Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-01@09:28:15 GMT

نباید در موضوع امنیت احساسی برخورد کرد

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۸۳۰۰۱

معاون اول رئیس جمهور گفت: مصوبه دیروز مجلس را از نظر قانونی دخالت در اختیارات شورای عالی امنیت ملی و قوه مجریه می‌دانیم چراکه در خصوص موضوع مهم امنیت ملی کشور نباید برخورد لحظه‌ای و احساسی کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آقای جهانگیری در حاشیه جلسه هیات دولت در گفتگو با خبرنگاران، در خصوص تقدیم لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ به مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این آخرین لایحه بودجه دولت است، پیش بینی مهم ما بر روی منابع درآمدی است، فرض بر این است در سال آینده بتوانیم ۲ میلیون ۳۰۰ هزار بشکه نفت بفروشیم یا صادر کنیم و یا در داخل به صورت پیش فروش یا به صورت نقد ریالی به مردم بفروشیم بتوانند کار صادرات را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون اول رئیس جمهور افزود: از سازمان برنامه بودجه خواسته شده است که به نوعی از منابع نفت و کاربرد در بودجه استفاده شود تا تکیه بودجه نسبت به سال ۱۳۹۹ به نفت افزایش پیدا نکند و عمدتا منابع در بخش‌های توسعه‌ای و حمایتی مصرف شود.

آقای جهانگیری گفت: بحث تولید، اشتغال و تامین نیاز‌های اساسی مردم جزو مهمترین مسائلی است که در سال جاری با آن روبرو هستیم، در سال آینده باید بر این بخش‌ها توجه ویژه‌ای کنیم تا از اشتغال در کشور محافظت کنیم.

وی افزود: اشتغال در سال جاری با وجود کرونا آسیب جدی دید، خیلی از کشور‌ها تعداد بیکارانشان در اثر کرونا چند میلیون نفر شد، ما هم در فصل تابستان ریزشی حدود یک میلیون ۲۰۰ هزار نفر داشتیم، با حمایت‌هایی که انجام گرفته در بخش صنعت و تولید این موضوع جبران شده است، ریزش‌ها عمدتا در بخش خدمات بود که در بخش گردشگری اتفاق افتاد یا کسب و کار‌هایی که در بخش تولیدی و خدماتی تعطیل شدند و بسته شدند که امیدواریم این آسیب‌ها و ضرر‌ها جبران شود.

معاون اول رئیس جمهور درخصوص مصوبه دیروز مجلس گفت: موضوع مهمی که در دولت بحث شد در خصوص مصوبه دیورز مجلس بود و من هم نامه‌ای را برای آیت الله جنتی تهیه کردم که نظر دولت را ارسال کنم.

وی افزود: بحث هسته‌ای در بیش از دو دهه گذشته در دستور کار جمهوری اسلامی ایران بوده که مسائل پیرامونی بسیاری داشته است و تدبیری که رهبر انقلاب انجام دادند این بود که بر اساس قانون اساسی مدیریت مسئله هسته‌ای به شورای عالی امنیت ملی واگذار شده و یکی از اصلی‌ترین مسائل امنیت ملی کشور است.

آقای جهانگیری تصریح کرد: در دنیا بر اساس یک برداشت اشتباه، مسئله هسته‌ای کشور تبدیل به یک مسئله مهم شد، کشور‌های عضو شورای امنیت، آژانس بین المللی انرژی اتمی و سازمان‌های مختلفی در دنیا ادعایی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران داشتند، لازم بود در ایران این موضوع از یک جا مدیریت شود.

معاون اول رئیس جمهور گفت: دولت در تصمیم گیری هیچ دخالتی نکرد و تمام مصوبات شورای عالی امنیت ملی بعد از اینکه به تایید رهبر انقلاب می‌رسد، لازم اجرا می‌شود.

آقای جهانگیری خاطرنشان کرد: اینکه مجلس به این موضوع ورود پیدا کرد به مصلحت نیست، خصوصا بعد از سال ۱۳۹۷ که آمریکایی‌ها از برجام خارج شدند و فشار‌های اقتصادی سنگینی بر کشور وارد کردند و به تعبیر خود فشار حداکثری در پیش گرفتند، جمهوری اسلامی ایران با راهبردی که رهبر معظم انقلاب ترسیم کردند، مقاومت هوشند و راهبرد مقاومت در مقابل فشار حداکثری را در پیش گرفت.

وی همچنین گفت: با مقاومت مردم و مسئولان ارشد کشور دشمنان سر تعظیم مقابل ایران فرود آوردند.

معاون اول رئیس جمهور افزود: ملت ایران با بیش از دو نیم سال مقاومت، فرصتی در اختیار مسئولان کشور قرار دادند که فشار حداکثری به شکست کشانده شود.

آقای جهانگیری تصریح کرد: مکرر از زبان مقامات ارشد غربی شنیدیم که فشار حداکثری به بن بست خورده و نتیجه نگرفته اند و آن‌ها به دنبال فروپاشی نظام و اقتصاد کشور هستند، اما ما با وجود فشار‌هایی که به مردم تحمیل شد، اقتصاد کشور را سرپا نگه داشتیم.

