Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@23:26:51 GMT

کلاهبرداری با ترفند واریز مبلغ در قبال تایید آگهی

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۸۵۳۸۱

کلاهبرداری با ترفند واریز مبلغ در قبال تایید آگهی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی قهرمان طالع بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان و اعلام اینکه به یکی از حساب‌های بانکی وی مبالغی به‌صورت ریز و درشت واریز و برداشت می‌شود، خواستار رسیدگی به پرونده شد.

وی افزود: افسر پرونده با دریافت مستندات ارائه شده توسط شاکی، شروع به کشف اطلاعات جدید با بررسی پرونده و تراکنش‌های بانکی پیچیده در حساب‌های مختلف کرده و طی سرنخ‌های به دست آمده، به یکی از کلاهبرداران سایبری تحت تعقیب و فراری رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس پلیس فتا استان اردبیل بیان کرد: کارآگاهان سایبری با هماهنگی لازم و اقدامات فنی و پلیسی، مخفیگاه وی را شناسایی و در یک عملیات سایبری موفق، به همراه تجهیزات الکترونیکی دستگیر و جهت بازجویی به پلیس فتا منتقل کردند.

کارت بانکی مردم عادی را کپی یا اجاره می‌کردیم

وی تشریح کرد: این شیاد سایبری در بازجویی‌های خود اعتراف کرد که از طریق دوستان خود کارت‌های بانکی افراد را به بهانه‌های مختلف اخذ و پس از کپی‌برداری یا اجاره کارت‌ها و همچنین ایجاد درگاه‌های جعلی، کاربران سایت دیوار را با ارسال پیامک با مضمون «جهت تائید آگهی خود در سایت دیوار به لینک زیر مراجعه و مبلغ دو هزار تومان را واریز نمایید؛ در غیر این صورت آگهی شما پاک خواهد شد» فریب داده و با جابجایی پول در حساب‌های مختلف، اقدام به برداشت و کلاهبرداری از حساب بانکی آنان می‌کرد.

قهرمان طالع بیان داشت: هم‌وطنان عزیز به‌هیچ‌وجه کارت‌بانکی و مشخصات حساب خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و در صورت مشاهده گردش حساب غیرمتعارف در حساب خود آن را به پلیس فتا گزارش کنند.

وی گفت: عموم مردم می‌توانند جهت دریافت هرگونه مشاوره و گزارش هرگونه اخبار سایبری و موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  مراجعه کنند.

-انتهای پیام/3463/666/

منبع: فارس

کلیدواژه: پلیس فتا استان اردبیل آگهی ترفند رئیس پلیس فتا استان اردبیل دیوار پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۵۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باشگاه پرسپولیس منتظر تایید سرمربی برزیلی

آفتاب‌‌نیوز :

باشگاه پرسپولیس پس از تفاهم اولیه شفاهی رضا درویش مدیرعامل با اوسمار ویه‌را سرمربی برزیلی سرخپوشان پایتخت در حال تنظیم قرارداد جدید برای تمدید است.

از این رو درویش با ارسال این قرارداد به واحد حقوقی خواستار بررسی آن‌ها و همچنین تعیین مبلغ قابل توجیه برای حفظ مرد برزیلی شده است. طبق توافق باشگاه پرسپولیس و اوسمار ویه‌را، پس از انتخاب این مربی به‌عنوان سرمربی جدید سرخپوشان، یک متمم جدید به قرارداد او اضافه شد که طی آن مبلغ پایه قرارداد ۱۶۰ هزار دلاری اوسمار بدون تغییر باقی ماند، اما آپشن‌های جدیدی به قرارداد این مربی برزیلی اضافه شده است.

بر اساس این آپشن‌ها در صورت قهرمانی پرسپولیس در هر یک از جام‌ها مبلغ ۴۰ هزار دلار، برای هر برد بیرون از خانه هزار دلار و برای هر برد خانگی ۵۰۰ دلار به‌عنوان پاداش به اوسمار ویه را تعلق خواهد گرفت.

حالا باشگاه پرسپولیس در نظر دارد کمتر از ۳۰۰ هزار دلار برای فصل آینده در اختیار ویه‌را قرار دهد، اما ویه‌را بعید است با این رقم موفقت کند و پیش بینی ۵۰۰ هزار دلاری بابت ادامه حضورش در تیم را دارد.

حال باید منتظر ماند و دید آیا پرسپولیس بدون هیچ ملاحظه‌ای قرارداد مربی برزیلی را تمدید می‌کند یا در اجرای ان تعلل کرده و منتظر نتیجه او در باقیمانده بازی‌های فصل جاری لیگ برتر خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در چناران
  • چند ترفند ساده برای آن‌که هوش مصنوعی، اطلاعات شما را ندزدد
  • هشدار درباره کلاهبرداری پیامکی
  • فوری | هدیه روز معلم واریز شد | معلمان حساب‌هایشان را چک کنند
  • هدیه ۲ میلیونی وزیر آموزش و پرورش به حساب معلمان واریز شد
  • معلمان امشب منتظر هدیه دولت باشند؛ مبلغ چقدره؟
  • واریز دو میلیون تومان به حساب معلمان به مناسبت روز معلم
  • هدیه دولت به معلمان اعلام شد/ این مبلغ امشب واریز می‌شود
  • شناسایی متهم برداشت غیرمجاز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی در تربت حیدریه
  • باشگاه پرسپولیس منتظر تایید سرمربی برزیلی