Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-04@23:39:11 GMT

اعداد و ارقام کلیدی لایحه بودجه ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۸۴۷۵۰

صراط: لایحه بودجه ۱۴۰۰ کل کشور توسط معاون پارلمانی رئیس جمهور تقدیم مجلس شد که محور‌های مهم آن به شرح زیر است.

حقوق کارمندان و بازنشستگان

به گزارش برترین ها، در لایحه بودجه سال آینده کل کشور به گفته رئیس جمهور، افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارمندان و بازنشستگان پیش بینی شده است.

حذف سه دهک بالای درآمدیِ یارانه‌بگیر

در بند ۱ تبصره ۱۴ لایحه بودجه ۱۴۰۰ آمده است، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است با استفاده از کلیه بانک‌های اطلاعاتی در اختیار و بر اساس معیار‌ها و ضوابطی که توسط این وزارتخانه تعیین می‌شود نسبت به شناسایی و حذف سه دهک بالای درآمدی از فهرست یارانه بگیران، با ارائه دلیل و مدرک به افراد، اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین یارانه نقدی و معیشتی در سال ۱۴۰۰ ثابت ماند.

وام ۷۰میلیونی برای خانوار‌های دارای سه فرزند

دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۰ در راستای فرزندآوری پیش بینی کرده تا تسهیلات قرض الحسنه ودیعه ۷۰ میلیون تومانی با بازپرداخت ۲۰ ساله به خانواده‌های دارای فرزند سوم پرداخت شود.

سقف معافیت مالیاتی حقوق در بودجه

سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده ۸۴ قانون مالیات‌های مستقیم در لایحه بودجه ۱۴۰۰، سالانه مبلغ ۴۸ میلیون تومان یعنی ماهانه ۴ میلیون تومان پیش بینی شده است.

وام ازدواج ۵۰ میلیون تومان باقی ماند

در لایحه پیشنهادی بودجه سال آینده، وام ازدواج در مقایسه با امسال تغییری نکرده و همان ۵۰ میلیون تومان اعلام شده است.

عوارض خروج از کشور در سال آینده

در لایحه بودجه سال آینده پیش بینی شده که عوارض برای هر نفر ۲۶۴ هزار تومان باشد. عوارض خروج زائران حج تمتع و عمره ۱۳۲ هزار تومان است. اما در صورت خروج برای بار دوم عوارض به میزان ۵۰ درصد و در سفر‌های سوم یا بیشتر تا ۱۰۰ درصد افزایش خواهد یافت.

افزایش ۲ درصدی تعرفه جرایم رانندگی

در سال ۱۴۰۰، تعرفه جرایم رانندگی ۲ درصد افزایش می‌یابد، مبلغ حاصله به حساب درآمدی ۱۵۰۱۰۱ نزد خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود.

درآمد‌های نفتی در لایحه بودجه ۳.۵ برابر شد

سقف درآمد‌های نفتی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ معادل ۱۹۹ هزار و ۲۷۲ میلیارد تومان تعیین شده که ۳.۵ برابر رقم مصوب در قانون بودجه امسال است. همچنین میزان وابستگی مستقیم بودجه به نفت حداقل ۲۳.۷ درصد است در حالی که این شاخص در قانون بودجه امسال حدود ۱۰ درصد بود.

نرخ ارز و نفت در بودجه

نرخ ارز در لایحه بودجه سال آینده ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در نظر گرفته شده و برآورد‌های اولیه برای نفت بشکه‌ای ۴۰ دلار است.

افزایش عوارض واردات لوازم آرایشی

بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ حاکی از در نظر گرفتن افزایش ۱۵ درصدی عوارض گمرکی برای واردات لوازم آرایشی است.

