Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-در آستانه فصل سرما هستیم و مردم استان کرمان با وجود الکترونیکی شدن توزیع فرآورده‌های نفتی برای دریافت نفت سفید و سیلندر گاز با مشکل مواجهند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان ، هر ساله با شروع فصل سرما مردم استان کرمان که هنوز از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند نیستند با مشکلاتی برای دریافت فرآورده‌های نفتی از جمله نفت سفید و سیلندر گاز مواجه هستند و در حالی که تصور می‌شد با تمهیدات اندیشیده شده و الکترونیکی شدن توزیع فرآورده‌های نفتی در استان امسال دیگر شاهد صف‌های طولانی و نارضایتی مردم نباشیم با این وجود به نظر می‌رسد که هنوز با وجود شیوع کرونا مشکلات مردم به قوت خود باقیست و صف‌‌های طولانی دریافت سیلندر گاز، قیمت بالا و مشکلات دریافت نفت سفید تمامی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

به جمع مردم که برویم از مشکلاتی می ‌گویند که با توجه نزدیک شدن به فصل سرما گریبان‌گیر مردم در مناطقی شده که هنوز گازرسانی به آنها انجام نشده است.

یکی از اهالی شهداد با بیان اینکه در شهداد با وجودی که گازرسانی به این منطقه انجام شده اما هنوز برای نصب علمک اقدامی نشده و مسئولان چندین ماه است که امروز و فردا می‌کنند افزود: به همین دلیل ما مجبوریم امسال هم با هزاران مشکل به دنبال تأمین نفت سفید و سیلندر گاز باشیم.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته با کمبود نفت سفید در این منطقه مواجه بودیم تا اینکه امسال اعلام شد که برای دریافت سهمیه نفت سفید باید در سامانه ثبت نام کرده و توزیع آن الکترونیکی شده است گفت: خوشحال شدیم چون تصور می‌کردیم که دیگر مشکلات کوپن و توزیع نفت سال‌های گذشته را نداریم اما ...

یکی دیگر از اهالی شهداد با بیان اینکه با الکترونیکی شدن توزیع فرآورده‌های نفتی از یک طرف می‌دانیم که هر ماهه این سهمیه را داریم گفت: اما از زمانی که توزیع کننده کارت را از ما دریافت می‌کند تا زمانی برای تحویل فرآورده به درب خانه ما مراجعه می‌کند چند روزی طول می‌کشد و این مسئله خود مشکل‌ساز شده است.

وی ادامه داد: در این مدت با مشکل بی‌نفتی مواجه هستیم و باید برای این مسئله چاره اندیشی شود.

یکی از روستائیان بخش شهداد با بیان اینکه مشکلات روستائیان این بخش بسیار بیشتر است گفت: ما در روستاها توزیع کننده نفت نداریم و چند روستا باید زیر نظر یک روستا به نمایندگی از شرکت تعاونی روستایی نفت خود را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه که گاهی برای دریافت سهمیه خود دست به دامن توزیع کنندگان شهری می‌شویم اما آنجا هم چیزی عاید ما نمی‌شود افزود: میزان نفتی که وارد شهداد می‌شود جوابگوی اهالی نیست.

یکی از اهالی با بیان اینکه توزیع سیلندر گاز از نفت سفید بسیار بدتر است گفت: قبلاً دو هفته‌ای یک بار ماشین توزیع سیلندر گاز به شهداد می‌آمد اما الان این مدت بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه هر کامیون 450 سیلندر گاز دارد که با ورود آن به منطقه صف‌های طولانی اطراف محل توزیع ایجاد می‌شود افزود: گاهی حتی این صف‌ها تا کوچه‌های اطراف ادامه پیدا می‌کند.

یکی دیگر از اهالی شهداد با بیان اینکه صف‌های طولانی ازدحام جمعیت در شرایط شیوع ویروس کرونا قابل توجیه نیست ادامه داد: گاهی با وجودی که در صف‌های طولانی می‌ایستیم باز هم سیلندر گاز به ما نمی‌رسد؛ اسممان را یادداشت می‌کنند دوره‌های بعدی.

یکی از اهالی سیرچ که دل پر دردی از توزیع نفت سفید سیلندر گاز داشت گفت: هوای سیرچ سرد است و اینجا کپسول گاز با قیمت بالا به دست ما می‌رسد.

