کرد: امسال که سال جهش تولید است، حمایت از واحدهای صنعتی و فعالان اقتصادی در اولویت دولت و مجلس قرار دارد.

حدادی تاکید کرد: با حمایت از این واحدها شاهد رقابتی شدن فرایند تولید و از طرفی بالا رفتن کیفیت محصولات و کالاهایی داخلی خواهیم بود.

وی گفت: برخی واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرستان‌های طالقان، ساوجبلاغ، نظرآباد و چهارباغ بیش از دو دهه است که فعالیت دارند و متاسفانه چون نگاه جامع و متقنی به آنها نشده از توسعه بازمانده‌اند.

نماینده ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس در پاسخ به اینکه آیا پیوست‌های زیست محیطی در تبدیل این لکه‌ها به شهرک صنعتی رعایت خواهد شد یا باید منتظر تکرار تجربه تلخ شهرک بهارستان باشیم؟ گفت: توسعه و اشتغالزایی در اولویت دولت قرار دارد.

وی در پاسخ به اینکه گفته می‌شود تبدیل این لکه‌ها به شهرک صنعتی به محیط زیست و اراضی ملی به ویژه در محدوده تالاب صالحیه آسیب وارد می‌کند، گفت: تالاب صالحیه تالابی نقطه‌ای است و در برخی ماه‌های سال آب دارد و محیط زیست باید زیرساخت‌های لازم را در این محدوده ایجاد کند.

حدادی اظهار کرد: من انتقاد جدی به رییس محیط زیست کشور و مدیرکل محیط زیست البرز دارم چون به هیچ وجه نمی‌توانیم بپذیریم که در مسیر توسعه تولید موانعی ایجاد شود و باید به سمتی پیش برویم که با رعایت ساختارهای محیط زیستی تولید هم رونق بگیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است
  • قبرستان دهخدا تبدیل به پارک می‌شود
  • لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود
  • نویسنده فیلم سینمایی فسیل : دستمزدم به اندازه ارقامِ انجمن فیلمنامه‌نویسان هم نبود!
  • تبدیل بیش از نیم میلیون مجوز کاغذی به شناسه یکتا
  • دستمزدم برای «فسیل» هم به اندازه ارقامِ انجمن فیلمنامه‌نویسان نبود!
  • آیا امر به معروف ونهی از منکر به یک چالش سیاسی تبدیل شده است؟ + فیلم
  • عکاسان برای مشارکت در پروژه‌های سینمایی مجوز بگیرند
  • دبی، میزبان بزرگ‌ترین پروژه‌های خاورمیانه
  • رئیس انجمن جامعه شناسی ایران: پروژه یکدست‌سازی همه جا شکست خورده است/ هر روز شکاف‌های عمیق‌تری بین ایدئولوژی حاکمیت با مردم می‌بینیم/ گروه‌های مختلف مردم به همدیگر احترام می‌گذارند