منابع طرح هدفمندی یارانه‌ها در بودجه سال آینده

در تبصره ۱۴ لایحه بودجه ۱۴۰۰، منابع طرح هدفمندی یارانه‌ها ۲۶۷ هزار میلیارد و ۶۷ میلیون تومان دیده شده است که ۶۶.۲۵۹ هزار میلیارد تومان از محل دریافتی حاصل از فروش داخلی فرآورده‌های نفتی، ۱۲۰.۰۳۷ هزار میلیارد تومان از محل دریافتی حاصل از فروش صادراتی فرآورده‌های نفتی، ۳۲.۱۱۷ هزار میلیارد تومان از محل دریافتی حاصل از فروش داخلی گاز طبیعی با احتساب عوارض و مالیات بر ارزش افزوده، ۳۲.۳۰۳ هزار میلیارد تومان از محل خوراک میعانات گازی پتروشیمی‌ها و ۱۶.۳۵۰ هزار میلیارد تومان از محل طلب سهم دولت از پتروشیمی‌ها بابت خوراک میعانات گازی سنوات گذشته پیش بینی شده است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: لایحه بودجه لایحه بودجه ۱۴۰۰ مجلس صراط هزار میلیارد تومان از محل لایحه بودجه ۱۴۰۰ لایحه بودجه سال بودجه سال آینده لایحه بودجه پیش بینی شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۴۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدافع سنگالی بازیکن کلیدی استقلال!

به گزارش "ورزش سه"، عثمان اندونگ مدافع تنومند و بلندقامت استقلال خوزستان که در نیم فصل به جمع شاگردان پورموسوی اضافه شد به یکی از کلیدی‌ترین بازیکنان این تیم تبدیل شده و نقش تاثیرگذاری در ترکیب این تیم دارد.

اندونگ در بازی مقابل مقابل ملوان عملکرد نسبتا خوبی در خط دفاعی داشت و رهبری این تیم را در خط دفاعی برعهده داشت و در جریان مسابقه سعی داشت تا تمرکز بازیکنان را به جریان مسابقه معطوف کند و تحت تاثیر گل که در نیمه نخست خوردند قرار نگیرند.

او در ادامه مسابقه در دقیقه 60 مسابقه خط دفاعی را رها کرده بود و در محوطه جریمه ملوان حضور داشت و روی ارسال بلندی که انجام شد و در ریباند ضربه سری که به سمت دروازه ملوان رفت توانست بازی را به تساوی بکشد، اندونگ بعد از گلی که به ثمر رساند بازیکنان استقلال خوزستان را به سمت نیمه خودی و شروع سریع بازی تشویق کرد و باز هم قدرت رهبری خود را به رخ کشید.

ویدئو: 331595

اندونگ در بازی با صنعت نفت آبادان هم برای این تیم گلزنی کرد و خیلی زود استقلال را مقابل صنعت نفت پیش انداخت و این مسابقه با گلی که طالب ریکانی به ثمر رساند به تساوی کشیده شد، گل دقایق پایانی آسو رستم پیروزی را برای استقلال خوزستان به همراه آورد و در جشن پیروزی یک نفر بیشتر از بقیه حضور داشت و با سکوهای آبی ورزشگاه غدیر ارتباط برقرار کرد، عثمان اندونگ!


این بازیکن با تعصب و انگیزه خاصی در ترکیب آبی‌های خوزستان به میدان می‌رود و هواداران خوزستانی حساب ویژه‌ای روی او در پنج هفته پایانی لیگ برتر باز کردند و درخشش او در خط دفاعی می‌تواند بقای استقلال خوزستان در لیگ را تضمین کند.

دیگر خبرها

  • آخرین خبر از پاسکاری برنامه هفتم توسعه میان مجلس و شورای نگهبان /تکلیف بودجه ۱۴۰۳ در این مجلس روشن می شود؟
  • ۱۵۰ شرکت دولتی در نیمه اول ۱۴۰۲ زیان‌ده بودند
  • پیشنهاد انتقال اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی به جهاد دانشگاهی
  • ایرادات شورای نگهبان به جداول بودجه چه زمانی بررسی می‌شود؟
  • وضعیت لایحه بودجه حوزه آموزش عالی، تحقیقات و فناوری
  • پایانی بر حواشی بودجه شهرداری کرمانشاه در شورای شهر
  • مدافع سنگالی بازیکن کلیدی استقلال!
  • تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری
  • تصمیم مجلس برای فوق‌العاده پرستاری و حقوق کارکنان وزارت کشور
  • نقش کلیدی لوازم پزشکی در بهبود سلامت بیماران