Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@15:42:34 GMT

واکسن کرونا باعث پایان همه گیری می‌شود؟ 

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۸۱۳۹۲

واکسن کرونا باعث پایان همه گیری می‌شود؟ 

به احتمال بسیار زیاد واکسن کرونا تا اوایل یا اواسط سال 2021 میلادی در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تقریباً یک سال از شیوع ویروس کووید -۱۹ در سراسر جهان می‌گذرد و مردم منتظر مشخص شدن روش قطعی درمان این بیماری هستند. ویروس کووید -۱۹ تا کنون ۶۲ میلیون و ۸۱۹ هزار و ۲۳۹ نفر را در سراسر دنیا آلوده کرده که یک میلیون و ۴۶۲ هزار و ۴۵۲ نفر از آن‌ها جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با افزایش آمار مبتلایان به کرونا و آغاز فصل زمستان، محققان سراسر جهان برای تولید واکسن کرونا در حال رقابت هستند. تا کنون ثابت شده است که حداقل چهار مورد از واکسن‌های تولید شده موثر است و مانع بروز بیماری کرونا می‌شود.

واکسن کرونا چه زمانی در دسترس عموم قرار می‌گیرد؟

هنوز به طور دقیق مشخص نشده است که چه زمانی واکسن کووید -۱۹ در دسترس عموم قرار می‌گیرد. البته به احتمال بسیار زیاد مراحل واکسیناسیون بیماری کرونا تا اوایل یا اواسط سال ۲۰۲۱ میلادی آغاز خواهد شد. با وجود اینکه تا کنون چندین شرکت تعداد زیادی واکسن کرونا تولید کرده‌اند، اما پیش از صدور مجوز استفاده اضطراری و به وجود آمدن زیرساخت‌های لازم نمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

واکسن کرونا تا چه حد در برابر این بیماری موثر است؟

میزان کارآیی واکسن کرونا به عوامل مختلفی بستگی دارد. تا کنون چهار شرکت تولید کننده واکسن کرونا موفق شده‌اند واکسن موثر این بیماری را تولید کنند. اثربخشی واکسن‌های فایزر و مدرنا تقریباً ۹۵ درصد اعلام شده است، واکسن دانشگاه آکسفورد نیز تا حداکثر ۹۰ درصد مانع بروز بیماری کرونا می‌شود. واکسن روسی اسپوتنیک وی (Sputnik V) نیز می‌تواند تا ۹۱.۵ درصد در برابر ویروس کووید -۱۹ ایمنی به وجود بیاورد.

نحوه عملکرد واکسن کرونا چگونه است؟

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO)، با وجود اینکه چندین واکسن کرونا در حال ارزیابی است، همه آن‌ها به منظور آموزش سیستم ایمنی بدن برای تشخیص و مسدود کردن ویروس کووید -۱۹ طراحی و تولید شده‌اند. انواع واکسن‌های تولید شده شامل واکسن‌های ویروس غیر فعال یا ضعیف شده، واکسن‌هایی بر اساس پروتئین و واکسن‌های RNA و DNA می‌شود.

چه مدت طول می‌کشد تا واکسن کرونا باعث پایان همه گیری شود؟

این موضوع نیز به عوامل مختلف مانند کارآیی واکسن‌ها، تعداد افراد واکسینه شده و سرعت دستیابی سطوح پایین جامعه به واکسن بستگی دارد. بعید به نظر می‌رسد که واکسن کرونا صد درصد موثر واقع شود. تاثیر واکسن بر متوقف شدن همه گیری کرونا به کارآیی و سرعت تحویل آن به افراد بستگی دارد.

واکسن کرونا مصونیت طولانی مدت به وجود می‌آورد؟

این سوالی است که هیچکدام از شرکت‌های تولید کننده واکسن به طور خاص به آن پاسخ نداده‌اند. دلیل این موضوع این است که هیچکس نمی‌داند که واکسن کرونا تا چه مدت قادر است از افراد در برابر ویروس کووید -۱۹ محافظت کند. جواب این سوال فقط زمانی مشخص می‌شود که افراد زیادی واکسن کرونا را دریافت کنند.

کد خبر 458475

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس کرونا شیوع کرونا پیشگیری از کرونا کرونا در جهان ابتلا به کرونا واکسن کرونا واکسن کووید ۱۹ واکسن کرونای فایزر واکسن مدرنا آخرین اخبار ویروس کرونا آخرین اخبار کرونا تولید واکسن کرونا زمان توزيع واکسن کرونا تزريق واکسن کرونا همه گیری کرونا همه گیری ویروس کرونا پایان همه گیری کرونا پاندمی کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ویروس کووید واکسن کرونا واکسن ها تا کنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۱۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم غریب آبادی عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به پایان یافتن معاینات پیش از اعزام تمامی حجاج گفت: واکسیناسیون حجاج از روزهای گذشته آغاز شده و تا ۳۱ اردیبهشت به مدت یک‌ماه ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان گفت: واکسیناسیون در راستای ایمن سازی زائران اعزامی نسبت به بیماری مننژیت انجام می‌شود، به دلیل اینکه بیماری مننژیت در مناطق پرتراکم احتمال شیوع بیشتری دارد تزریق آن در سفرهای زیارتی توصیه می‌شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: تزریق این واکسن علاوه بر جلوگیری از بیمار شدن حجاج، از انتقال بیماری به اعضای خانواده و اطرافیان حتی پس از بازگشت نیز جلوگیری کرده و تا پنج سال در بدن فرد ایمنی ایجاد می‌کند.

غریب آبادی با اشاره به اینکه مهلت تزریق این واکسن تا ۱۵ روز قبل از اعزام بوده، اظهار کرد: این واکسن عموماً بدون عوارض بوده و به احتمال بسیار نادر ممکن است زائران درد، قرمزی، سوزش در محل تزریق و خستگی و تب خفیف را تا دو روز پس از تزریق تجربه کنند.

وی افزود: برنامه ریزی استان، واکسیناسیون ۵ هزار و ۱۱۵ زائر است، به منظور دسترسی آسان حجاج، واکسیناسیون در ۱۰ شهرستان استان و در محل کاروان‌های گرگان، علی آباد کتول، گنبدکاووس، بندرگز، آق قلا، بندرترکمن، گمیشان، سیمین شهر، کلاله و مراوه‌تپه صورت می‌پذیرد.

کد خبر 6088714

دیگر خبرها

  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