Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت هند قصد دارد با روی کار آمدن جو بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا، دوباره واردات نفت از ایران و ونزوئلا را از سر گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رویترز، دهارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند، امروز اعلام کرد که این کشور می‌خواهد با روی کار آمدن جو بایدن، به عنوان رئیس جمهور آمریکا دوباره واردات نفت از ایران و ونزوئلا را از سر گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هند یکی از اصلی‌ترین واردکنندگان نفت از ایران و ونزوئلا پیش از خروج آمریکا از برجام و اعمال یکجانبه تحریم‌ها از سوی دولت ترامپ علیه دو کشور بود.

وزیر هندی در پاسخ به این سوال که آیا دهلی نو خواستار لغو تحریم‌ها علیه ایران و ونزوئلا است گفت: به عنوان یک خریدار نفت، ما دوست داریم که فروشندگان بیشتری در بازار وجود داشته باشند. ما باید منابع بیشتری برای خرید نفت داشته باشیم. 

هند که تا پیش از اعمال دوباره تحریم‌ها علیه ایران پس از چین بزرگ‌ترین واردکننده نفت این کشور به شمار می‌آمد، از می سال گذشته واردات نفت از کشورمان را متوقف کرد و طی ماه‌های گذشته هم واردات نفت از ونزوئلا را به میزان قابل توجهی کاهش داده بود. 

جو بایدن، نامزد پیروز انتخابات اخیر ریاست جمهوری در آمریکا، که در زمان توافق هسته‌ای در ایران در سال 2015 معاون رئیس  جمهور وقت آمریکا بود اعلام کرده است که قصد دارد مسیر دیپلماتیک را در تعامل با تهران در پیش گیرد.

هند سومین واردکننده نفت در جهان است به دنبال تنوع‌بخشی به منابع تامین نفت خود با هدف خرید نفت ارزان‌تر، کاهش هزینه خرید نفت و پس‌انداز منابع ارز خارجی خود است.

اعمال تحریم‌ها علیه ایران و ونزوئلا از ورود 3 میلیون بشکه روزانه نفت به بازار جهانی معادل 3 درصد کل عرضه جلوگیری کرده است. 

وزیر نفت هند همچنین از تولیدکنندگان نفت خواست تا با هدف کمک به خریداران آسیایی رویکرد مسئولانه‌تری را در قبال قیمت‌گذاری نفت در پیش گیرند.

پرادهان تاکید کرد: دوران انحصار در بازار نفت به سر آمده و تولیدکنندگان نفت باید خواسته واردکنندگان را نیز مدنظر قرار دهند.

انتهای پیام

منبع: دانا

کلیدواژه: نفت از ایران و ونزوئلا واردات نفت تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۵۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران

سه عضو گروه ۷ امروز پنجشنبه اعلام کردند در ارتباط با حمله موشکی و پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی در روز ۱۳ آوریل تحریم‌های جدیدی علیه اتباع و شرکت‌های ایرانی اعلام کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، انگلیس، آمریکا و کانادا در ارتباط با حمله موشکی و پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی در روز 13 آوریل تحریم‌های جدیدی علیه اتباع و شرکت‌های ایرانی اعلام کردند. 

طبق بیانیه وزارت خارجه انگلیس، تحریم‌های جدید افراد و شرکت‌های دخیل در صنایع پهپادی ایران را هدف قرار می‌دهد. 

انگلیس علاوه بر این اعلام کرده قصد دارد تحریم‌های تجاری جدیدی علیه ایران اعلام کرده و محدودیت‌های جدیدی برای قطعات مورد استفاده در پهپادها و موشک‌ها وضع کند. 

دو فرد ایرانی که گفته می‌شود جزو مدیران شبکه شرکت‌های ایرانی دخیل در ساخت پهپاد هستند در فهرست تحریم‌های انگلیس، کانادا و آمریکا قرار گرفته‌اند. 

علاوه بر این، شرکت‌های بنیان دانش شرق، شرکت پیشرو صنعت آسمان شریف، شرکت صنایع موتورسازی الوند و شرکت موج گستر آسمان پرواز نیز در فهرست تحریم‌های این سه کشور قرار گرفته‌اند. 

نشریه آمریکایی: رشد صنایع دفاعی ایران نتیجه تحریم استآمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران اعمال کرداتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کندبلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند

 

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • موضع تازه وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات ایران علیه اسرائیل
  • نظر مقام سابق موساد از شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران
  • مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی
  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
  • نقش بی‌اهمیت تحریم‌های تازه آمریکا در معادلات ایران