Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید شیرانی روز چهارشنبه در نشست ستاد استانی مقابله با شیوع کرونا افزود: اعمال محدودیت‌ها آذرماه با آثار و دستاوردهای مثبتی در استان همراه بوده است، به این صورت که در هفته‌های پایانی آبان ماه شاهد رشد فزاینده کرونا در استان بودیم اما در روزهای اخیر شیب صعودی متوقف شده است و شیب شیوع روند نزولی به خود گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به تغییر وضعیت برخی شهرستان‌های استان از وضعیت قرمز به نارنجی، تصریح کرد: با تاثیر محدودیت‌های کرونایی در استان، هم‌اینک شهرستان‌های شهرکرد، فارسان، بروجن، لردگان، خانمیرزا و اردل در وضعیت نارنجی، شهرستانهای کوهرنگ و بن در وضعیت زرد و شهرستان‌های کیار و سامان در وضعیت قرمز قرار گرفتند.

شیرانی به ترتیب شهرستان‌های کیار، فارسان، شهرکرد، سامان، بروجن، اردل، لردگان، خانمیرزا، بن و کوهرنگ را دارای بیشترین شیوع کرونا به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت اعلام کرد و گفت: اگر چه محدودیت‌های ۲ هفته‌ای آذرماه برای چهار شهرستان قرمز استان تا روز شنبه ۱۶ آذر ادامه دارد اما برای شهرستان‌های سامان و کیار که به تازگی قرمز اعلام شده‌اند محدودیت‌ها از روز ۱۲ آذرماه شروع می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری از انجام ۵۴ هزار و ۷۶۴ نمونه‌گیری از بیماران بستری و سرپایی استان از ابتدای شیوع تاکنون خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۰ هزار و ۴۰۴ مورد مثبت بوده است و ۶۳۸ نفر نیز جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس از دست دادند.

شیرانی درصد مرگ و میر و درصد بهبودی در استان را به ترتیب سه و ۷۵ درصد اعلام کرد و افزود: این در حالی است که این ۲ نرخ در کشور به ترتیب پنج درصد و ۶۹.۴ درصد است.

وی از ورود تست‌های سریع به استان از روز  سه شنبه یازدهم آذرماه خبر داد و گفت: این تست‌ها در ابتدا به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شیرانی همچنین از اعمال محدودیت‌های جدید هوشمند در استان از روز شنبه خبر داد و افزود: این محدودیت‌های هوشمند و هدفمند به این صورت است که افراد مبتلا به کرونا ایزوله و نزدیکان آنها به مدت یک تا ۲ هفته قرنطینه می‌شوند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

برچسب‌ها ویروس کرونا چهارمحال وبختیاری محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا چهارمحال وبختیاری محدودیت های کرونا ویروس کرونا چهارمحال وبختیاری محدودیت های کرونا اخبار کنکور محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۲۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، رئیس حوزه هنری استان چهارمحال وبختیاری گفت : از ۱۴ اثر حاضر در پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد، ۲ نمایش از آثار تولیدی دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد حوزه هنری استان نیز حضور دارند.

احسان قائدی افزود : پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد به همت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و با مشارکت شرکت سنگ‌آهن بافق از ۱۸تا ۲۱ اردیبهشت‌ در شهرستان بافق استان یزد برگزار خواهد شد.

به گفته وی : نمایش «لیلا» به نویسندگی محمد پورجعفری و کارگردانی فاطمه جعفری از مسجد صاحب الزمان گوجان شهرستان فارسان و نمایش «گیلدا» به نویسندگی علی میرزاعمادی و کارگردانی مرضیه نفر سفیددشتی از مسجد جامع شهر سفید دشت شهرستان بروجن دو اثر راه یافته به این جشنواره هستند.

رئیس حوزه هنری استان گفت : بیش از ۴۵ گروه نمایشی در سراسر استان مورد حمایت دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد حوزه هنری هستند که ۳۳ گروه از این گروه ها در همایش استانی تئاتر بچه های مسجد شرکت کرده اند.

گفتنی است، پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت‌ در شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898999

دیگر خبرها

  • تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار
  • رقابت داوطلبان تجربی در چهارمحال و بختیاری
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • تعیین تکلیف نهضت ملی مسکن در شهرستان کیار تا ماه آینده
  • جایگاه سوم چهارمحال و بختیاری در صدور پرونده‌های الکترونیکی
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • نرخ تورم ماهانه چهارمحال و بختیاری از میانگین کشوری کمتر است
  • ایجاد 13 هزار فرصت شغلی جدید در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی در استان