Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@03:54:23 GMT

پیش‌بینی وضعیت بورس تا بهمن ماه

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۸۳۳۱۰

پیش‌بینی وضعیت بورس تا بهمن ماه

خبرگزاری آریا - از هفته پایانی آبان‌ماه ارزش معاملات روزانه بازار بورس و شاخص قدرت خریداران حقیقی مستمراً رو به رشد است.
به گزارش خبرگزاری آریا و به نقل از مشرق، علیرضا عظیمی پور کارشناس مسائل اقتصادی در ادامه یادداشت خود در روزنامه «جوان» نوشت: رکود و تا حدودی ثبات در بازارهای موازی مثل طلا، دلار، ملک و خودروهای وارداتی در کنار اخبار سیاسی مربوط به نتایج انتخابات آمریکا نیز سبب شده است منابعی که طی ماه‌های شهریور ماه، مهر ماه و هفته‌های اول آبان‌ماه از بازار بورس خارج و مترصد ورود مجدد به بازار بوده‌اند، دوباره بازار را جذاب یافته و برگردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خوشبختانه در سال جاری که بنا به فرموده مقام معظم رهبری مزین به شعار «جهش تولید» است نیز انتشار عملکرد شش‌ماهه اول شرکت‌ها عمدتا دلگرم‌کننده است و شاهد جهش مناسب سودآوری هستیم و این مهم نیز بر جذابیت بازار بورس می‌افزاید.
علیرغم آنکه بنظر می‌رسد موارد فوق نشانه‌های رشد بازار بورس را نوید می‌دهد لیکن لازم است سهامداران حقیقی، خصوصاً افراد ناآشنا با بورس از سرمایه‌گذاری هیجانی و انتخاب سهام بدون مبنای کارشناسی دوری گزینند.
تحلیل سهام، بررسی سودآوری مستمر و نحوه تقسیم سود شرکت‌ها در سنوات اخیر، بررسی تاثیرپذیری ساختار مالی شرکت‌ها از نوسانات نرخ ارز و کثیری از متغیرهای دیگر، در یک افق یک‌ساله باید مبنای تصمیم‌گیری صحیح در خرید سهام باشد. متأسفانه علیرغم اینکه در مقطع رکود و ریزش بازار بسیاری از سهامداران با خود عهد می‌بندند که دیگر اشتباه گذشته را تکرار نکنند اما به تجربه ثابت شده که با برگشت بازار به دوره رونق، تصمیمات هیجانی غالب می‌شود. لذا انتخاب الگوریتم‌های تصمیم‌گیری صحیح از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
رفتار حقوقی‌ها هم در روزها و هفته‌های آینده بسیار تعیین‌کننده است. چنانچه فروش سهام از سوی حقوقی‌ها سبب تامین مالی پروژه‌های در دست، افزایش سرمایه شرکت‌های تحت پوشش و سرمایه‌گذاری مجدد شود، کمک شایانی به توسعه بازار مالی کشور خواهد کرد.
پیش‌بینی می‌شود تجربه بازار نزولی سیزده هفته گذشته، سبب شود در مقطع زمانی پیش رو فعالان بازار سرمایه با دقت بیشتری تصمیم‌گیری کنند و چنانچه اتفاق سیاسی غیرمنتظره‌ای رخ ندهد، به احتمال زیاد بازار بورس تا اوایل بهمن‌ماه روند مثبت و ملایمی را تجربه کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بازار بورس شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۳۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۹۶ میلیارد تومان نقدینگی از بازار سهام خارج شد

کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: امروز شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۲۰ هزار واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۳۹ هزار واحدی ایستاد و شاخص کل هم وزن نیز با کاهش بیش از ۶ هزار واحدی در سطح ۷۴۴ هزار و ۱۰۰ واحد رسید تا شاهد روندی منفی باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه می‌گوید: امروز حجم معاملات ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی ۲ هزار و ۸۷۷ میلیارد تومان ثبت شد سرانه خرید حقیقی‌ها ۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سرانه فروش حقیقی‌ها ۲۳ میلیون تومان رقم خورد و امروز ۲۹۶ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد.

او گفت: امروز ۲۱ درصد بازار مثبت و ۶۱۵ نماد به عبارتی ۷۹ درصد بازار در محدوده منفی به کار خود پایان دادند همچنین امروز صنعت کانه‌های فلزی شاهد بیشترین میزان ورود نقدینگی بودند و بیشترین خروج نقدینگی هم به صنعت بانک‌ها اختصاص یافت.

سالگرد ریزش تاریخی شاخص کل بورس

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: از جمله عوامل اثر گذار بر روند بازار می‌تواند به موعد تاریخی اشاره کرد سابقه نشان داده هر ریزشی که در یک سال داشته باشیم سال بعد هم در آن روز هیجان را تجربه خواهیم کرد ۱۷ اردیبهشت سال گذشته شاهد یکی از ریزش‌های تاریخی شاخص بورس بودیم ریزشی که با حاشیه‌های بسیار زیادی همراه شد، کاهش نرخ دلار و بحث مالیاتی هم از دیگر عوامل اثر گذار بر روند نزولی بازار بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • ۲۹۶ میلیارد تومان نقدینگی از بازار سهام خارج شد
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • معامله ۲۷۰ میلیاردی سهام در بورس آذربایجان غربی
  • آینده بورس در چند پرده
  • پیش‌بینی بورس در هفته سوم اردیبهشت ۱۴۰۳/ پیشتازی فولادی‌ها و پالایشی‌ها در این هفته
  • پیش بینی بورس یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است