Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابدالی پور با اشاره به فعالیت ۴۰۸ کانون فرهنگی هنری مسجد در استان لرستان، گفت: طرح ملی « ایران قوی» با رویکرد تقویت فعالیت کانون های مساجد راه اندازی شده است.

«محمد ابدالی پور» در گفتگو و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد ، اظهار داشت: طرح ملی ایران قوی در گام دوم انقلاب اسلامی و متشکل از ۴۰ عنوان برنامه انسجام یافت و این برنامه ها در قالب سه شبستان و ۱۲ رواق طراحی شده است اند تا بیش از 2500 کانون مسجدی اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر استاد کانون های هنری هنری مساجد لرستان افزود: طرح ملی «ایران قوی» چند برابر قبل از سوی ستاد کانون فرهنگی هنری مساجد معرفی و رونمایی شده است.

 

وی بیان کرد: در این طرح در قالب متنوع ترین تجربه ایجاد بستر مشارکت و نقش آفرینی، فعالیت سالم، تولید و اشتراک محتوا ، هماهنگی و انسجام فعالیت فرهنگی هنری مساجد کشور دارد.

 

ابدالی پور بیان کرد: ایران قویاً مبتلا به اقتدار روز و توانایی و مقدورات بومی، کارکردها و فعالیت های مبتلایان کانون می شود و استفاده از آن را از طریق رسانه و فناوری های جدید انجام می دهد.

 

وی ادامه داد: ستاد کانون فرهنگی هنری مساجد در کشور ، طی دومین سال برگزاری رویداد فهما (فرهنگ و هنر مسجد ایران) با ارائه طرح ملی ایران قوی، بستر جریان سازی این گفتمان را در میان مردم به ویژه اعضای کانون فرهنگی هنری مسجد و زمینه رقابت سالم بچه های مسجد را در ظهور و بروز این رویداد مهم در بستر فضای مجازی انجام داده است.

 

ابدالی پور اذعان داشت: ایران قوی با بسترسازی برای مشارکت و نقش آفرینی، فعالیت سالم، تولید و اشتراک محتوا ، هماهنگی و انسجام فعالیت های فرهنگی هنری مساجد کشور ، تحکیم مولفه های استحکام فرهنگی نظام اسلامی بر محور مسجد است.

 

وی ادامه داد: در این راستا استعدادیابی تشخیص و توانمندسازی استعداد فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی ، جریان سازی گفتمان ایران قوی و ترویج روحیه، امید و تلاش برای تأثیر و هدف قرار دادن بچه های مسجد در فضای مجازی دنبال می کند.

 

ابدالی پور با اشاره به محورهای طرح ملی ایران گفت: «قرآن و سیره اهل بیت (ع)» با زیرمجموعه جهانی نظریه فرهنگ ولایت مداری ، سبک زندگی ایرانی - اسلامی ، داستان های قرآنی ، بزرگداشت مناسبت های مذهبی ، نماز ، امر به معروف و معروف است نهی از منکر ، «مسجد و گام دوم انقلاب اسلامی» با زیرمجموعه ای مانند نقش مسجد در خودسازی ، نقش مسجد در جامعه پردازی ، نقش زنان مسجدی در تقویت شدن اسلامی ، دو محور این طرح را تشکیل می دهد.

 

وی با بیان اینکه شما اطلاع رسانی می کنید درباره این طرح از سال 19 مهرماه آغاز شده است ، اظهار کرد: بازهم زمانی که آن را انجام دهید هفته دفاع مقدس تا میلاد حضرت زهرا (س) در سطح کانون های فرهنگی هنری سراسر کشور است.

 

ابدالی تصویب کرد: بعد از اتمام مهلت شرکت، نیمه دوم دی ماه تا بهمن ماه فرآیند استفاده و داوری آثار صورت گرفته و آئین های اختیاری و معرفی برترین طرح های 18 اسفندماه ، اگر با سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار شود ، انجام می شود.

 

مدیر استاد کانون های هنری هنری مساجد لرستان ، با بیان اینکه این طرح در قالب سه شب «فرهنگ» ، «هنر» و «نوآوری» اجرا می شود ، گفت: ذیل این شبستان ها 12 رواق تعریف شده که در طرح ملی ایران قوی هر یک از آنها توسط استانی معین راهبری می شوند.

 

ابدالی پور ، با اشاره به فعالیت ۴۰۸ کانون فرهنگی هنری مسجد در استان لرستان ، اظهار کرد: کانون های فرهنگی هنری مسجد در رویداد ملی فهما با ثبت فعالیت ها و برنامه های خود کارنامه درخشانی دارند.

 

پایان پیام/85

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح ملی ایران قوی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان فعالیت فرهنگی و هنری کانون های فرهنگی هنری کانون فرهنگی هنری فرهنگی هنری مساجد فرهنگی هنری مسجد طرح ملی ایران ایران قوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۱۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسجد مهمترین پایگاه انقلاب اسلامی و پایگاه همه مردم است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: نهضت امام راحل وارد شصت و دومین سال حیات خود شد، این نهضت با مسجد و نام حضرت زهرا (س) آغاز شده است؛ انقلاب اسلامی فاطمی حدوث است و در طول همه سال‌های بعد با نام حضرت اباعبدالله (ع) مانا شده است و حسینی بقاست و این حرکت در مساجد و حوزه‌های علمیه تفسیر عملی می‌شود.

اسماعیلی گفت: در دولت مردمی این حرکت به نام نهضت بازگشت به مساجد نام گذاری شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه زیرساخت‌های فرهنگی در برخی مناطق کم برخوردار محدود است، این موضوعات به طور جدی پیگیری می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت: برای آموزش هنر آمادگی داریم در مساجد اقداماتی را انجام دهیم. در مناطق محروم کشور نیز در دو سال اخیر بیش از صد هزار نفر را تحت تعلیم آموزش هنری قرار دادیم و آنها را توانمند کردیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند
  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد زنجان
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی