Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر حمیدرضا طیبی در این مراسم با بیان این‌که انسان سالم توسعه‌یافته زیرساخت اصلی پیشرفت و توسعه است، گفت:  توسعه علمی و فناورانه در حوزه پزشکی از زمینه‌های مهم فعالیت جهاد بوده و خوشبختانه نقش غیرقابل‌انکاری در توسعه‌ خدمات علوم تولیدمثل و درمان ناباروری، سرطان و به‌ویژه سرطان پستان، طب بازساختی و ترمیمی و زخم‌های مزمن در سطح ملی و بین‌المللی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جهاددانشگاهی اظهار کرد: به علت انجام فعالیت‌های موفق فناورانه در حوزه‌های فنی و مهندسی، کشاورزی و علوم انسانی و اجتماعی، جهاددانشگاهی موفق به انجام فعالیت‌های بین‌رشته‌ای مهمی در حوزه‌های مختلف و به‌ویژه کمک به ارتقاء خدمات پزشکی در درمان بیماران شده است.

طیبی با اشاره به اینکه در حوزه زخم‌های مزمن، یکی از نیازهای جامعه ما محصولات پیشرفته و نوین در درمان زخم‌های مزمن شامل زخم پوش‌ها و پوست‌های جایگزین است، عنوان کرد: در سال‌های اخیر به دلیل تحریم‌های ظالمانه شاهد آن بودیم که بسیاری از بیماران ما به دلیل کمبود برخی از این محصولات دچار مشکل شدند، به همین دلیل جهاددانشگاهی در قالب طرح‌های فناورانه با محوریت پژوهشکده فناوری‌های زخم و ترمیم بافت و همکاری سایر بخش‌های فنی و مهندسی، تولید این محصول را از سال‌های گذشته در دستور کار قرار داده که مراحل تولید آزمایشگاهی آن به پایان رسیده است و با سپری کردن فاز تایید بالینی و اخذ مجوزهای لازم این محصولات در دسترس مبتلایان به زخم‌های مزمن قرار خواهد گرفت.

وی بابیان اینکه کرونا علی‌رغم همه‌ مصیبت‌ها و آلامی که بر بشر وارد کرده، استفاده از فضای مجازی را به یک اجبار و فرصت تبدیل کرد افزود: این موضوع برای جامعه علمی کشورمان که انتقال تجارب علمی و فناورانه را یک ضرورت برای بیان توانمندی‌های خود و استفاده از تجارب موفق دیگران می‌داند و تحریم‌ها این فرصت را در ارتباط با حضور و استفاده از دانشمندان خارجی گرفته بود، هم فرصت حضور آن‌ها را فراهم کرده است و هم این فرصت را فراهم کرده که متخصصان بیشتری بتوانند از مزایای این کنفرانس‌ها استفاده کنند.

لزوم توجه به کاهش هزینه‌های درمان زخم‌های مزمن

دکتر ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ارتباطی مجازی در مراسم افتتاحیه این کنگره بابیان اینکه در درمان بیماران زخم‌های مزمن تخصص گرایی و فوق تخصص گرایی اشتباه فاحشی است، گفت: در مسیر تولید محصولات برای درمان بیماران باید به توان تولید داخلی اتکا کنیم تا هزینه‌های درمان کاهش پیدا کنند تا بیماران مجبور نشوند به دلیل هزینه‌های بالا از درمان اجتناب کنند یا درمان مناسب را دریافت نکنند.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: از جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران تشکر می‌کنم که اقدامات متعددی در حوزه سلامت خصوصاً در پژوهش و با تأسیس پژوهشکده زخم و ترمیم بافت کمک شایانی به این موضوع مهم در کشور کرده است.

حریرچی به شیوع زخم‌های مزمن در کشور اشاره و بیان کرد: زخم‌های مزمن خصوصاً زخم‌های مزمن دیابتی که شیوع قابل‌توجهی دارند و زخم‌های مزمنی که ناشی از انواع درمان‌های مختلف سرطان خصوصاً رادیوتراپی حاصل می‌شود، می‌تواند تأثیر به سزایی در کیفیت زندگی افراد مبتلا بگذارد و حتی گاهی از خود سرطان و بیماری دیابت تأثیر بیشتری در فعالیت شغلی یا اجتماعی یا خصوصاً کیفیت زندگی دارد.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آموزش و آگاهی بخشی به دو گروه مرتبط با زخم‌های مزمن را ضروری دانست و گفت: مهم‌ترین اقدامی که لازم است در این زمینه انجام دهیم، آگاهی بخشی و آموزش مناسب به دو گروه است، یک گروه بیماران و حمایت‌کنندگان خانوادگی و فامیلی بیماران هستند، با آموزش به این گروه می‌توانیم از شیوع زخم‌های مزمن پیشگیری کنیم یا از پیشرفت این زخم‌ها به مراحل بالاتر جلوگیری کنیم. گروه دوم درمانگران ازجمله پزشکان، پرستاران و پیراپزشکان هستند که گاهی حتی ممکن است در تشخیص و اهمیت این زخم‌ها و ضرورت شروع درمان اولیه و انجام درمان مناسب آگاهی لازم را نداشته باشند و آموزش لازم به آنان داده نشده باشد. باید اهمیت این زخم‌ها و راه‌های پیشگیری را تبیین کرده و آموزش داد که بهترین راه این اقدام از طریق شبکه بهداشتی و درمانی کشور است.

