Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-استاندار کردستان گفت: عملیات اجرایی انتقال آب به‌صورت مستقیم از سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج تا دو هفته دیگر اجرایی و عملیاتی خواهد شد. - اخبار استانها -

بە گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان؛ بهمن مرادنیا در جلسه حفاظت از منابع آب استان به وجود مشکل در آب شرب سنندج اشاره کرد و اظهار داشت: در یکی دو سال اخیر شهروندان سنندجی از وضغیت آب شرب این شهر به‌دلیل پایین آمدن کیفیت آن گله‌مند بودند که رفع این مشکل با جدیت در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از تخصیص 100 میلیارد تومان اعتبار از محل ستاد مدیریت بحران برای حل مشکل آب شرب سنندج پس از رایزنی با وزیر کشور خبر داد و افزود: یک ردیف بودجه 90 میلیارد تومانی دیگر نیز در بودجه سال 1400 برای این حوزه گنجانده شده است.

استاندار کردستان اعلام کرد: : عملیات اجرایی انتقال آب به‌صورت مستقیم از سد آزاد به تصفیه خانه سنندج تا دو هفته دیگر اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

وی از آبگیری سد ژاوه تا پایان اسفندماه سال‌جاری خبر داد و گفت: یکی از دلایل تأخیر در آبگیری سد ژاوه مشکل فاضلاب سنندج بود که با رایزنی‌های انجام شده و توافقات صورت گرفته با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، ارتقاء تصفیه‌خانه فاضلاب سنندج آغاز شده و اعتبار لازم برای آن نیز پیش‌بینی و تخصیص پیدا کرده است.

روایتی از روزگار ناخوش مردم کردستان/ مردمانی که برای تهیه آب شرب به چشمه‌ها پناه می‌برند+تصاویرگزارش- تسنیم پای حرف مردم |گلایه شهروندان سنندجی از طعم و بوی ناخوشایند آب شرب شهری

مرادنیا بیان کرد: اعتبارات بخش آب در کردستان از 380 میلیارد تومان سالجاری به 580 میلیارد تومان در سال آینده افزایش پیدا کرده است.

وی بر رفع کامل مشکلات فاضلاب روستایی و سرازیر شدن آن به مخزن سدها و بستر رودخانه‌ها تاکید کرد و افزود: دستگاه‌های متولی و شرکت آب و فاضلاب استان باید برای حل این معضل جدیت به خرج داده و با زمان‌بندی مشکل را از ریشه حل کنند.

استاندار کردستان قرار گرفتن دستگاه‌ها در کنار یکدیگر و پرهیز از هرگونه تنش برای توسعه استان را مهم ارزیابی کرد و یادآور شد: باید به نحوی برنامه‌ریزی و کار انجام شود که هرسال بتوانیم چند مورد از مشکلات اساسی استان را حل کنیم.

انتهای پیام/481/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تصفیه خانه آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۶۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش روز «آزادسازی سنندج» برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی رمضانی شامگاه پنج‌شنبه در جلسه هماهنگی برگزاری همایش آزادسازی روز سنندج که در محل سالن شهدای گمنام استانداری برگزارشد، اظهار کرد: روایت استقامت و رشادت‌های مردم سنندج برای آزادسازی شهر سنندج از دست ضد انقلاب باید تدوین و تبیین شود.

وی هدف از برگزاری همایش آزادسازی سنندج را مقابله با روایت‌سازی جعلی ضد انقلاب بیان کرد و گفت: حقایق مستند از مردم دریغ شده است و باید روایت صحیح و نافذ را به عموم مردم سنندج منتقل کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: تلاش ما این است که همایشی غنی از روایت‌های صحیح برگزار شود چون واقعاً مردم کردستان مردمانی با بالاترین سطح شعور سیاسی هستند.

رمضانی در ادامه تصریح کرد: برای برگزاری بهتر این همایش از ظرفیت آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و اعضای هیأت علمی استفاده شود.

وی اضافه کرد: طبق هماهنگی‌های به‌عمل آمده، بخشی از همایش شامل روایت‌گری پیشمرگه‌های مسلمان به عنوان اسناد زنده و ناطق خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان تاکید کرد: ذکر خاطرات و فداکاری‌های این عزیزان هر سال باید به مردم یادآوری شود.

رمضانی در پایان یادآورشد: این همایش در ابعاد استانی و ملی بازتاب خواهد داشت لذا با بهترین کیفیت باید برگزار شود.

کد خبر 6088867

دیگر خبرها

  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران
  • همایش روز «آزادسازی سنندج» برگزار می‌شود
  • ۶ اردیبهشتِ زیبا؛ روز زیبای سنه نازار
  • توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نخواهد شد
  • تعیین و اختصاص ردیف اعتبار ملی برای طرح جامع آبرسانی البرز
  • اجرا خط دوم انتقال آب سد یامچی به تصفیه خانه آب اردبیل
  • اجرای خط دوم انتقال آب سد یامچی به تصفیه خانه آب اردبیل
  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نمی‌شود