Web Analytics Made Easy - Statcounter

«فاطمه خانزادی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: بیشتر معلولیت ها ناشی از بیماری های ژنتیکی و سانحه است اما سازمان بهزیستی با اجرای طرح های غربالگری بینایی و شنوایی، مشاوره های ژنتیک وبارداری سالم در تلاش برای کاهش جمعیت معلول هستند. 

وی با بیان اینکه افراد نقش مهمی در پیشگیری از بسیاری از معلولیت ها دارند، افزود: فردی معلول است که دارای نقص عضو همچون جسمی حرکتی، ذهنی ، شنوایی وگفتاری ، بینایی ، اعصاب و روان ، ضایعه نخاعی ، تومور هایی که منجر به نقص عضو و صرعی که منجر به معلولیت می شود،  PKU(بیماری متابولیسم)، اتیسم و بیماری پروانه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

خانزادی اذعان کرد: با اجرای طرح CBR (توانبخشی مبتنی بر جامعه ) و شناسایی معلولین در سطح روستاها توسط تسهیلگران میانی و محلی، توانستیم ۴۲۸ نفر با انواع معلولیت های متفاوت را شناسایی کنیم. 

رئیس بهزیستی شهرستان دماوند گفت : از آنجایی که معلولیت محدودیت نیست و معلولین عزیز شهرستان هم مانند دیگر شهروندان سالم حق تردد و ارتباطات اجتماعی دارند، سازمان بهزیستی با اجرای طرح هایی همچون مناسب سازی اماکن و معابر عمومی با مشارکت شهرداری وسایر ارگان های ذیرربط که در این راستا اقداماتی موثر وهمکاری های لازم مانند ایجاد مناسب سازی برخی از خیابان های سطح شهر برای نابینایان در پنج نقطه شهری ، نصب تابلو های پارک ویژه معلولین توسط پلیس راهور ، اهداء یک ون مناسب سازی شده توسط شهرداری دماوند، تحویل سهم آورده های ۵۲ معلول مسکن مهر در شهرک الهیه از اقدامات مهم اداره بهزیستی شهرستان است.  

خانزادی بیان کرد: سازمان بهزیستی خدماتی همچون پرداخت مستمری ، بیمه مددجویان ، خدمات جانبی (همچون ارائه عصا ، واکر، ویلچر ، تشک مواج ، لوازم بهداشتی)، مسکن ، پرداخت کمک موردی مناسب سازی منازل وخودرو معلولین،کمک هزینه های دارو ودرمان ،کمک هزینه ایاب وذهاب ، کمک هزینه تحصیلی تا مقطع دکتری، کمک هزینه های گفتار درمانی ، کاردرمانی ، فیزیوتراپی ، داندان پزشکی ، لوازم ضروری منزل، پرداخت وام های خود اشتغالی به افراد واجد الشرایط ،سبد کالا را به معلولین ارائه می دهد.

 وی افزود : ۳۲ نفر از معلولین شهرستان را افرادضایعه نخاعی تشکیل داده اند وخدماتی همچون حضور تیم سیار ضایعه نخاعی که متشکل از (پزشک ، پرستار ، فیزیوتراپ، مددکار ،روانشناس) را شامل ودر منازل این عزیزان خدمات حضوری ارائه می شود.

 رئیس بهزیستی دماوند افزود: از زمان شیوع بیماری کرونا تمامی مراکز غیر دولتی که متشکل از مراکز نگهداری از معلولین وسالمندان می باشد موظف به رعایت پروتکل های بهداشتی طبق دستورالعمل وزارت بهداشت هستند و روزانه موارد مشکوک ، مثبت قطعی و فوت در سامانه مراکز غیر دولتی کرونا ثبت می شود.

