Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از فدراسیون فوتبال، صفی‌الله فغانپور مسوول حقوقی فدراسیون درباره اظهارات مطرح‌شده پیرامون حضور اعضای فعلی هیات رییسه فدراسیون در انتخابات آتی عنوان کرد: فدراسیون فوتبال مطابق اساسنامه جدید که به تایید فیفا و تصویب مجمع فدراسیون رسیده عمل خواهد کرد. مطابق بند یک ماده یک اساسنامه، فدراسیون موسسه‌ای مستقل و دارای شخصیت حقوقی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بند یک ماده ۳۴ اساسنامه جدید هم آمده که هیات رییسه فدراسیون باید حداقل ۹ جلسه در سال برگزار کند.

وی ادامه داد: در اساسنامه جدید، شرایط انتخابات و انتخاب‌شوندگان برای عضویت در هیات رییسه مشخص شده که شرایط سنی از اساسنامه حذف شده و هر فردی در هر سنی می‌تواند داوطلب هیات رییسه یا ریاست فدراسیون شود. ضمن احترام به قوانین کشور و تبعیت از آن، مطابق ماده ۷۱ اساسنامه جدید درآمدهای فدراسیون در آن تعریف شده و هیچ بودجه دولتی در آن پیش‌بینی نشده و در صورت کمک دولت یا هر سازمان و نهاد دیگری در بند ۵ ماده مذکور به عنوان کمک‌های بلاعوض پیش‌بینی شده است‌.

فغانپور ادامه داد: از سوی دیگر برخی گفته‌اند هشت عضو فعلی هیات رییسه فدراسیون نمی‌توانند در انتخابات آتی شرکت کنند که این اظهار نظر جای تعجب دارد. قانون تکلیف همه را مشخص کرده است. هیچ شخصی فراتر از قانون نیست و کسی نمی تواند دیگری را از حقوق اجتماعی و حق شهروندی محروم کند و شرکت در انتخابات چه برای انتخاب‌شوندگان و چه برای انتخاب‌کنندگان یکی از حقوق اجتماعی است و ملاک حضور اساسنامه جدید است.

مسوول حقوقی فدراسیون همچنین گفت: هیات رییسه فدراسیون فوتبال هیچ اهمال یا فسادی در قرارداد با مارک ویلموتس سرمربی پیشین تیم ملی مرتکب نشده و به همین دلیل برای حضور اعضا هیات رییسه در انتخابات هیچ منع قانونی وجود ندارد.

فغانپور تصریح کرد: مطابق ماده ۶۱ اساسنامه فدراسیون، کمیته‌های انتخاباتی بدوی و استیناف پس از تصویب اساسنامه جدید شروع به فعالیت کردند و مطابق قوانین و دستورالعمل‌های تصویب‌شده پس از شروع ثبت نام داوطلبان، به صلاحیت‌ها رسیدگی خواهند کرد. امیدوارم همه کمک کنند تا انتخابات فدراسیون فوتبال در فضای آرام و به شکل و قانونمند و پویا برگزار شود.

برچسب‌ها اساسنامه انتخابات فدراسیون والیبال فدراسیون فوتبال ایران فیفا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اساسنامه انتخابات فدراسیون والیبال فدراسیون فوتبال ایران فیفا اساسنامه انتخابات فدراسیون والیبال فدراسیون فوتبال ایران فیفا اخبار کنکور هیات رییسه فدراسیون فدراسیون فوتبال اساسنامه جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۲۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمید رسایی: هیات رییسه مجلس باید امکانات ابتدایی مانند خانه و خودرو برای نمایندگان فراهم کند

حمید رسایی، منتخب مجلس دوازدهم در کانال شخصی اش در شبکه اجتماعی ایتا نوشت: هیات رییسه، هر کس که باشد، موظف است امکانات ابتدایی مثل دفتر، وسیله نقلیه، عوامل دفتر، محل اسکان برای منتخبان که از شهرستان‌ها به تهران می‌آیند و... را برای ایفای وظیفه نمایندگی منتخبان فراهم کند.

وی افزود: خصوصا که برخی منتخبان (به ویژه کسانی که در حال حاضر نماینده نیستند) برای حفظ استقلال خود و عدم وابستگی به کانون‌های ثروت، در ایام انتخابات بخشی از سرمایه شخصی‌شان را هزینه کرده‌اند و حتما به این امکانات نیاز دارند.

دیگر خبرها

  • رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • ابقای اعضای فعلی هیات‌مدیره به‌پرداخت ملت
  • حمید رسایی: هیات رییسه مجلس باید امکانات ابتدایی مانند خانه و خودرو برای نمایندگان فراهم کند
  • محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیئت علمی لغو شد
  • محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی لغو شد
  • یک ایرانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • محسن رضوانی عضو هیات رییسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا معرفی شد
  • مجوز برگزاری مجمع انتخاباتی دوومیدانی صادر شد
  • راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه