Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز واکسن کرونای ساخته شده با همکاری شرکت‌ آمریکایی فایزر و شرکت آلمانی بیونتک  از اوائل هفته آینده عرضه خواهد شد.

تصور بر این است که واکسن بهترین شانس برای جهان برای بازگشت به حدی از عادی بودن در میانه پاندمی است که تا به حال باعث مرگ حدود ۱.۵ میلیون نفر و به رکود کشاندن اقتصاد جهانی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت بریتانیا اعلام کرد: «دولت امروز تصمیم گرفت توصیه «سازمان مستقل ناظر فراوردهای دارویی ومراقبت بهداشتی» (MHRA) برای تایید واکسن کووید-۱۹ شرکت‌های فایزر-بیونتک برای مصرف را بپذیرد.»

این اقدام دولت بوریس جانسون در هنگامی صورت می‌گیرد که این دولت با انتقادات فزاینده درباره شیوه مدیریتش در بحران کرونا در بریتانیا روبرو است که بدترین آمار رسمی مرگ ناشی از کووید-۱۹ را در اروپا دارد.

چین قبلا سه واکسن تجربی کرونا مجوز مصرف اضطراری داده است و حدود از اوائل تابستان تاکنون حدود یک میلیون نفر در این کشور واکسن کرونا زده‌اند. روسیه نیز پس از تایید واکسن کرونای اسپوتنیک V پیش از پایان یافتن آزمایش نهایی تاثیربخشی و بی‌خطر بودن آن در اواسط تابستان واکسیناسیون کارکنان خط مقدم را شروع کرده است.

شرکت آمریکایی فایزر و شرکت همکار آلمانی‌اش بیونتک گفته‌اند واکسن تولیدی‌شان ۹۵ درصد در پیشگیری از بیماری کووید-۱۹ موثر است که بسیار بالاتر از حدی است که انتظار می‌رفت.

فایزر اعلام کرد که تایید مصرف اضطراری واکسن کرونا تولیدی این شرکت لحظه‌ای تاریخی در مبارزه با کووید-۱۹ است.

کد خبر 569656 برچسب‌ها كروناويروس واکسن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس واکسن واکسن کرونا کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۳۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید لایحه دوفوریتی تمدیدمهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست

به گزارش خبرگزاری مهر، «هادی طحان نظیف» سخنگوی شورای نگهبان در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: «لایحه دوفوریتی تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در جلسه شورای نگهبان مطرح و مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد».

کد خبر 6090832 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • تایید لایحه دوفوریتی تمدیدمهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست
  • بوتسوانا درخواست انگلیس برای توافق ضد مهاجرتی را رد کرد
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل هجوم مهاجران به ایرلند
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • افزایش بودجه نظامی انگلیس در کوران انتقادها
  • موافقت پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا