Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آرتی عربی، فیصل بن فرحان بن عبدالله، وزیر خارجه عربستان سعودی، به مناسبت روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین پیامی به کمیته مربوط به اعمال حقوق مسلم مردم فلسطین ارسال و ادعا کرد قضیه فلسطین هنوز در راس اولویت‌های این کشور است.

او مدعی شد: مسئله فلسطین یک مسئله محوری عربی است و عربستان سعودی از دوره ملک عبدالعزیز در دفاع از فلسطین تردید نکرده و تاکنون در رأس مسائلی بوده است که همواره در سیاست خارجی اش از آن حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیصل بن فرحان افزود: موضع عربستان در قبال فلسطین و دفاع از حقوق مشروع آن و پایبندی به طرح صلح عربی که عربستان آن را طراحی کرد و در کنفرانس بیروت در سال ۲۰۰۲ مورد پذیرش کشور‌های عربی قرار گرفت، همواره ثابت خواهد بود.

وزیر خارجه سعودی مدعی شد: طرح صلح عربی به عنوان سنگ‌بنای مهمی است که از پایان یافتن درگیری عربی-اسرائیلی حمایت و فرصت‌های برقراری صلح بین همه طرف‌ها را تقویت می‌کند.

او گفت: از گزینه راهبردی صلح بر اساس قوانین بین‌المللی حمایت می‌کنیم و اسرئیل باید از احداث شهرک در اراضی فلسطین دست بردارد.

وزیر خارجه عربستان سعودی اذعان کرد که ملت فلسطین در برخورداری از مهمترین حق خود در ایجاد رشد اقتصادی و بهبود وضع زندگی خود با سختی مواجه هستند.

این پیام در حالی ارسال شده است که اخیرا عربستان سعودی ارتباط‌های آشکاری با رژیم صهیونیستی داشته است و نخست وزیر این رژیم هفته گذشته به ریاض سفر و با ولیعهد سعودی دیدار کرد که برخی این اقدام را مقدمه چینی برای اعلام عادی سازی روابط میان ریاض و تل آویو توصیف کردند.

روز جهانی ابراز همبستگی با مردم فلسطین بیست و نهم نوامبر هر سال مطابق با قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد مربوط به دسامبر سال ۱۹۷۷ برگزار می‌شود.

این روز به این دلیل انتخاب شد که در این تاریخ در سال ۱۹۴۷ مجمع عمومی سازمان ملل طرح تقسیم فلسطین را که یکی از مهمترین اسناد مرتبط با حل و فصل موضوع فلسطین و رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود، تصویب کرد. در این طرح، ایجاد دو دولت در سرزمین فلسطین و یک رژیم بین‌المللی ویژه برای شهر قدس پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی عربستان سعودی مسئله فلسطین عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۱۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوه نلسون ماندلا: اراده فلسطینی‌ها الهام بخش ماست

«نکوسی زولیولیله ماندلا» و نماینده مجلس آفریقای جنوبی و نوه نلسون ماندلا رهبر سابق آفریقای جنوبی که به منظور گفت‌وگو درباره موضوع فلسطین و تحولات تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از ۷ اکتبر (۱۵مهر) به استانبول سفر کرده است، افزود:‌ مساله فلسطین در قلب شهروندان جمهوری آفریقای جنوبی قرار داشته و دارد.

وی افزود: نلسون ماندلا پدربزرگ من که بنیانگذار دموکراسی در آفریقای جنوبی است در سفرهای خود به غزه در سال های ۱۹۹۵ و ۱۹۹۷ گفت که آزادی مردم آفریقای جنوبی بدون آزادی مردم فلسطین کامل نخواهد شد.

نکوسی ماندلا ادامه داد: نلسون ماندلا این تعهد را به فلسطینی ها داد و به همین دلیل ما در آفریقای جنوبی به دفاع از مسائلی که او نمایندگی و از آن دفاع می کرد، ادامه می دهیم.

وی افزود: نلسون ماندلا همبستگی و حمایت از مبارزات مردم فلسطین علیه اشغالگران را بزرگ‌ترین مسئله اخلاقی زمان ما می‌دانست.

ماندلا به اهمیت طرح بین المللی «ناوگان آزادی» که قرار است کمک های بشردوستانه را از ترکیه به غزه منتقل کند، اشاره کرد و افزود: «ناوگان آزادی» حرکتی در راستای اجرای تصمیم دیوان بین المللی دادگستری است که بر اساس آن کمک‌های بشردوستانه باید کاملا آزادانه وارد غزه شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ / دلار‌های نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟
  • نوه نلسون ماندلا: اراده فلسطینی‌ها الهام بخش ماست
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد