Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،  سید علی موسوی ، سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: گیلان تنها استان تولید کننده پاچ باقلا در کشور است و در پاییز امسال ۲۹ هزار تن پیله‌تر پاچ باقلا از ۷ هزار و ۲۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان برداشت شد.

او ابا بیان اینکه در کشت پاییزه ۲۴ هزار بهره بردار با برداشت این مقدار محصول ۴۳۰ میلیارد تومان درآمد کسب کردند، افزود: ۴۰ هزار بهره بردار گیلانی در ۲ فصل پاییز و بهار از ۱۱ هزار و ۸۰۰ هکتار زمین کشاورزی ۴۸ هزار تن پیله‌تر پاچ باقلا برداشت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه سالانه ۶۰۰ میلیارد تومان درآمد از برداشت پاچ باقلا عاید کشاورزان می‌شود ، گفت: شهرستان‌های رشت، تالش و آستانه اشرفیه عمده مناطق تولید این محصول در گیلان هستند.

سید علی موسوی با اشاره به اینکه کشت پاچ باقلا نقش مهمی در تامین پروتئین گیاهی و اصلاح و تثبیت ازت خاک دارد، تصریح کرد:کشت پاچ باقلای پاییزی از شهریور آغاز و نیمه مهرماه برداشت می‌شود و کشت بهاره هم از فروردین آغاز و خرداد ماه برداشت می‌شود.

 

انتهای پیام/م.ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی برداشت محصول پاچ باقلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۲۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم

 

 

 

علی محمد ملا تقی، رئیس اداره باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت:همزمان با برداشت گل محمدی در سراسر کشور برداشت این محصول در قم نیز در آغاز شده است.

وی با بیان اینکه میانگین برداشت گل محمدی در کشور ۲.۲ تن در هکتار است، گفت: در سال گذشته کشاورزان ما به میانگین عملکرد حدود ۲.۵ تن در هکتار دست یافتند که با توجه به شرایط خوب اقلیمی در سال جاری و اقدامات اصلاحی از جمله تغذیه و هرس به موقع بوته‌های گل محمدی در قم، پیش بینی می‌کنیم میانگین عملکرد استان ۳ تن در هکتار باشد. 

ملاتقی با اشاره به  پیش‌بینی برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم افزود:در حال حاضر ۲۸۶ هکتار از اراضی کشاورزی استان قم زیر کشت گل محمدی است که به دلیل محدود بودن صنایع مکمل در زمینه گلاب گیری و سایر فرآورده‌های گل محمدی گل‌های برداشت شده از سطح استان به صورت خام فروشی به دیگر استان‌ها به ویژه شهر کاشان ارسال می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • برداشت گل گاو زبان در گیلان
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • برداشت جو قصیل در قم
  • کشت آزمایشی جو قصیل در قم به برداشت رسید
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان