Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعمال محدودیت های کرونایی و همراهی مردم نقش مهمی در کنترل بیماری کرونا دارد.

خبرگزاری شبستان _ لرستان؛ بیماری کووید 19 یک سالی است که خواب آرام را از چشمان بشریت ربوده است.

 

ویروس منحوسی با رفتارهای ناشناخته که از آن به عنوان موج جدید کرونا تعبییر می شود و در فصل های مختلف سال شیوع های خاص خود را برای شیوع این بیماری به کار برده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

روزانه افراد زیادی فارغ از سن، جنسیت، فقیر غنی در دام این بیماری گرفتار می شوند و در این بیماری افرادی تحمل رنج ناشی از این بیماری را نداشته و تسلیم مرگ می شوند.

 

با شروع فصل پاییز و افزایش شیوع بیماری کرونا، همچون ماه های بهمن و اسفند سال 98 مسئولان به فکر اعمال محدودیت ها برای کنترل این بیماری افتادند و برنامه های مختلفی در این راستا اعمال شد.

 

 

تعطیلی دو هفته ای همه کسب و کارها و خانه نشین شدن مردم در طول این دوهفته، طبق آمار وزارت بهداشت در شبانه روز گذشته، این روزها آمار شیوع بیماری کرونا در بسیاری از مناطق از وضعیت قرمز به وضعیت نارنجی تغییر یافته است.

 

این تغییر روند به رغم سرد شدن هوا، نشان از اهمیت کنترل بیماری توسط مردم دارد، به نظر می رسد رعایت فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز از حضور در اجتماعات، در خانه ماندن حداکثری و استفاده از ماسک مهم ترین راه در امان ماندن از این ویروس منحوس است.

 

کاهش ورودی بیماران کرونایی به بیمارستان های لرستان

 

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی طی دو هفته اخیر، اظهار داشت: این درکاهش ورودی به بیمارستان‌ها و تعداد بیماران کرونایی بستری شده،  نقش مهمی داشته است.

 

«مریم کوشکی» بیان کرد: از شیوع ویروس کرونا تاکنون از  ۱۴۴ هزار و ۱۱۷ نمونه ارسالی به آزمایشگاه در این استان ، ۱۴۳ هزار و ۱۹ مورد پاسخ داده شده که ۵۵ هزار و ۹۶۸ مورد از این نمونه‌ها مثبت بوده است.

 

وی با اشاره به میزان مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در استان لرستان، افزود: متأسفانه یکهزار و ۱۴۶ نفر نیز به علت این بیماری در استان جان خود را از دست داده‌اند.

 

کوشکی با بیان اینکه تعداد بیماران بستری شده در بیمارستان های لرستان طی دوهفته اخیر کاهش داشته است، اذعان داشت: تعداد بستری‌های مشکوک به کرونا و همچنین قطعی از نزدیک به هزار نفر به ۶۳۰ نفر در حال حاضر کاهش یافته است.

 

وی خاطرنشان کرد: طی 2 هفته اخیر آمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های استان لرستان حدود ۳۵۰ مورد کاهش داشته است.

 

دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان در ادامه با اشاره به اجرای طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی، افزود: در قالب این طرح بستر حمایت از نیازمندان، اقشار آسیب دیده از کرونا و بیماران کرونایی فراهم شده است.

 

کوشکی همچنین با اشاره به نقش طرح شهید سلیمانی در کنترل بیماری کرونا، اظهار کرد: تاکنون در قالب این طرح یک‌هزار و ۴۷۶ شهروند مشکوک به کرونا نیز شناسایی شده اند.

 

وی خاطرنشان کرد: افراد مشکوک به بیماری کرونا با نظارت مراکز بهداشت محلات مراحل قرنطینه در منزل را طی می‌کنند.

 

طرح جامع کنترل اجتماعی در لرستان  با همکاری خوب مردم در حال انجام است

 

 

معاون سیاسی و امنیتی استانداری لرستان هم در این زمینه اظهار داشت: خوشبختانه  همکاری مردم در رعایت پروتکل های  بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به خوبی نمایان است و طرح جامع کنترل اجتماعی در لرستان  بخوبی در حال انجام است.

 

« محمود ثمینی»  با بیان تقدیر از عموم مردم بابت رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و منع ترددها و تعطیلی واحدهای صنفی، افزود: همکاری مردم در رعایت دستورالعمل‌ها به خوبی نمایان است و خوشبختانه با رعایت بسیار خوبی که در زمینه‌های مذکور توسط مردم  انجام شده ،طرح جامع کنترل اجتماعی در لرستان بخوبی در حال انجام است.

 

 جانشین رئیس ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا  با اشاره به لزوم استمرار رعایت و همکاری مردم گفت: مردم در ایام باقیمانده همچنان رعایت کرده و همان شرایط را حفظ کنند و خیلی امیدوار هستیم که هفته آینده خبرهای بهتری داشته باشیم. 

 

دکتر ثمینی افزود: با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، مردم در مراجعه به دستگاه‌های دولتی از کارت ملی و شناسه ملی استفاده کنند در غیر اینصورت از ورود آنان به دستگاه‌های دولتی و ارائه خدمات ممانعت به عمل خواهد آمد.  

 

وی تصریح کرد: در آینده با گسترش خدمات الکترونیکی دولت در مراکز تجمع مانند پاساژها و اماکن پر ازدحام نیز با تهیه زیرساخت‌های لازم این طرح اجرایی خواهد شد و با این روش مشخص خواهد شد که فرد مورد نظر به بیماری مبتلا هست یا خیر ؟ و از ورود آنها جلوگیری بعمل خواهد آمد. 

 

وی خاطر نشان کرد: این طرح همچنین در مراکز پر تردد مانند فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های قطار و حمل و نقل عمومی شهری و برون شهری نیز انجام خواهد پذیرفت. 

 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان به تغییر رفتاری مردم اشاره کرد و گفت خصوصا در هفته اخیر این موضوع به خوبی نشان داده شده است به طوری که تردد ها از ساعت ۲۱ شب تا ۴ بامداد به شدت کاهش یافته  و همچنین عدم ورود خودروهای شخصی با پلاک غیر بومی خوشبختانه کنترل شده و کاهش یافته است و این عوامل در مجموع باعث خواهد شد که آمار مبتلایان به کرونا با شدت بیشتری کاهش  یافته و وضعیت استان لرستان از نظر بیماری بهتر شود.

 

 

 

در پی محدودیت های کرونایی اعمال شده وضعیت استان لرستان از وضعیت قرمز در هفته های گذشته به وضعیت نارنجی تغییر یافته است.

 

این در حالی است که  تا هفته جاری، وضعیت شیوع کرونا در بروجرد، خرم آباد و سلسله قرمز و در شهرستان های کوهدشت، رومشکان، پلدختر، چگنی، دلفان، ازنا، الیگودرز و دورود نارنجی بود.

پایان پیام/85

منبع: شبستان

کلیدواژه: کاهش آمار مبتلایان اعمال محدودیت های کرونایی بیماری کرونا محدودیت های کرونایی بیماران کرونایی استان لرستان بیماری کرونا بیمارستان ها محدودیت ها هفته اخیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۲۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF

به گزارش خبرگزاری صدا  و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کشت حلق برای بیماران  CF (اختلال ژنتیکی و ارثی) در بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور (اکبر) انجام می‌شود تا ارزیابی و سنجش بیماری، تشخیص و درمان به موقع صورت پذیرد.

 دکتر رضا وثوقی مقدم افزود: بیماری CF اختلال ژنتیکی و ارثی است که باعث از بین رفتن تنظیم پروتئین‌ها می‌شود.

وی گفت: در نتیجه این بیماری مخاط دستگاه تنفسی، سیستم گوارشی و تناسلی، غلیظ و چسبناک می‌شود و به واسطه چسبناک شدن دیواره مخاط این اندام‌ها مستعد ابتلا به بیماری‌های مختلفی، چون تنفسی هستند، از این رو باید هر دو سه ماه یک بار حتی در صورت نداشتن وجود علائم برای آزمایش کشت حلق مراجعه کنند.

مدیر امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به تلاش برای کاهش هزینه‌های درمان بیماری‌های صعب العلاج افزود: با فراهم شدن امکانات برای آزمایش این بیماران در واحد آزمایشگاه بیمارستان کودکان اکبر، آزمایش کشت حلق انجام و  آنالیز آن از نظر وجود باکتری‌های پاتوژن و آنتی بیوتیک‌های موثر بر آن باکتری‌ها به پزشکان ارائه می‌شود.

 دکتر رضا وثوقی مقدم گفت: در واحد آزمایشگاه بیمارستان اکبر از وجود استادان مجرب و متخصصان میکروب شناسی برای شناسایی و تشخیص و گزارش انتی بیوتیک‌ها به استاندارد‌ترین و اصولی‌ترین استفاده شده است تا بهترین و مفید‌ترین خدمات به بیماران  ارائه شود.

 

ارائه‌ی خدمات درمانی مربوط به بیماران بزرگسال CF به صورت رایگان در بیمارستان قائم (عج)

فوق تخصص بیماری‌های ریوی و استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به انجام درمان‌های رایگان مربوط به بیماری CF  اطفال در بیمارستان اکبر گفت: این خدمات درمانی رایگان اکنون به بیماران بزرگسال CF در بیمارستان قائم (عج) هم ارائه می شود.

دکتر داوود عطاران گفت: خوشبختانه با اقدامات تشخیصی و درمانی که به همت همکاران گروه اطفال انجام و در سال‌های اخیر این بیماری خیلی زود تشخیص داده شده است   و در نتیجه طول عمر این بیماران در حال حاضر افزایش یافته است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: در گذشته بسیاری از بیماران CF به دوران بلوغ نمیرسیدند، اما با اقدامات درمانی که در طی دو دهه گذشته برای این بیماران انجام شده، آنها کم کم به سن بلوغ رسیدند.

دکتر عطاران همچنین تاکید کرد: با توجه به اینکه بیماران بزرگسال  دو - سه سالی است که از دوره کودکی به دوره بزرگسالی و بلوغ رسیده‌اند کهمه متخصصان داخلی لازم است که آگاهی کافی از این بیماری را پیدا کنند و در مواجهه با این بیماران اقدامات تشخیصی و درمانی را داشته باشند.

وی گفت:  در دانشگاه علوم پزشکی مشهد امکان پیوند ریه فراهم شده و درمانگاه پیوند ریه دانشگاه کهدر  دوران کرونا معلق شده بود، در بیمارستان امام رضا (ع) فعال شده است و ما می‌توانیم برای بیمارانی که اندیکاسیون پیوند ریه دارند به آنجا ارجاع دهیم

دیگر خبرها

  • جذب ۱۱۰۰ میلیارد ریال برای بیماران خاص و صعب العلاج در کرمانشاه
  • اعتراض شماری از مسوولان فنی و کنترل کیفی کارخانه های مواد غذایی
  • چه کنیم آلزایمر نگیریم؟
  • همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی: کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر به دلیل تزریق است اما این روش جواب نمی دهد / دولت از مردم عذرخواهی کند
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • مسئله مردم نرخ رشد نقدینگی نیست، مردم تورم را می‌بینند
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس