Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@17:39:44 GMT

پیوند عضو از قربانیان کرونا کذب و فکاهی است

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۸۴۶۷۸

پیوند عضو از قربانیان کرونا کذب و فکاهی است

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی شادنوش روز چهارشنبه در نشست خبری که به صورت آنلاین برگزار شد، افزود: کلیپی در فضای مجازی منتشر شده که معلوم نیست مربوط به کدام کشتارگاه است و ادعا می کند از اعضای قربانیان کرونا برای پیوند عضو استفاده می شد، خیلی بدیهی است که این ادعا دروغ و کذب است و قبلا هم تکذیب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در شرایطی که مردم حتی برای دست دادن و قرار گرفتن در یک فضا محدودیت دارند، چطور ممکن است اعضای یک فرد کرونایی را در بدن فرد دیگری پیوند زد و آن فرد هم زنده بماند. این ها ادعاهای عجیب و تعجب برانگیز است و متاسفانه در جاهایی که موفق عمل کرده ایم فضاسازی،شایعه و تهاجم بیشتر است. این حرفها شبیه فکاهی است که اعضای یک کرونایی که فوت را به افراد دیگر پیوند بزنیم امیدواریم مردم با افزایش اطلاعات از طریق رسانه ها در مورد صحت و سقم اخبار با درایت رفتار کنند و هر ادعایی را باور نکنند.

شادنوش افزود: در مورد پیوند عضو در دوران کرونا متاسفانه به رغم اینکه در بهمن سال گذشته به رکوردهای خوبی رسیده بودیم و کار عظیمی در واحدهای شناسایی و فراهم آوری اعضای پیوندی اتفاق افتاده بود و در بالاترین میزان اهدای عضو بودیم. بعد از کرونا در ماههای گذشته شاهد کاهش ۳۰ درصد پیوند عضو هستیم و نگران افرادی هستیم که در انتظار پیوند عضو هستند و امیدواریم خانواده بسیاری از افرادی که دچار مرگ مغزی می شوند برای اهدای عضو پیش قدم شوند.

رئیس مرکز مدیریت درمان وزارت بهداشت ادامه داد: بعد از شیوع کرونا اهدای عضو در برخی کشورها تعطیل شده یا ماههای متوالی تعطیل بود. در ایران نیز از اسفند پارسال بلافاصله اهدای عضو متوقف شد اما بعد از ۲۵ روز دستورالعمل های جدید برای پیوند در شرایط کرونا تدوین و ابلاغ شد و از اواخر فروردین عمل  پیوند بر اساس دستورالعمل جدید شد و حتی تاکنون ۱۵ مورد انتقال عضو قلب را داشتیم.که جت های سریع السیر اتفاق می افتاد و کار پیچیده ای است اما در مجموع به علت پروتکلهای سختگیرانه هزینه های پیوند خیلی بالا رفته است چون باید مسائل بهداشتی زیادی را رعایت کنیم.

وی گفت: پیوندمغز استخوان هم با دقت پیش می رود. کارهای پیوندتعطیل نشده است البته پیدا کردن سلول مورد نیاز برای پیوند مغز استخوان کار سختی است زیرا در هر یک میلیون نفر دو نفر ممکن است سلولهای مشابه داشته باشند.

ادامه دارد...

برچسب‌ها مهدی شادنوش ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اخبار کنکور پیوند عضو اهدای عضو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۴۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای نوجوان لردگانی به بیماران نیازمند عضو زندگی بخشید

پانته‌آ رمضانی‌نژاد اظهار داشت:  علی خلیل طهماسبی که به سبب تصادف دچار مرگ مغزی و در بیمارستان لردگان بستری بود، با رضایت خانواده نیکوکار عمل جداسازی اعضا وی صبح امروز انجام شد.

وی ادامه داد: کبد و کلیه‌های این نوجوان لردگانی جداسازی و برای اهدا به بیماران در صف انتظار به شیراز ارسال شد.

بیشتر بخوانید

اولین اهدای عضو چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۳ همزمان با شب قدر رقم خورد

وی تصریح کرد: این چهارمین عمل اهدای عضو در سالجاری است.

رمضان‌نژاد از خانواده‌های ایثارگر اهدا کننده عضو بیماران مرگ مغزی قدردانی کرد و گفت: به منظور ترویج فرهنگ خداپسندانه اهدای عضو، علاقه‌مندان می‌توانند از طریق وبگاه skums.ac.ir نسبت به تکمیل "فرم عضویت در خانواده بزرگ اهداکنندگان عضو" اقدام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • گردهمایی بی‌سابقه و زندگی‌بخش در باشگاه گل‌گهر
  • گردهمایی بی‌سابقه و زندگی‌بخش در باشگاه گل‌گهر (عکس)
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • اعضای نوجوان لردگانی به بیماران نیازمند عضو زندگی بخشید
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد
  • طرح احتمال سرقت اعضای بدن قربانیان توسط رژیم اسرائیل با کشف گور‌های دسته‌جمعی
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار
  • انجام ۱۰ عمل اهدای اعضا در خوزستان در ۵ روز، جهشی بی سابقه
  • انجام ۱۰ عمل اهدای اعضا در خوزستان جهشی بی سابقه
  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی