Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@09:05:12 GMT

تغییر رنگ کرونا در قم/ مردم همچنان مراقب باشند

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۸۲۶۸۹

تغییر رنگ کرونا در قم/ مردم همچنان مراقب باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمدرضا قدیر که امروز در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان سخن می گفت، با اشاره به روند نزولی ابتلا، بستری و مرگ و میر کرونایی در استان اظهار کرد: البته کاهش روند ابتلا همواره به کاهش تعداد بستری ها و فوتی های کرونایی نیز می انجامد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه میزان مثبت بودن تست های ابتلا به کرونا نیز در استان و در هفته های اخیر از 70 درصد به 30 درصد کاهش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین با اشاره به ضرورت تداوم فرهنگ سازی و اقناع سازی عمومی در مبارزه با کرونا خاطر نشان کرد: مردم بدانند که عُمده مرگ و میر کرونایی در استان مربوط به افراد با سن بیشتر از 70 سال و همچنین بیماران زمینه ای است، از این رو صیانت بیشتر از این افراد توسط مردم و خانواده ها امری لازم و ضروری است.

قدیر سپس به اهمیت طرح محله محور شهید سلیمانی اشاره و اضافه کرد: این طرح به دنبال آن است تا بیماریابی های کرونا دقت و سرعت بیشتری پیدا کند.

وی تصریح کرد: تردیدی نیست که امروزه باید خاکزیر نخست کرونا یعنی پیشگیری و بیماریابی را فعال تر از قبل دنبال کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: رتبه کرونایی قم در بین استان های کشور به رتبه 24 کاهش یافته و وضعیت از حالت قرمز به نارنجی درآمده است، اما همچنان باید توجه داشت که این امر شکننده است و نیاز به مراقبت و صیانت دارد.

قدیر چالش امروز استان را در فعالیت بخش هایی مانند روزبازارها، دامشهر و آرامستان ها دانست و نظارت جدی تر دستگاه های نظارتی را  برای عمل به قوانین و رعایت دقیق شیوه نامه های بهداشتی خواستار شد.

انتهای پیام/78027

منبع: فارس

کلیدواژه: استان قم دانشگاه علوم پزشکی وضعیت نارنجی کاهش بستری و فوتی کرونایی شیوه نامه های بهداشتی پیشگیری بیماریابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۲۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یک گزارش درباره درصد تغییرات قیمت اقلام خوراکی منتشر شد.

طبق گزارش موسسه بامداد، براساس داده‌های مرکز آمار نسبت به فروردین ۱۳۹۶ پیاز با رشد قیمت ۱۵۹۸ درصدی بیشترین افزایش قیمت را داشته و گوشت قرمز (گوسفند و گوساله) با ۱۵۴۰ درصد افزایش در رده بعدی قرار داد.

بنا به این گزارش، انواع روغن خوراکی که در سال ۱۴۰۱ با آزادسازی قیمت‌ها بیشترین جهش قیمت را داشتند حالا با کاهش قیمت‌های جهانی، حتی کاهش قیمت نیز داشته‌اند.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899721

دیگر خبرها

  • نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • نرخ بهره بین بانکی تغییر کرد + جزییات
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری در پی بارندگی‌های بهاری
  • مراقب باشید/ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • اصولگرایانِ منتقد «گشت ارشاد»، تغییر موضع داده اند؟ /دولت رئیسی همچنان مدافع رویکردهای تند و سلبی در موضوع حجاب
  • داروی اوزمپیک شخصیت افراد را تغییر می‌دهد؟
  • قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران