Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- غریب آبادی اقدامات زورمدارانه یکجانبه آمریکا را عامل محدود کردن توانایی‌ها در حفظ و تقویت ظرفیت‌ها برای پیشگیری ویروس کرونا دانست.
به گزارش خبرگزاری آریا، سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین المللی در وین، در سمینار دیپلماتیک "اقدامات زورمدارانه یکجانبه در چارچوب کرونا"، که از سوی نمایندگی‌های دائم ایران، کوبا و ونزوئلا در وین و با شرکت بیش از 38 کشور به طور مجازی برگزار گردید، خواستار اجماع جهانی در برابر اقدامات زورمدارانه یکجانبه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کاظم غریب آبادی در ابتدا یکی از ویژگی‌های تاریخ معاصر را گرایش چند کشور به ویژه آمریکا به تحمیل اقدامات زورمدارانه یکجانبه علیه کشور‌های هدف، در راستای اهداف سیاست خارجی خود دانست و با تأکید بر اینکه چنین اقداماتی تأثیر مستقیم بر حق حاکمیت کشور آسیب دیده و سایر کشور‌ها دارد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از جمله کشور‌هایی است که تحت چنین اقدامات غیرانسانی قرار گرفته است. وی افزود: این وضعیت، همراه با گسترش سریع و بی رویه کرونا در سراسر جهان، پیامد‌های وخیم آن بر چنین کشور‌هایی را در برخی چالش‌ها ثابت کرده است. در واقع، در این حوزه هیچ ملتی به تنهایی نمی‌تواند با این چالش‌ها مقابله کند و تنها ابزار موجود در این منظور، همکاری و همبستگی است و نه تشدید اقدامات زورمدارانه غیرانسانی علیه دیگر ملت‌ها برای اهداف سیاسی بدخواهانه.
غریب آبادی در ادامه اقدامات زورمدارانه یکجانبه غیرانسانی و غیرقانونی آمریکا را عامل محدود کردن توانایی‌ها در حفظ و تقویت ظرفیت‌ها برای پیشگیری و کنترل شیوع بیشتر ویروس کرونا دانست و افزود: این اقدامات غیر انسانی، به طور جدی بر سلامتی و زندگی ایرانیان و سایر ملت‌ها تأثیر می‌گذارند.
وی خطاب به شرکت کنندگان در این نشست اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را برای جلوگیری و کنترل این ویروس بکار گرفته است. با این وجود، اقدامات زورمدارانه یکجانبه آمریکا که منجر به محدودیت‌های شدید بانکی بین المللی بر ایران شده، توانایی ما را در تأمین مالی واردات اقلام بشردوستانه از جمله دارو و تجهیزات پزشکی به شدت محدود کرده است.
وی همچنین اظهار داشت: دولت آمریکا ادعا می‌کند در رژیم تحریم‌های خود معافیت‌هایی را برای واردات بشردوستانه در نظر گرفته است، اما این ادعا برخلاف واقعیت بوده و این معافیت‌ها در عمل نتوانسته عدم تمایل تجار، شرکت‌ها و بانک‌ها را در ریسک پذیری برای صادرات و تأمین مالی کالا‌های بشردوستانه معاف شده جبران کند. چنین اقداماتی بر توانایی کشور‌های هدف در پاسخ کافی به پیامد‌های بهداشتی فزاینده ویروس کرونا تأثیر منفی می‌گذارد.
سفیر و نماینده دائم کشورمان سپس به ترور دانشمند برجسته، شهید فخری زاده اشاره کرد و خطاب به شرکت کنندگان در این سمینار گفت: در زمانی که ایران تحت چنین تحریم‌های غیرانسانی آمریکا قرار دارد، یک دانشمند برجسته ایرانی به نام دکتر محسن فخری زاده ترور شد که کاملا مغایر با حقوق بین الملل از جمله اصول منشور ملل متحد و حقوق اساسی بشر است. شهید فخری زاده، به عنوان یک فیزیکدان و استاد دانشگاه، اقدامات علمی متنوعی را در حوزه‌های مختلف انجام داده بود. یکی از آخرین خدمات شهید فخری زاده، نقش برجسته وی در تولید اولین کیت بومی آزمایش کرونا بود که سهم بزرگی در تلاش‌های ملی ما در مهار کرونا داشت. این شهید همچنین بر ساخت واکسن کرونا نظارت داشت. ما این عمل تروریستی فجیع را به شدت محکوم می‌کنیم و از همه کشور‌ها و سازمان‌های بین المللی مربوطه می‌خواهیم که این اقدام تروریستی را به طور قاطع و روشن محکوم کنند.
غریب آبادی در پایان با تأکید بر اینکه اکنون وقت آن است تا جامعه بین المللی چنین اقدام جنایتکارانه‌ای را رد و از آمریکا بخواهد فوراً همه تحریم‌های غیرقانونی خود را لغو کند تا کشور‌های هدف بتوانند بهتر با این ویروس مقابله کنند، افزود: ما از همه در جامعه بین المللی می‌خواهیم که به ایجاد یک اجماع جهانی در برابر چنین اقدامات غیرانسانی کمک کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: درخواست ایران اقدامات زورمدارانه یکجانبه چنین اقدامات بین المللی غریب آبادی فخری زاده کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۶۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ووشو انتخابی جام جهانی؛ نشان طلا بر گردن ریگی و سیفی


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما؛ رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ووشو ۲۰۲۴ از صبح روز گذشته با حضور بیش از ۳۰۰ شرکت‌کننده از ۳۸ کشور جهان به میزبانی شهر جیانگ‌یئن در کشور چین آغاز شد و ملی‌پوشان کشورمان امروز نیز برابر حریفان خود قرار گرفتند.

در وزن منهای ۸۵-کیلوگرم، محمدرضا ریگی ابتدا با “قاسم رابی” از اردن دیدار کرد و ضمن برتری مقابل این ورزشکار به مصاف حریفی از بنگلادش رفت و با برتری برابر این ورزشکار به نشان طلای این دسته رسید. 

در وزن منهای ۷۰ کیلوگرم، محسن محمدسیفی پس از اینکه در دور نخست با قرعه استراحت روبه‌رو شده بود، در‌مرحله دوم مقابل نماینده هنگ‌کنگ به برتری دست یافت و راهی فینال شد.

ووشوکار پرافتخار ایران این بار هم موفق ظاهر شد و در دیدار نهایی حریف سخت‌کوش کره‌ای خود را شکست داد و طلای این وزن را تصاحب کرد.

دیگر خبرها

  • درخواست بلینکن از رئیس جمهور چین درباره ایران
  • درخواست بلینکن از چین در رابطه با ایران و کره شمالی
  • ایروانی: تحریم های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • ایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ووشو ۲۰۲۴ / سهیل موسوی به مدال طلا دست یافت
  • ووشو انتخابی جام جهانی؛ نشان طلا بر گردن ریگی و سیفی
  • ووشو انتخابی جام جهانی؛ نشان طلا بر گردن محمدرضا ریگی
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • روسیه:مخالف استفاده از تحریم جهت مداخله در کشورهای آفریقایی هستیم
  • پنج پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است