Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن خان‌جهانی کارگردان مستند سینمایی «A.B.C.D» در گفتگو با خبرنگار مهر درباره برگزاری آنلاین چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» گفت: من با کلیت برگزاری جشنواره به‌صورت آنلاین موافق هستم و امیدوارم مسئولان این رویداد سینمایی از این فرصت به وجود آمده استفاده کافی ببرند یعنی به این صورت نباشد که افراد تا یک سقفی بتوانند به تماشای آثار بنشینند و تعدادی مشخص ورودی برای فیلم‌ها در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چون ما فرصتی برای دیده شدن فیلم‌های مستند نداریم اما حالا این فرصت به وجود آمده و نمایش آنلاین آثار مستند یک اتفاق مهم است. پس باید استفاده حداکثری از این فرصت ببریم. یعنی این فرصت را محدود نکنیم.

وی افزود: حالا که قرار است فیلم‌ها به صورت آنلاین اکران شوند به نظرم بهتر این است که بدون در نظر گرفتن محدودیت، همه بتوانند به آثار دسترسی داشته باشند چون در این صورت فیلم‌ها دیده می‌شوند.

این کارگردان اظهار کرد: به نظرم نباید ترسی از قاچاق فیلم‌ها وجود داشته باشد چون اگر قرار باشد فیلمی قاچاق شود حتی با کاهش تعداد یوزرها هم این اتفاق رخ می‌دهد. پس می‌شود از این فرصت به نفع سینمای مستند استفاده کرد. در جشنواره فیلم کوتاه تهران ترس از قاچاق فیلم‌ها وجود داشت و خیلی از فیلمسازان درخواست صیانت از آثارشان را داشتند ولی این موضوع در سینمای مستند متفاوت است چون به هر حال ما با نمایش اینترنتی آثار موافقت کرده‌ایم و از روز اول می‌دانستیم این رویداد به صورت اینترنتی برگزار می‌شود پس حالا باید بتوانیم شرایطی ایجاد کنیم که فیلم‌ها به صورت گسترده دیده شود و این خواسته فیلمسازان مستند است.

وی در پایان گفت: اگر به صورت فیزیکی برگزار می‌شد در بهترین حالت هزار نفر به تماشای آثار در سالن‌های سینمایی می‌نشستند ولی حالا با این شیوه برگزاری افرادی از قلب تهران تا زاهدان در یک لحظه می‌توانند آثار مستند را ببینند چون این ارتباط گسترده شده است.

کد خبر 5086261 زهرا منصوری

منبع: مهر

کلیدواژه: جشنواره فیلم کوتاه تهران چهاردهمین جشنواره سینما حقیقت محسن خان جهانی محسن فخری زاده فیلم کوتاه تئاتر ایران پرویز پورحسینی ویروس کرونا درگذشت چهره ها فیلم سینمایی آلبوم موسیقی موسیقی ایرانی چهاردهمین جشنواره سینما حقیقت سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر سینمای مستند رادیو نمایش نمایش رادیویی فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۲۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار سامانه و سایت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی از ۱۷ اردیبهشت

محمد حمیدی مقدم، مدیر مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی گفت: هنرمندان می‌توانند طرح‌های خود را با راهبرد‌های جدید و موضوعات مختلفی که در سامانه مطرح کردیم ارسال کنند که با توجه به وعده وزیر فرهنگ که در جشنواره حقیقت مطرح کردند، در فضای تولید به لحاظ افزایش بودجه و تعداد تولید شاهد افزایش چشمگیر خواهیم بود.

حمیدی مقدم بیان‌کرد: بعد از جشنواره هفدهم حقیقت نقطه عطفی در میزان ارتباط مستند‌های جدید مرکز با مخاطبان به وجود آمد.

مدیر مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی اظهار داشت: ما شاهد یک رشد و افزایش نمایش فیلم‌های مستند در فضای پلتفرمی و هنرتجربه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: این روز‌ها فیلم مستند بلندی در پلتفرم‌های مختلف در حال نمایش است و فضایی به وجود آمده است که مستند‌ها به صورت قاطعانه و با حق خودشان به عنوان بخشی از سبد فرهنگی مردم وارد پلتفرم‌ها می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • «مست عشق» ، زمانی برای مستی سالن های سینما / روایت مولانا و شمس ، پدیده ای فراتر از اکران
  • آغاز به کار سامانه و سایت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی از ۱۷ اردیبهشت
  • «عینک قرمز»ِ حامد بهداد با «تگزاس۳» اکران می‎‌شود
  • عکس | حامد بهداد با عینک قرمز به سینما می‌ِآید!
  • اکران آنلاین فیلمی با بازی هدیه تهرانی
  • اکران مردمی «تمساح خونی» در اکومال کرج
  • لزوم همکاری فرمانداران برای رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان
  • ۳ فیلم سینمایی در راه اکران سینماها
  • سه فیلم جدید در راه اکران/قرارداد «تاوان»،«نیلگون» و«قلهک» ثبت شد
  • اکران آنلاین «روز مبادا» با حضور هدیه تهرانی