Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-04@01:59:48 GMT

علت وقوع تصادفات در تهران

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۸۲۰۸۵

علت وقوع تصادفات در تهران

سرهنگ رابعه جوانبخت کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه تلویزیونی« شهر امن» درباره علت وقوع تصادفات اظهار داشت: سه عامل انسان، راه و وسیله نقلیه سه‌ضلع وقوع تصادفات بوده و جدای از این عوامل وضعیت جوی و شرایط آب وهوایی آنقدر قابل اهمیت هست که بعد از این سه عامل در ضلع چهارم قرار می‌گیرد. 

وی گفت: وضعیت جوی و شرایط آب‌وهوایی تاثیر بسزایی در رانندگی راننده داشته و تصمیمات وی را تحت تاثیر قرار می دهد به همین خاطر از اهمیت خاصی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در شرایط جوی و بارندگی و آب  و هوایی خاص علت‌های تصادفات تغییر پیدا می‌کند.

سرهنگ جوانبخت گفت: بحث دیدن و دیده شدن در شرایط جوی حایز اهمیت است چراکه در یک روز بارانی و برفی مهم ترین عامل این است که خودروهای مقابل را ببینید و دید خوبی نسبت به اطراف خود داشته باشید؛ دید کافی و خوب دیدن به راننده کمک می‌کند که در زمان مناسب در برخورد با هر اتفاقی تصمیم خوب گرفته و عکس العمل مناسب را اتخاذ کند. 

وی افزود:عامل بعدی دید، دیده شدن شما توسط دیگر رانندگان است که وضعیت خودروی شما در روزهای بارانی باید به گونه‌ای باشد که دیگر رانندگان هم حضور شما را متوجه بشوند و بدانند که شما حضور دارید که این قضیه در تصمیم گیری‌های آنها بسیار مهم است چرا که اگر شما در نقطه ای قرار بگیرید که دیگران متوجه نشوند و چراغ های شما خاموش باشد و دید کافی وجود نداشته باشد در زمان مناسب نمی توانند عکس العمل خوب از خود نشان داده و عامل خیلی از تصادفات می شود.

کارشناس پلیس راهور گفت: در زمان وقوع بارش‌ها و وضعیت جوی بزرگراه‌هایی که شیب زیادی دارند بخاطر آبگرفتگی و سطوح صیقلی و گل ولایی که با ذرات آسفالت ترکیب می شوند سطحی صاف  و صیقلی ایجاد می کند که متاسفانه خیلی رانندگان نمی‌توانند خودروهای خود را کنترل نموده و باعث سر خوردن وسیله نقلیه آنها می گردد. 

سرهنگ جوانبخت ادامه داد: بزرگراه‌هایی که شیب زیادی دارند همچون اتوبان امام علی ( ع ) ، بزرگراه باقری و بزرگراه بابایی در هنگام بارش ها شاهد تصادفات زنجیره ای در آنها هستیم که بیشتر این تصادفات به علت عدم رعایت فاصله طولی شکل می گیرد.

وی در همین خصوص به رانندگان توصیه کرد که شیشه های خودروی خود را همیشه تمیز نگه دارند تا دید کافی و خوبی به بیرون داشته باشند چراکه شیشه های کثیف باعث عدم دید کافی و بروز تصادف می‌شود؛ همچنین رانندگان باید سرعت مجاز و مطمئنه را رعایت کنند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: تصادفات رانندگی تصادفات تصادفات پلیس راهور تهران علت وقوع تصادفات دید کافی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۲۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل در روند اجرای بزرگراه شهید شوشتری ظرف ۱۰ روز آینده

 امیر شهرابی فراهانی شهردار منطقه در جریان این بازدید از محدوده خیابان رحیمی، سرای محله فیروزه و دوربرگردان سوم خرداد بازدید کرد و گفت: از عوامل خدمات شهری، ترافیک و عمران می‌خواهم که در روز‌های آینده با حذف موانع و زوائد ترافیکی موجود در خیابان‌ها موجب سهولت تردد در محدوده منطقه شوند.

شهردار منطقه ۱۴ با تاکید بر کاهش بار ترافیکی افزود: لازم است ظرف یک هفته، با حداکثر ۱۰ روز آینده مسیر مسدود در بزرگراه شهید شوشتری حدفاصل اتوبان بسیج_محلاتی و پل ابوذر بازگشایی و مسیر تردد شهروندان همواره شده و از بار ترافیکی شرق منطقه کاسته شود.

شهردار منطقه در حاشیه این بازدید با بیان آنکه طرح احداث آزاد راه شهید شوشتری به عنوان تثبیت کننده حریم نهایی شرق تهران شامل احداث بزرگراهی شمالی-جنوبی در منتهی الیه شرق تهران است و بزرگراه امام رضا (ع) در جنوب شرق پایتخت را به بزرگراه شهید یاسینی در شمال شرق تهران متصل می‌کند، یادآور شد: طول این معبر بزرگراهی کمربندی بالغ بر ۱۵ کیلومتر در دو مسیر رفت و برگشت به عرض پوسته تا ۷۶متر است که هر مسیر شامل ۳خط عبور بوده و در میانه مسیر از طریق تقاطع غیر هم سطح به بزرگراه شهید محلاتی متصل می‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل اهمیت این بزرگراه به عنوان کمربندی شرقی تهران و محور کمکی بزرگراه بسیج و نقش اساسی آن در هدایت ترافیک ترانزیتی برون شهری به خارج از شهر تهران و کاهش بار ترافیک در معابر شرقی، مدیریت شهری بر آن شد تا روند احداث این بزرگراه به عنوان یکی از اولویت‌های عمرانی از مسیر و محدوده منطقه تسهیل یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • تصادفات تهران در هفته گذشته
  • تشکیل کارگروه مشترک پلیس و شهرداری، برای رفع نواقص نقاط پرتصادف تهران
  • آخرین وضعیت معابر پایتخت در روز پنجشنبه
  • تصادفات نیازمند کروکی/ آنچه رانندگان باید بدانند
  • تصادف مرگبار رونیز و پژو ۲۰۶ در این بزرگراه تهران/ برخورد خونین کامیونت‌ها
  • تصادف مرگبار رونیز و پژو ۲۰۶ در بزرگراه شیخ‌فضل‌الله/ برخورد خونین کامیونت‌ها
  • ارائه خدمات مشاوره و مددکاری رایگان به رانندگان تاکسی و خانواده هایشان
  • تسهیل در روند اجرای بزرگراه شهید شوشتری ظرف ۱۰ روز آینده
  • ضرورت صدور کارت شهری برای رانندگان حوزه اتوبوسرانی تهران
  • ضرورت صدور کارت شهری برای رانندگان حوزه اتوبوسرانی