 این مقام مسئول ادامه داد: نظارت کارشناس شبکه بهداشت و درمان جهت تزریق واکسن آنفولانزا برای کلیه توانخواهان وپرسنل مراکز غیر دولتی ، غربالگری وانجام تستpcr در مراکز غیر دولتی در دو مرحله وارجاع موارد مشکوک به شبکه بهداشت ودرمان شهرستان صورت گرفته وبا همت خیرین توانستیم در دو مرحله حدودا یکهزار ماسک بین مددجویان توزیع کنیم .

برچسب‌ها وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سازمان بهزیستی کشور معلولان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سازمان بهزیستی کشور معلولان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سازمان بهزیستی کشور معلولان اخبار کنکور مراکز غیر دولتی سازمان بهزیستی مناسب سازی کمک هزینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۳۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«دماوند انرژی» چراغ تولید ۳ طرح پتروشیمی را روشن کرد

مدیر مجتمع شرکت دماوند انرژی گفت: این شرکت با تأمین یوتیلیتی موردنیاز طرح‌های پتروشیمی‌ هنگام، آرین متانول و پلیمرپاد، نقشی اساسی و راهبردی در راه‌اندازی و تولید این سه مجتمع پتروشیمی منطقه عسلویه داشته است.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت دماوند انرژی، غلامرضا یعقوب‌زاده از ارائه خدمات یوتیلیتی به سه پتروشیمی تازه‌احداث در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خبر داد و بیان کرد: شرکت دماوند انرژی که وظیفه تأمین یوتیلیتی مجتمع‌های صنعتی فاز دوم پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس را به‌ عهده دارد، هم‌اکنون به ۱۷ شرکت خدمات می‌دهد.

وی افزود: با توجه به اینکه به‌تازگی پتروشیمی‌های هنگام، آرین متانول و پلیمرپاد وارد فاز بهره‌برداری شده‌اند، دماوند انرژی توانسته است با تأمین یوتیلیتی موردنیاز آن‌ها براساس دستورعمل‌های ابلاغی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، نقشی اساسی و راهبردی در راه‌اندازی آن‌ها ایفا کند.

مدیر مجتمع شرکت دماوند انرژی با اشاره به تنوع تولید و تأمین یوتیلیتی در شرکت دماوند یادآور شد: هم‌اکنون فاز یک شرکت با تولید برق، بخار، آب، اکسیژن و دیگر گازهای صنعتی، خوراک را با شبکه گسترده خطوط آفسایت به مجتمع‌های پتروشیمی منتقل می‌کند و فاز دوم این شرکت نیز برای تأمین نیاز مجتمع‌های در دست احداث، در مرحله اجراست.

یعقوب‌زاده با اشاره به نقش مهم دماوند در توسعه و تولید پایدار فاز دوم پتروشیمی‌های منطقه پارس افزود: توانسته‌ایم با همه محدودیت‌های پروژه‌ای، کمبودها و تأخیر در تحویل پروژه‌ها، با توان کامل نیاز همه شرکت‌های متقاضی سرویس‌های جانبی را برآورده کنیم که این مسئله بی‌سابقه بوده است.

وی یادآور شد: تولید پایدار در دماوند با همت و تلاش خستگی‌ناپذیر همه همکارانم انجام شده است تا با تأمین به‌موقع خوراک مجتمع‌ها، به تولید پایدار و سودآوری دیگر پتروشیمی‌ها کمک شایانی کرده باشیم.

دیگر خبرها

  • بهره مندی ۲۵۰ هزار معلول کم بینا ونابینا از خدمات بهزیستی کشور
  • نشست تبیینی ائمه جمعه و روحانیون شهرستان دماوند
  • تردد سخت ۲ هزار معلول در شهر چابهار
  • «دماوند انرژی» چراغ تولید ۳ طرح پتروشیمی را روشن کرد
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • دست‌کم گرفته‌ شده همچون آلبرتو جیلاردینو؛ بقای جنوا در سری آ به راحتی تضمین شد
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • تجلیل جامعه معلولان از یک برنامه تلویزیونی/«نامیرا» فرهنگسازی کرد
  • درمان گیاهی ریزش مو