آقای جهانگیری گفت: در مقطعی مناسب در خصوص فشار‌هایی که بر مردم ایران وارد شد و اینکه چه اقداماتی علیه کشور با فشار حداکثری انجام شد و ما چگونه مدیریت کردیم که خواسته‌های آن‌ها انجام نشود، سخن گفته خواهد شد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه راهبرد فشار حداکثری به بن بست رسیده است گفت: ما نباید در چنین مقطی مدیریت هسته‌ای را تغییر بدهیم، تغییر مدیریت هسته‌ای می‌تواند فشار زیادی به کشور وارد کند، از طرفی رئیس جمهور، وزیر خارجه رئیس سازمان انرژی هسته‌ای به عنوان قوه مجریه اختیاراتی دارند.

آقای جهانگیری افزود: همانطور که قانون گذاری حق مجلس است ما نباید قبول کنیم در جای دیگری قانونگذاری انجام گیرد، اجرا هم حق دولت است و مجلس نباید در امور اجرایی دخالت کند، در قانون اساسی رئیس جمهور به عنوان کسی که از طرف مرم انتخاب می‌شود اختیاراتی دارد که باید عمل کند.

وی افزود: مصوبه دیروز مجلس را از نظر قانون اساسی دخالت در اختیارات شورای عالی امنیت ملی و قوه مجریه می‌دانیم و همچنین از نظر بار مالی نیز معاون حقوقی رئیس جمهور گزارش داد که بار مالی دارد، در خصوص موضوع مهم امنیت ملی کشور نمی‌شود برخورد لحظه‌ای و احساسی کرد، نیازمند تدابیر زیادی است، دولت مخالف است و نظر دولت را به خدمت شورای نگهبان نوشتیم امیدواریم شورای نگهبان توجه کند.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برچسب ها: معاون اول رئیس جمهور ، جهانگیری ، هیئت دولت ، برجام ، مجلس

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: معاون اول رئیس جمهور جهانگیری هیئت دولت برجام مجلس معاون اول رئیس جمهور شورای عالی امنیت ملی آقای جهانگیری فشار حداکثری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۳۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی خط قرمز امنیتی آمریکا است

«صادق کوشکی» استاد دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به برخورد خشن پلیس آمریکا با دانشجویان معترض به نسل‌کُشی رژیم صهیونیستنی در غزه، اظهار کرد: آمریکایی‌ها برای منافع ملی خود عرصه‌ای را تعریف کرده‌اند و در این عرصه، رژیم صهیونیستی جایگاه ویژه دارد؛ لذا امنیت رژیم صهیونیستی، جزء امنیت و منافع ملی آمریکا تعریف شده است.

وی افزود: وقتی منافع ملی آمریکا مطرح باشد، دولت آمریکا این موضوع را بر هر قاعده و قانون دیگر از جمله «مباحث حقوق بشری» مقدم می‌دارد.

کوشکی اضافه کرد: حرکت دانشجویان در آمریکا مخالف سیاست‌های کلان دولت آمریکا است و طبیعی است که با آن برخورد شود و این برخورد خشن هم صرفاً مربوط به امروز نیست؛ دولت آمریکا در جریان جنگ ویتنام با اعتراض‌های دانشجویی علیه این جنگ برخورد خشن داشت.

استاد دانشگاه تهران تاکید کرد: آمریکایی‌ها نسبت به امنیت و منافع ملی‌شان، با هیچ کسی تعارف ندارند و حتی از آسیب‌زدن به معترضین ابا نمی‌کنند؛ در این راه حتی قوانین دست دولت آمریکا را باز گذاشته است؛ یعنی اینگونه نیست که اگر پلیس آمریکا دانشجویی را بازداشت کرد، آن پلیس مواخذه شده یا تحت فشار قرار بگیرد.

کارشناس مسایل سیاسی با اشاره به توجیه‌ها درباره برخورد خشن پلیس آمریکا با دانشجویان معترض گفت: اعلام می‌شود دلیل برخوردها در آمریکا این است که دانشجویان، در محل‌های ممنوعه چادر زده‌اند یا تحصن کرده‌اند؛ این دست توجیه‌ها فرعی است و اصل موضوع این است که دولت آمریکا اقدام هیچ قشری اعم از دانشجو و روشنفکر و سلبریتی و… علیه منافع و امنیت ملی را ابداً تحمل نمی‌کند.

کوشکی تصریح کرد: بنابراین کاملاً طبیعی است که دولت آمریکا دانشجویی را صرفاً به خاطر انتشار یک توییت درباره فلسطین از دانشگاه اخراج کند؛ چون رژیم صهیونیستی جزیی از خطوط قرمز «منافع و امنیت ملی آمریکا» محسوب می‌شود.

کد خبر 6093103

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی خط قرمز امنیتی آمریکا است
  • روز خلیج فارس نماد استقلال، هویت ملی و استکبار ستیزی ملت ایران است
  • موافقت با جدول توزیع اعتبارات نیروهای مسلح در بودجه سال ۱۴۰۳
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • معاون رئیس جمهور از پتروشیمی دهدشت بازدید کرد + تصاویر
  • باید برای افزایش تولید نگاه‌ها ‌به خلیج فارس جذب شو‌د + فیلم
  • دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه با وزیر دفاع ایران در تهران
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور