Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسوی با بیان اینکه وضعیت آبادان در بارندگی اخیر به مراتب از سایر شهرهای استان بهتر بود گفت: این منطقی نيست كه انتظار داشته باشيم شبكه فاضلاب، بارندگی ها و آبگرفتگی ها را دفع كند.

«سید زین العابدین موسوی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با اشاره به بارندگی اخیر در شهرستان آبادان اظهار کرد: با توجه به اینکه در جغرافیای این شهرستان و شهرهای تابعه طی روزهای اخیر بیش از ۱۶۰ میلیمتر بارش را شاهد بودیم، با اقدامات پیشگیرانه اجازه ندادیم لااقل آب وارد منازل مردم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان وضعیت این شهرستان را نسبت به شهرهای دیگر استان بهتر ارزیابی کرد و افزود: وضعیت آبادان در مقایسه به سایر شهرهای استان خوزستان كه درگير بارش باران و آبگرفتگی معابر و خیابان ها بودند بسیار بهتر است اما با این حال از وضعیت دفع آب های سطحی آبادان راضی نیستم، لذا دستگاه های متولی باید هرچه سریع تر نسبت به ترمیم حداکثری نقاط آسیب پذیر اقدامات لازم را انجام دهند تا هنگام بارندگی در معابری همچون کوی ذوالفقاری، کوی وليعصر، لاله ها، اميری و دیگر نقاط شهر شاهد تراكم آب در خيابان ها و زحمت شهروندان برای تردد نباشیم.

 

وی تصریح کرد: اینکه توقع داشته باشیم پس از بارندگی‌ های پر حجم در برخی از مناطق آبادان مثل ۳۰ متری و ۴۰ متری کوی ذوالفقاری، کوی ولیعصر، هزاری ها و دویستی ها، مرکز شهر امیری و مناطقی از این دست آبگرفتگی نداشته باشیم، با توجه به ميراث به جای مانده از دهه های گذشته و بسترهای ايجاد شده كد ارتفاعی غلط اين مناطق قابل قبول نیست؛ چراکه اساس اين مناطق بايد با كد جديد ارتفاعی تعريف شوند.

 

موسوی با بیان اینکه سالیان سال است هیچ گونه کار اساسی در این مناطق از نظر بالا آوردن ارتفاع خيابان ها صورت نگرفته اضافه کرد: شهرداری حتی اقدامات اساسی در ايجاد اصولی كانال های دفع آب های سطحی را انجام نداده، اما می پذیریم که با لایروبی مستمر و بهتر و همچنین ترمیم نقاط آسیب پذیر می توانیم نتایج بهتری را کسب کنیم.

 

وی ماموریت و ظرفیت شبكه فاضلاب آبادان را صرفا دفع فاضلاب های مسكونی، تجاری و اداری دانست و ابراز کرد: این منطقی نيست كه انتظار داشته باشيم شبكه فاضلاب، بارندگی ها و آبگرفتگی ها را دفع كند.

 

فرماندار ویژه آبادان برداشتن درب منهول های فاضلاب را غیراصولی خواند و اذعان کرد: وقتی دفع بارندگی را از شبكه فاضلاب انتظار داشته باشيم آنگاه بايد شاهد پس زدن فاضلاب در خانه های مردم باشيم لذا باید گذاشت تا فاضلاب كار عادی خودش را انجام دهد چراکه ظرفيتش در همين حد است و وظيفه شهرداری دفع آب های سطحی از طريق كانال های سطحی است نه از طريق فاضلاب.

 

وی ادامه داد: در روزهای گذشته هر جا آبگرفتگی وجود داشت، ستاد بحران و دستگاهای خدمات رسان با تمام تلاش با استقرار پمپ های مکنده نسبت به دفع آب های سطحی اقدام کردند.

 

موسوی به برخی ناهماهنگی‌ها میان ادارات در خصوص حفاری‌های ترمیمی اشاره کرد و گفت: حتی یک حفاری در سطح شهر آبادان فعلا نبايد انجام شود به جز در مواردی كه به وضعيت کنونی كمک بيشتری كند؛ در اين صورت نیز باید هماهنگی لازم بين ادارات و دستگاه‌هایی که در زیرِ زمین تاسیسات زیربنایی و عمرانی دارند صورت بگیرد. 

 

وی با تاکید بر لزوم هماهنگی تمام دستگاه‌های خدمات رسان از جمله آبفا، شهرداری، مخابرات، اداره گاز و اداره برق خاطر نشان کرد: نباید با سهل انگاری و حفاری های غیرکارشناسی به تاسیسات بیت المال آسیب بزنیم.