حریرچی با تاکید بر اینکه این اشتباه فاحشی است که گمان کنیم برای درمان هر بیماری باید به متخصص یا فوق تخصص آن بیماری مراجعه شود و به‌واسطه این اشتباه بیماران شهرهای کوچک و روستاها را به این افراد ارجاع داده شوند افزود: اگر می‌خواهیم به مردم خدمت کنیم و موضوع زخم را حل کنیم بهترین راه این است که در شبکه‌ای که در گستره وسیع ایران نفوذ دارد به‌صورت مرحله‌ای به بهورزان، پزشکان عمومی، متخصصین و غیره آموزش‌های لازم دهیم تا همین افراد به درمان بیماران بپردازند، پس‌ازآن اگر بیماری شرایط پیچیده‌ای داشت برای درمان به متخصصان آن حوزه ارجاع داده شوند.

حریرچی بابیان اینکه پانسمان‌های نوین تأثیر به‌سزایی در درمان زخم‌های مزمن دارند، گفت: باید به توان تولید داخلی اتکا کنیم تا هزینه‌های درمان کاهش یابند. مطمئن باشید بسیاری از خانواده‌ها و بیمه گران، توان پرداخت هزینه‌هایی که امروز مطرح است را ندارند و همین مساله باعث اختلاف طبقاتی در دریافت درمان می‌شود به همین دلیل در این مسیر حتماً به تولید داخل اتکا کنید و پیگیر باشید که بتوانید براساس تولید داخل و نیم‌نگاهی به بازارهای منطقه که تولید داخل را مقرون‌به‌صرفه می‌کند اقدام کنید تا به بیمار و کشور هزینه زیادی تحمیل نشود.

کد خبر 5086528 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد دانشگاهی حمیدرضا طیبی ایرج حریرچی درمان زخم شرکت دانش بنیان حاکمیت سایبری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ویروس کرونا تحقیقات علمی محسن فخری زاده هوش مصنوعی واکسن کرونا فناوری فضایی امنیت اطلاعات تولید دانش بنیان ماهواره مجلس شورای اسلامی ایالات متحده امریکا درمان زخم های مزمن درمان بیماران برای درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۶۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان گفت: دولت در حوزه بهداشت و درمان برای استان گلستان اقدام به ایجاد و راه‌اندازی دستگاه توموتراپی برای درمان بیماران سرطانی و راه‌اندازی دستگاه اسکن هسته‌ای پس از ۲۰ سال کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سعید گل‌فیروزی در دیدار با منتخب مردم استان در مجلس خبرگان رهبری به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت با اشاره به اقدامات و دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان اظهارداشت: خدمات دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان با اولویت نگاه به حوزه بهداشت و پیشگیری در سطح یک درمانی استان، بی‌نظیر است.

وی اظهار کرد: ساخت 25 خانه بهداشت، پایگاه اورژانس و پایگاه جامع سلامت شهری و روستایی، بخشی از خدمات دولت سیزدهم در گلستان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان گفت: ایجاد نخستین مرکز جراحی قلب و نیز نخستین مرکز نازایی سطح 2 در گرگان و گنبدکاووس و نیز نصب و راه‌اندازی سه دستگاه آم.ار.آی (MRI) دولتی در گرگان، علی‌آباد کتول و گنبدکاووس بخش دیگری از اقدامات انجام شده در گلستان حوزه بهداشت و درمان است.

گل‌فیروزی خاطرنشان کرد: تکمیل نخستین مرکز نازایی سطح سه در بیمارستان شهید صیاد شیرازی گرگان با 100 میلیارد ریال اعتبار نیز از خدمات ارزشمند دولت در حوزه بهداشت و درمان گلستان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: دولت سیزدهم نیز در حوزه بهداشت و درمان برای این استان اقدام به ایجاد و راه‌اندازی دستگاه «توموتراپی» برای درمان بیماران سرطانی و راه‌اندازی دستگاه اسکن هسته‌ای پس از 20 سال در بیمارستان پنج‌ آذر گرگان کرد.

آیت الله سید محسن طاهری نماینده منتخب مردم استان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این جلسه گفت: حوزه سلامت در اولویت استان است و در دولت سیزدهم اقدامات خوبی نیز در این حوزه اتفاق افتاده است.

حجت الاسلام محسن طاهری در این دیدار به موضوعات توزیع عادلانه خدمات سلامت در سراسر استان، ریشه‌یابی و علت یابی شیوه برخی از بیماری‌ها در استان، فرهنگ‌سازی و نمادینه کردن اخلاق پزشکی در جامعه و نیز بر ارزش گذاری مبانی اعتقادی و تقویت عفاف و حجاب تاکید کرد.

انتهای پیام/581/.

دیگر خبرها

  • دلیل آبریزش دائمی بینی احتمالا «التهاب سینوسی مزمن» است
  • درمان پرولاپس مخاطی رکتوم به روش اندوسکوپیک برای نخستین بار در دنیا
  • درمان موفقیت آمیز پرولاپس مخاطی رکتوم به روش اندوسکوپیک در شیراز
  • دلیل آبریزش دائمی بینی چیست؟
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است