Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سید علی موسوی روز چهارشنبه در دیدار با جمعی از اعضای جامعه معلولان شهرستان مراغه به مناسبت ۱۲ آذرماه روز جهانی معلولان اظهار داشت: مشکلات جامعه معلولان در حوزه های مختلف باید مورد توجه دستگاه های اجرایی شهرستان قرار گیرد و در این راستا باید فرهنگ سازی شود و جامعه را آماده کنیم.
وی گفت: اجرای طرح مناسب سازی اماکن عمومی، ادارات و سازمان های خدمات رسان برای تسهیل در تردد معلولان از جمله اقدامات مناسب در رفع بخش مهمی از مشکلات این قشر از  جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر اینکه استفاده از ظرفیت معلولان در بخش های مختلف از اهمیت ویژه برخوردار است، گفت: معلولان دارای پتانسیل و استعدادهای بسیاری هستند که باید شناسایی شده و پرورش یابند.
موسوی حسینی افزود: افزایش اعتماد به نفس و خودباوری در معلولان از جمله موضوعاتی است که باید در خصوص آن فرهنگ سازی های لازم را انجام داد.
وی گفت: تا توسعه فرهنگی و اجتماعی در جامعه اتفاق نیافتد توسعه اقتصادی و سیاسی اتفاق نخواهد افتاد.
فرماندار مراغه افزود: بیماری کرونا با تمامی مشکلات موجب توسعه فضا مجازی و گفتمان سازی شده و از این رو باید جامعه معلولان هم از ظرفیت های آن استفاده کنند.
موسوی حسینی اضافه کرد: اتفاق و اتحاد و همدلی اصلی ترین نیاز جامعه است و در این راستا در شهرستان در تلاش هستیم با برنامه ریزی های علمی، عملی و دقیق از تمامی افراد و پتانسیل ها در جهت توسعه شهرستان استفاده کنیم.


به گزارش ایرنا، در این مراسم هر کدام از اعضای جامعه معلولان به بیان مشکلات خود پرداخته و در پایان حامد کنعانی به عنوان مشاور فرماندار مراغه در حوزه معلولان معرفی شد.
بیش از ۱۳ هزار نفر معلول جسمی و حرکتی در شهرستان مراغه زیرپوشش نهادهای حمایتی و بهزیستی قرار دارند.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی مراغه معلولان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی مراغه معلولان آذربایجان شرقی مراغه معلولان اخبار کنکور جامعه معلولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۳۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند

روح اله خدابنده لو گفت: کارفرمایان با جذب مددجویان بهزیستی و ایجاد اشتغال برای این گروه علاوه بر اجر اخروی می توانند از مشوق های بیمه ای بهزیستی و تسهیلات کم بهره استفاده کنند.

به گفته این مسوول، تسهیلات اشتغال برای افراد دارای معلولیت از سن ۱۸ تا ۵۰ سالگی قابل پرداخت است.

وی اظهار داشت: همه مددجویان بهزیستی در حوزه‌های تخصصی توانبخشی، پیشگیری و اجتماعی منوط به اینکه پرونده فعال داشته و فاقد شغل باشند، می‌توانند از تسهیلات اشتغال بهزیستی بهره مند شوند.

مدیر کل بهزیستی زنجان با بیان اینکه مددجویان بعد از گذراندن دوره آماده‌سازی شغلی از سوی مددکار حوزه شغلی بهزیستی احراز صلاحیت می‌شوند، خاطرنشان کرد: مددجویان شاغل و حقوق‌بگیر بخش‌های دولتی و غیردولتی مشمول دریافت تسهیلات اشتغال بهزیستی نمی‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • اجرای کنارگذر جنوبی ایلام از اولویت‌های کمیته برنامه‌ریزی شهرستان است
  • کارگران از ارزشمندترین اقشار جامعه هستند
  • کلکسیون مشکلات اصفهان نیازمند توجه ویژه است
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • اعطای تسهیلات 40 میلیاردی به کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند