Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-29@21:17:18 GMT

شرایط وام شهریه دانشجویی

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۸۳۵۶۹

شرایط وام شهریه دانشجویی

مهلت ثبت نام وام شهریه دانشجویی از ۳۰ مهر شروع شده و ۱۵ آذر به پایان می رسد و به منظور کمک به تأمین بخشی از شهریه دانشجویان شهریه پرداز شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت علوم پرداخت می‌شود. ناطقان : صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با اعلام شرایط اختصاص وام شهریه، مدت استفاده از وام شهریه در هر مقطع تحصیلی را بیان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





 وام شهریه به منظور کمک به تأمین بخشی از شهریه دانشجویان شهریه پرداز شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت علوم پرداخت می‌شود. 

مهلت ثبت نام این وام از ۳۰ مهر شروع شده و ۱۵ آذر به پایان می رسد. دانشجوی نوبت دوم دانشگاه‌های دولتی، مراکز وابسته به دستگاه‌های اجرایی و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و دانشجویان دانشگاه‌های پیام نور، جامع علمی کاربردی، آزاد و موسسات غیر دولتی غیر انتفاعی شامل دریافت این نوع وام می‌شوند.

وام شهریه به شماره حساب دانشگاه بابت تأمین بخشی از بدهی شهریه دانشجوی متقاضی واریز و به عنوان بدهی وی در پرونده دانشجو ثبت می‌شود. این وام یک بار در هر مقطع پرداخت می‌شود.

این وام در در مقاطع کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته ۱۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال در هر نیمسال تحصیلی، کارشناسی ارشد پیوسته و ناپیوسته و دکترای حرفه‌ای ۲۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال در هر نیمسال تحصیلی، دکترای پیوسته  ۲۰.۰۰۰.۰۰۰  ریال در هر نیمسال تحصیلی، دکتری تخصصی ناپیوسته ۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال در هر ترم تحصیلی پرداخت می‌شود.

 شرایط دریافت وام شهریه

الف- مدت استفاده از وام شهریه در هر مقطع تحصیلی به شرح زیر است:

۱- کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته حداکثر ۴ نیمسال تحصیلی.

۲- کارشناسی پیوسته و دکترای تخصصی ناپیوسته غیر بورسیه حداکثر ۸ نیمسال تحصیلی.

۳- کارشناسی ارشد پیوسته و دکترای حرفه‌ای حداکثر ۱۲ نیمسال تحصیلی.

۴- دکتری پیوسته حداکثر ۱۶ نیمسال تحصیلی.

تبصره: دریافت وام صرفاً در نیمسال اول اضافی به شرطی که از مجموع تعداد نیمسال‌های مقرر در بند الف تجاوز نکند، بلامانع است.

ب- وام شهریه به دانشجویان دوره‌های نوبت دوم دانشگاه‌های دولتی، مراکز وابسته به دستگاه‌های اجرایی و آموزشکده‌های فنی حرفه‌ای و همچنین دانشگاه‌های پیام نور، جامع علمی کاربردی، غیردولتی-غیرانتفاعی و آزاد اسلامی که از طریق آزمون سراسری سازمان سنجش آموزش کشور منتهی به دریافت مدرک تحصیلی مورد تأیید وزارت علوم می‌شوند، در کلیه مقاطع تحصیلی از محل منابع پیش بینی شده پرداخت می‌شود.

ج- پرداخت وام شهریه به دانشجویان شهریه پرداز شاغل، الکترونیکی (مجازی) و دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی انتقالی از خارج به داخل کشور در صورت وجود اعتبار مازاد از محل اعتبار تخصیصی به دانشگاه، در اولویت بعدی امکان پذیر است.

د- به دانشجویان دوره‌های پردیس با اعلام درخواست کتبی دانشگاه و در قالب لیست مجزا با موافقت رئیس صندوق در صورت وجود اعتبار مازاد از محل اعتبار تخصیصی به دانشگاه، وام شهریه پرداخت می‌شود.

ه- دانشجویانی که مطابق قوانین و مقررات کشوری از پرداخت تمام یا بخشی از هزینه‌های تحصیل معاف هستند، مشمول دریافت کنندگان وام شهریه نیستند.

و- وام شهریه به شماره حساب دانشگاه بابت تأمین بخشی از بدهی شهریه دانشجوی متقاضی واریز و به عنوان بدهی و در پرونده دانشجو ثبت می‌شود.

برچسب ها: وام ، شهریه ، ناطقان ، دانشجویی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: وام شهریه ناطقان دانشجویی نیمسال تحصیلی پرداخت می شود تأمین بخشی وام شهریه وزارت علوم حرفه ای ۰۰۰ ۰۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۳۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات دانشجویان مراکشی در حمایت از غزه

به گزارش قدس آنلاین، صدها تن از دانشجویان دانشگاه شهر «الدار البیضاء» مراکش در راستای همبستگی با دانشجویان دانشگاه‌های غربی برای حمایت از نوار غزه تظاهراتی برپا کردند.

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، شرکت‌کنندگان در این تظاهرات با سردادن شعارهایی مخالفت قاطعانه خود را نسبت به هرگونه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام و نسل‌کشی ملت فلسطین را محکوم کردند.

آنها همچنین همبستگی خود را با دانشجویان تمام کشورهای جهان حامی فلسطین و در رأس آن دانشجویان آمریکایی اعلام کردند.

در کنار مراکش کشورهای دیگر از جمله ترکیه و یمن نیز شاهد برگزاری تجمعات و تظاهرات در همبستگی با دانشجویان دانشگاه‌های غربی در حمایت از غزه بوده است.

شهرهای مختلف مراکش از جمله رباط پایتخت آن تقریبا هر روز شاهد تجمع‌های گسترده مراکشی‌ها برای اعلام همبستگی با ملت فلسطین و درخواست برای توقف حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه، لغو محاصره و کمک‌رسانی هستند.

از سوی دیگر، همزمان با تظاهرات دانشجویی دانشگاه‌های آمریکایی و اروپایی، دانشجویان اردنی نیز در حال آماده شدن برای برگزاری تجمعات اعتراض‌آمیز برای اعلام همبستگی با ساکنان غزه در روز سه‌شنبه هستند.

در همین رابطه، «انجمن دانشجویی حمایت از مقاومت» با صدور بیانیه‌ای خواستار برگزاری تجمع دانشجویی در روز سه‌شنبه برای حمایت از غزه، ساکنان آن و مقاومت فلسطینی شد.

در این بیانیه همچنین آمده است این تجمع تحت عنوان «دانشجویان اردن از غزه حمایت می‌کنند» با هماهنگی تمامی گروه‌ها و فراکسیون‌های دانشجویی برگزار خواهد شد.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شده و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه رقم خورده است.

در نتیجه این حملات و محدودیت‌هایی که این رژیم اعمال کرده و در پی کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت، ساکنان نوار غزه به‌ویژه در شمال نوار غزه در آستانه خطر قحطی قرار داشته و جان کودکان و سالخوردگان در این منطقه به خطر افتاده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آمادگی دانشگاه یزد برای جذب دانشجویان بین‌الملل
  • چرا صدای جنبش‌های دانشجویی عربی در حمایت از فلسطین بلند نمی‌شود؟
  • تظاهرات دانشجویان مراکشی در حمایت از غزه
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی
  • تحقیر آمریکا در دریا و آسمان‌
  • گلایه والدین از افزایش سرسام آور شهریه مدارس غیرانتفاعی در رشت
  • حمایت دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش دانشجویی ضدصهیونیستی آمریکا
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی با رتبه‌بندی آنها
  • ۵ نکته درباره اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • به وقتِ بیداری