Web Analytics Made Easy - Statcounter

مژگان خانلو در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی در لایحه بودجه سال آینده کل کشور حذف شده و نرخ ارز ترجیحی برای واردات کالاهای اساسی بر مبنای نرخ معاملات سامانه ETS حدود ۱۱ هزارتومان است.

وی تاکید کرد: برای اینکه این افزایش نرخ ارز برای واردات کالاهای اساسی، بر معیشت مردم تأثیر منفی نگذارد، دولت تلاش دارد دولت مابه التفاوت ریالی ارز ۴۲۰۰ تومانی تا ۱۱ هزار تومانی را به گونه‌ای برای مردم جبران کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: همانگونه که در جز ۴ بند ب تبصره یک لایحه بودجه آمده است، در صورت تغییر نرخ ترجیحی ارز مورد استفاده در این قانون به نرخ سامانه معاملات الکترونیکی ETS (نرخ سامانه معاملات بین بانکی که مابین نرخ ارز ترجیحی و نیمایی است)، به دولت اجازه داده می‌شود منابع وصولی را به ردیف درآمدی شماره ۱۶۰۱۳۶ جدول شماره این قانون واریز نماید. منابع واریزی از محل ردیف شماره ۷۱-۵۳۰۰۰۰ جدول شماره این قانون صرف تأمین معیشت و سلامت مردم کند.

خانلو افزود: نرخ سامانه معاملات الکترونیکی (ETS) متغیر و حدوداً بین نرخ ۴,۲۰۰ تومان و نرخ نیما و در حال حاضر حدود ۱۱ هزار تومان است.

سخنگوی ستاد بودجه در پاسخ به این سوال که چه میزان ارز برای واردات کالای اساسی و دارو پیش بینی شده است، گفت: فعلاً تا زمانی که مجوزهای قانونی لازم گرفته نشود پیش بینی دقیقی وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: دولت مابه التفاوت ارز ۴۲۰۰ و نرخ ETS صرف معیشت مردم و سلامت می‌شود. پس از آنکه اجازه آن در قانون بودجه دیده شد جزئیات آن مشخص می‌شود. قسمت مربوط به سلامت آن احتمالاً از طریق بیمه‌ها اقدام می‌شود و قسمت مربوط به تأمین معیشت مردم نیز یا به صورت مستقیم به مردم و یا به تولید کنندگان داده می‌شود.

خانلو خاطرنشان کرد: این مابه التفاوت برای مردم جبران می‌شود بنابراین مردم نباید نگران افزایش قیمت کالا باشند.

کد خبر 5086519 محمد امین دژمان

منبع: مهر

کلیدواژه: دلار 4200 تومانی ارز ترجیحی مژگان خانلو سازمان مدیریت و برنامه ریزی کالاهای اساسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ ویروس کرونا قیمت دلار شاخص کل بورس وزارت جهاد کشاورزی اوپک بانک مرکزی ایران قیمت مرغ بازار سهام قیمت نفت قیمت یورو نهاده های دامی پالایشی یکم بورس تهران ارز ترجیحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۵۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه ۴۳ میلیارد تومانی پروژه ایمن سازی کندرو شرقی آزادگان

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا پوریافر درباره جزییات تحکیم بستر ۱۲ کیلومتر از بزرگراه آزادگان و تعریض و ایمن سازی کندرو شرقی آزادگان با بزرگراه شهید لشگری با بیان اینکه این نقطه یکی از نقاطی بود که به دلیل باریک بودن تقاطع باعث نارضایتی مردم به ویژه در ترافیک صبح‌گاهی می‌شد. گفت: درخواست پلیس حل و فصل این موضوع بود. نکته دیگر بحث ایمنی این نقطه بود که باعث اهمیت پروژه می‌شد.

وی با بیان اینکه پروژه چند سالی بود که‌ متوقف مانده و باعث نارضایتی مردم شده بود گفت: با ورود معاونت فنی و مهندسی و همکاری منطقه و پلیس در کمترین زمان ممکن پروژه تقدیم مردم شد. معارض اصلی این پروژه مسائل ترافیکی بود.

وی ادامه داد: باتوجه به انجام ایمن سازی و تعویض رمپ حدود ۴۳ میلیارد تومان هزینه این پروژه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات ۸ اردیبهشت
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات
  • تداوم نزولی قیمت طلا و سکه
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند
  • قیمت سکه و طلا امروز ۸ اردیبهشت؛ تداوم نزولی قیمت طلا و سکه
  • هزینه ۴۳ میلیارد تومانی پروژه ایمن سازی کندرو شرقی آزادگان
  • نسخه کاغذی جایگزین نسخه نویسی الکترونیک در زمان قطعی سامانه بیمه سلامت
  • قانون جدید مالیات؛ زمینه ساز کتمان معاملات
  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد/کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین