Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: امروز در غرب و جنوب غرب و مرکز کشور سامانه بارشی فعال است که این فعالیت سامانه بارشی در استان‌های ایلام، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، لرستان، کردستان، همدان، نیمه شمالی بوشهر، شمال و غرب فارس و استان مرکزی است همچنین این سامانه در خلیج‌فارس نیز فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سامانه بارشی مذکور به تدریج استان‌های قم و به صورت پراکنده استان های البرز، قزوین، تهران، جنوب زنجان، سمنان و گیلان را هم در بر می‌گیرد و موجب تشکیل مه و بارش باران می شود و در استان های جنوبی موجب رگبار و رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات موجب بارش برف و مه غلیظ خواهد بود.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز شدت بارش‌ها در شمال و شرق خوزستان، لرستان و غرب چهارمحال و بختیاری است، گفت: روز پنج شنبه بارش ها در غرب و جنوب غرب کشور، سواحل شمالی، شمال شرق، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز خواهد بود؛ روز پنج شنبه بارش در ارتفاعات البرز مرکزی و شمال خراسان رضوی، به صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

اصغری اظهار داشت: از بعد از ظهر جمعه ۱۴ آذر سامانه بارشی تازه ای از جنوب و جنوب غرب وارد کشور می‌شود و سامانه بارشی دیگری هم از شمال وارد کشور خواهد شد بنابراین روز شنبه ۱۵ آذر، بخش هایی از شمال غرب، غرب، جنوب غرب و مرکز کشور همچنین استان کرمان تحت تاثیر این سامانه قرار خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: روز یکشنبه با تقویت سامانه، علاوه بر مناطقی که ذکر شد در شمال شرق، شرق و شمال سیستان و بلوچستان نیز بارش خواهیم داشت و دامنه فعالیت این سامانه روز دوشنبه ۱۷ آذر در جنوب شرق و شرق کشور خواهد بود و روز سه‌شنبه هفته آینده به تدریج از کشور خارج می‌شود.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی تأکید کرد: پیامد ورود این سامانه بارش باران، بارش برف در ارتفاعات و همچنین کاهش دما و در مناطق جنوبی رگبار و رعد و برق و وزش باد و در مناطق مستعد، بارش تگرگ خواهد بود.

اصغری بیان کرد: به سبب وجود ابرهای همرفتی، امروز و فردا شمال خلیج فارس مواج است و روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه پیشِ رو خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت اظهار داشت: آسمان تهران روز آینده ابری همراه با مه رقیق در برخی ساعات بارش باران پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۲ و هفت درجه خواهد بود؛ مجدداً از روز شنبه ۱۵ آذر و روز یکشنبه ۱۶ آذر، در تهران بارش برف و باران در برخی ساعات خواهیم داشت.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۲۲ درجه بالای صفر و بندرعباس با بیشینه دمای ۲۹ درجه بالای صفر گرمترین مراکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۳ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

* بارش سال جاری ۱۱ درصد کمتر از سال گذشته

اصغری درباره وضعیت بارش ها در سال زراعی جاری گفت: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهر ۹۹) تا ۱۱ آذر ۴۵.۶ میلیمتر ثبت شد میزان بارش سال گذشته در این بازه زمانی ۴۱ میلیمتر بود که بارش سال جاری ۱۱ درصد کمتر از سال گذشته است.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: محمد اصغری هواشناسی برف باران پایتخت هوای تهران آسمان پایتخت سامانه بارشی سامانه بارش بارش باران جنوب غرب پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۵۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی به غرب کشور | افزایش نسبی دما در غالب مناطق تا اواسط هفته آتی

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی ضمن تشریح وضعیت آب و هوای کشور طی روز‌های پیش رو، گفت: سه شنبه هفته آینده سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور شده و در مناطق غربی کشور بارش خواهیم داشت.

صادق ضیاییان در گفتگو با ایسنا، گفت: جمعه در خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، کرمان، برخی نقاط استان‌های سیستان و بلوچستان، یزد، سمنان و ارتفاعات شرقی تهران، شنبه در برخی نقاط خراسان رضوی و جنوبی، یزد، کرمان، فارس، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد، شرق خوزستان، یکشنبه در جنوب کرمان و دوشنبه در ارتفاعات مرکزی البرز و ارتفاعات مرکزی زاگرس در برخی از ساعات رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گاهی گرد و خاک و در نقاط مستعد، تگرگ پیش بینی می‌شود.

وی افزود: سه شنبه هفته آینده سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور شده و در مناطق غربی کشور بارش خواهیم داشت.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: در سه روز آینده در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور در برخی ساعات وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک پیش بینی می‌شود. همچنین تا اواسط هفته آینده روند افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور پیش بینی می‌شود.

وی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز گفت: آسمان تهران شنبه (۸ اردیبهشت) صاف و وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و طی یک شنبه (۹ اردیبهشت) کمی ابری در بعضی ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهار کرد: طی فردا و پس‌فردا شهرکرد با کمینه ۳ و ۲ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۳۹ و ۴۰ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شوند.

منبع: ایسنا

tags # بارش باران ، آب و هوا ، اخبار هواشناسی سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی به غرب کشور | افزایش نسبی دما در غالب مناطق تا اواسط هفته آتی
  • ببینید | خبر بد هواشناسی برای این استان‌ها؛ ورود سامانه بارشی قوی در راه کشور
  • تداوم بارندگی در نیمه شرقی و ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز سه‌شنبه
  • شنبه و یکشنبه در این مناطق کشور باران می بارد | سامانه بارشی جدید از روز سه‌شنبه وارد می شود
  • ورود سامانه‌ بارشی جدید به کشور از روز سه‌شنبه
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / دمای هوا در بیشتر مناطق افزایش می‌یابد
  • ورود سامانه‌بارش‌زا به جنوب، شرق و شمال استان
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی تا عصر امروز در آسمان گلستان