 

رئیس ستاد مدیرت بحران شهرستان آبادان از آماده باش کامل ارکان این ستاد خبر داد و اذعان کرد: تمام ارکان ستاد مدیریت بحران شهرستان آبادان در این ایام در آماده باش کامل و آماده خدمت به شهروندان عزیز هستند.

 

پایان پیام/660

منبع: شبستان

کلیدواژه: دفع فاضلاب خبرگزاری شبستان خوزستان دفع آب های سطحی حفاری منطقه آزاد اروند آبفا آبگرفتگی بارندگی بارش باران شهرداری دفع آب های سطحی شبکه فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۲۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش متوسط بارندگی استان فارس در سامانه بارشی اخیر

ایسنا/فارس مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای فارس با ترسیم سیمای استان فارس در بارندگی اخیر از بروز پدیده بهاران پربارش در این استان خبر داد و گفت: تا امروز، ۷ اردیبهشت نزدیک ۹ میلی‌متر بارش تجمعی در سطح استان نازل شد و در مجموع از ابتدای سال آبی جاری تاکنون بخ‌طور متوسط، ۲۰۳ میلی‌متر باران در فارس باریده است.

سیاوش بهروز امروز، ۷ اردیبهشت در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: بارندگی‌های بهاری چهره کم آبی امسال را کمی ترمیم کرد و مجموع حجم آب پشت سدهای در حال بهره‌برداری استان را به ۴۰ درصد رساند.

وی افزود: میزان اختلاف بارندگی استان فارس با بارش بلند مدت مشابه یعنی میانگین ۵۵ ساله حدود ۳۰ درصد کاهش دارد.

مدیر مطالعات پایه منابع شرکت آب منطقه‌ای فارس با اشاره به میزان ثبت بارندگی در ایستگاه‌های مختلف گفت: بیشترین بارش طی جبهه بارندگی اخیر که شروع آن از ۳۱ فروردین ماه ثبت شده به ترتیب در شیراز با ۳۶ میلی‌متر، سوریان با ۳۳ میلی‌متر ، صفاشهر با ۲۸.۵ میلی‌متر و اقلید با ۲۸ میلی‌متر بوده است. 

وی اضافه کرد: بعدازظهر چهارشنبه گذشته بارش‌های رگباری و نقطه‌ای در مناطق مرکزی و شرقی استان فارس رخ داد که منجر به سیلابی شدن رودخانه‌های این مناطق شده است. از جمله بارش شدید در شهر شیراز به میزان ۳۶ میلی‌متر طی ساعات ۱۳ تا ۱۷ ثبت شد که منجر به آبگرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن رودخانه خشک شیراز شد. 

بهروز ادامه داد: هر چند لطف خداوند شامل بندگانش شده است و بهبودی نسبی با نزول رحمت الهی شامل حال مردم شده است، لیکن تاکنون تنها ۷۰ درصد از میانگین بلند مدت بارندگی استان محقق شده است لذا صرفه‌جویی در کلیه بخش‌های مصرفی آب شامل شرب و بهداشت، صنعت و خدمات و به‌خصوص کشاورزی توصیه می‌شود.

به گزارش ایسنا، سال آبی از آغاز مهرماه هر سال تا پایان شهریورماه سال بعد است و امید می رود با یاری خداوند منان چند ماه باقی‌مانده تا سال آبی جاری میانگین بارش استان بالاتر برود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور
  • افزایش میزان فرونشست‌های زمین همزمان تشدید بارندگی‌ها
  • کاشی، استاد دانشگاه: این تحلیل که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ این وضعیت همه را می ترساند/ جامعه دارد خودش را به نحو تازه ای، تعریف می کند/ ما در یک نقطه آغاز قرار داریم؛ این نقطه آغاز به مراتب رادیکال تر و مهم تر از عصر مشروطه است
  • افزایش متوسط بارندگی استان فارس در سامانه بارشی اخیر
  • مصائب شیراز پس از باران (+ عکس)
  • مصائب شیراز پس از باران / تصاویر
  • مصائب شیراز پس از باران
  • برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران
  • آبگرفتگی ۱۰ مسکن در سوادکوه/ ۷ سردهنه در بابل آسیب دید
  • خدمت‌رسانی گروه‌های جهادگر بسیج در پی آبگرفتگی مناطق شیراز