وی ادامه داد: تا قبل از این هر سلیندر گاز 15 هزار تومان بوده و حالا قیمت‌ها بیشتر هم شده است در حالی که مسئولان می‌گویند قیمت هر کپسول 9700 تومان است.

اگر از شمال استان به جنوب برویم می‌بینیم که مشکل توزیع فرآورده‌های نفتی آنجا هم وجود دارد.

یکی از دغدغه‌های مردم جنوب استان کرمان به ویژه شهرستان جیرفت با شروع فصل سرما تأمین فرآورده‌های نفتی است

خیلی از مناطق جیرفت هنوز گازکشی نشده و ساکنان شهر و روستاهای اطراف در حوزه گرمایشی مشکل دارند تا جایی که در هفته‌ها و روزهای گذشته شاهد اجتماع حجم عظیمی از مردم از نقاط مختلف در مقابل شرکت فرآورده های نفتی جیرفت بودیم که آماده بودند مشکلات ایجاد شده در روند ثبت‌نامشان را پیگیری کنند.

مردم جیرفت و عنبرآباد در جنوب استان کرمان از توزیع این فرآورده‌ها در این شهرستان‌ها و روستاهای اطراف گلایه دارند.

البته این صف‌های طولانی تنها مختص منطقه شهداد با جنوب استان کرمان نیست و در خود مرکز استان نیز شاهد این صفوف و این دست مشکلات هستیم.

توزیع فرآورده‌های نفتی در استان کرمان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود 80درصد خانواده‌های فاقد گاز استان کرمان در سامانه ثبت‌نام کردند/ توزیع 3میلیون لیتر نفت سفید

سیدباقر نورالدینی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان با بیان اینکه در شهداد حدود 5 فروشندگی نفت سفید داریم اظهار داشت: بر اساس آمار جمعیتی که در این منطقه از نعمت گاز بهره‌مند نبودند و در سامانه ثبت نام کردند، برای قریب 80 درصد این خانوارها نفت سفید ارسال شده و نفت خود را دریافت کردند.

وی بابیان اینکه برخی خانوارها برای دریافت فرآورده‌های نفتی ثبت‌نام کردند اما به دنبال تکمیل مراحل ثبت نام خود نرفتند گفت: نزدیک به 400 هزار لیتر نفت سفید به این منطقه ارسال شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان با بیان اینکه از نظر ارسال، توزیع و دریافت نفت سفید مشکلی در استان نداریم افزود: در راستای اجرای دولت الکترونیک باید خانوارهایی که از نعمت گاز شهری بهره‌مند نیستند در سامانه ثبت‌نام کنند و اگر کدپستی به نام این افراد در محلی که گازرسانی انجام شده نباشد سهمیه نفت سفید در کارت آنها شارژ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای بالغ بر 80 درصد جامعه هدف ما نفت سفید توزیع شده و مشکل خاصی در توزیع نفت سفید در استان نداریم گفت: در زمان ثبت نام خود متقاضی فروشندگی خود را انتخاب می‌کند و سهمیه سوخت این متقاضی به همان فروشندگی تخصیص داده می‌شود.

نورالدینی با اشاره به مشکلاتی که برای توزیع سیلندر گاز مایع در استان وجود دارد گفت: ارسال کپسول گاز در استان معادل سال‌های قبل بوده است.

وی با بیان اینکه یکی هدف ما از الکترونیکی کردن توزیع فرآورده‌های نفتی این بوده که مردم و مصرف کنندگان واقعی سیلندر گاز را با همان قیمت مصوب 9700 تومان مصوب دریافت کنند افزود: هر ساله به تعداد آمار و حتی بیشتر سهمیه در اختیار توزیع کننده‌ها گذاشته می‌شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان با بیان اینکه نظارت بر نحوه توزیع و قیمت این سیلندرها به عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت است گفت: آمادگی داریم در تیم‌های مشترکی با حضور بازرسان صمت و تعزیرات حکومتی این مشکل را در سطح بازار بررسی کنیم.

وی با اشاره به مشکلاتی که برای متقاضیان نفت سفید در جنوب استان ایجاد شد گفت: توزیع نفت سفید در تمام استان یکسان است و تفاوتی ندارد اما میزان نفت سفید در مناطق سردسیر مقداری بیشتر از مناطق گرمسیر است.

نورالدینی با اشاره به اینکه عده‌ای در جیرفت مقابل درب ناحیه پخش فرآورده‌های نفتی برای رفع مشکلات اداری و ثبت‌نامی خود مراجعه کرده بودند عنوان کرد: اطلاعات برخی متقاضیان اشتباه ثبت شده بود و برخی در کدملی به مشکل خورده و یا کارت بانکی ثبت شده در سیستم را فراموش کرده بودند.

وی با بیان اینکه برای تسریع در حل مشکلات مردم دو تیم با لبتاب برای ثبت نام مردم در ناحیه پخش فرآورده‌های نفتی جیرفت مستقر شدند تا بار تقاضای مردمی کاهش پیدا کند تصریح کرد: خود افراد هم می‌توانند ثبت‌نام خود را انجام دهند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان با بیان اینکه ثبت‌نام بیش از 95 درصد واجدین شرایط انجام و ثبت‌نام آنها تأیید شده است گفت: اولویت ارسال فرآورده‌های نفتی با مناطق سردسیر است و 80 درصد خانوارهایی که در مناطق گرمسیر ثبت‌نام کردند نفت آنها ارسال شده و از بقیه عذرخواهی می‌کنم.

وی گفت: ظرف چند روز آینده مشکل همه متقاضیان فرآورده‌های نفتی در استان حل می‌شود.

انتهای پیام/511/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان کرمان استان کرمان توزیع فرآورده های نفتی نفت سفید و سیلندر گاز سامانه ثبت نام توزیع نفت سفید ثبت نام کردند صف های طولانی استان کرمان برای دریافت نفت سفید جنوب استان فصل سرما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۳۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روزهای آینده معرفی می‌شود

مهدی سیدهاشمی در پاسخ به پرسشی در مورد اینترنتی شدن درخواست صدور کارت سوخت، گفت:‌ شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از سال گذشته اعلام کرد که تصمیم دارد روند صدور درخواست کارت سوخت را اینترنتی کند و این یعنی چه مالکان خودروهای نوشماره و چه خودروهای دیگری که نیازمند کارت سوخت المثنی باشند، باید کارت سوخت خود را به صورت اینترنتی دریافت کنند.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا خاطرنشان کرد: برای امنیت درخواست صدور کارت سوخت، تا زمانی که این اقدام در دفاتر پلیس +۱۰ انجام می‌شود مشکلی وجود ندارد، چراکه از اطلاعات کاربر کاملا محافظت می‌شود.

وی با بیان اینکه همکاری فراجا با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نخستین خدمت بین دستگاهی است، گفت: جلساتی با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برگزار کردیم و هماهنگی‌های لازم انجام شده و بررسی های لازم انجام شده است و به جمع بندی خوبی رسیدیم و در نهایت در چند روز آینده این سامانه آماده و معرفی می‌شود که درپی آن روند صدور کارت سوخت نیز تسریع می‌شود.

هاشمی ادامه داد: این سامانه تولید شده توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است و فراجا صرفا اطلاعات را با آنها تبادل می‌کند؛ یعنی هنگامی که فرد متقاضی در این سامانه درخواست خود  برای صدور کارت سوخت را ثبت می‌کند اطلاعاتش اخذ شده و برای پلیس ارسال می‌شود و پلیس این اطلاعات را بررسی  و صحت سنجی کرده و پس از آن تایید یا عدم تایید را به این سامانه اعلام می‌کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سرقت از خطوط لوله نفت ایران کاهش یافت​
  • صادرات نفت خام با خط لوله نداریم
  • پلیس: در روز‌های آینده سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود
  • ◄ رفع مسدودی ۶۰۰۰ کارت سوخت کامیون و اتوبوس
  • صادرات نفت با خط لوله نداریم
  • معرفی سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روز‌های آینده
  • فراجا: سامانه اینترنتی درخواست صدور کارت سوخت به زودی معرفی می‌شود
  • سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود
  • سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روزهای آینده معرفی می‌شود
  • مسدود شدن ۲۹۰ کارت سوخت در کردستان